recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bippende pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bippende pc

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 15:49
Arh ... LOL
Afkobling på VCC3 -> 3,3Volt forsyningsspænding fra ATX power connector side 43.
Hvis den ikke er stabil/støjfri kan alt ske. 

Der sidder en del (mange) afkoblinger rundt om på den forsyning, muligvis også flere elektrolytter (har ikke tjekket)

Så det er her du skal overveje hvor meget arbejde (dele er ikke nødvendigvis dyre) du vil bruge på reparation. 


Redigeret af JørgenT - 23-Maj-2020 kl. 15:50
Mvh. JørgenT
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 16:01
Jeg kan måske lodde en anden kondensator på hvis jeg vidste hvor jeg får en tilsvarende. Jeg har ikke skilt det ad endnu, men kan du gennemskue hvad det er for en dims?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 16:18
470uF - 16V så vidt jeg kan skimte på min.
Sørg for at det er en i god kvalitet med LOW ESR - 105 grader

F.eks eBay

Eller noget tilsvarende fra DK forhandler

Og vil bare sige, pga multilayer print kan det være en udfordring at skifte, hvis man ikke har rette loddeudstyr. Big smile
Mvh. JørgenT
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

470uF - 16V så vidt jeg kan skimte på min.
Sørg for at det er en i god kvalitet med LOW ESR - 105 grader

F.eks eBay

Eller noget tilsvarende fra DK forhandler

Og vil bare sige, pga multilayer print kan det være en udfordring at skifte, hvis man ikke har rette loddeudstyr. Big smile


Har ikke den store erfaring desværre. Kan det gøres med hobbyloddeudstyr? Varme op på undersiden, fjerne kondensator. Klippe fødder på ny til og lodde på undersiden?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 18:59
Problemerne er STOR varmeafledning fra loddeøer (2 sider) + gennempletteringer, og at selvom det er en gammel PC er den nok så ny at den er med blyfri tin som kræver højere temperatur.
Så noget med varmluftblæser med opvarmning af større område fra begge sider, og termostatstyret loddekolbe med den rigtige (høje) temperatur, samtidig med fri hånd til at trække i elektrolyt og skiftevis varme på ben fra loddeside. 
Hvis det så lykkes uden at ødelægge print/gennempletteringer/loddeøer, skal hullerne så renses for tin, der kan en rund træ tandstikker måske være til hjælp. LOL
Og som sagt, der er sikkert flere elektrolytter fordelt på motherboard på samme forsyning som trænger til udskiftning pga. udtørring. 
Mvh. JørgenT
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

Hej
Jeg har en medion pc, der laver lange bippelyde og ikke starter op. Da det er en medion, har jeg spurgt i et andet forum, https://community.medion.com/t5/Desktop-PC-All-In-One/md8818-with-msi-ms-7318-ver-1-1-long-beeping/td-p/93448 , men jeg tænker at der kunne være nogle dygtige hardwarefolk her i gruppen der kan hjælpe med problemet. Hvis der skal købes dele ind er der nok også en stor viden om dette herinde.. nogen der kan hjælpe?

Som en af de få (åbenbart Wink) gjorde jeg mig den umage at kigge på dit indlæg på Medion forummet og ja, den kondensator ser ikke ud til at have det alt for godt. Det er godt når gær hæver; ikke så godt når kondensatorer hæver.

Når jeg så kigger på, hvilket motherboard din pc anvender (MSI MS-7318 OEM) med VIA (!) chipset, så er jeg enig med de røster i tråden, der anbefaler dig at skifte pc'en ud og ikke bruge mere tid på den. Jeg er sikker på, at mange nok vil hjælpe dig med at få sammensat en ny. Jeg vil i al fald gerne. Bare du klargør dit behov. Smile
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 11:52
Hvis eneste formål med at få liv i den gamle PC er at digitalisere nogle gamle VHS optagelser, vil jeg i stedet foreslå at købe en videograbber som f.eks. denne: https://www.avxperten.dk/usb-videograbber/usb-videograbber-nedis.asp. Jeg kan forstå at trådstarter har andre computere, så en videograbber vil sikkert spare ham for en del tidsforbrug, ærgrelser og sikkert også penge.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu