recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KD-75XG9505 Vs Samsung 2020
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KD-75XG9505 Vs Samsung 2020

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KD-75XG9505 Vs Samsung 2020
    Sendt: 23-Maj-2020 kl. 02:39
Nogen er kan hjælpe mig her.

Har dette TV Dolby Atmos?

Jf. Sonys egne specifikationer har den ikke, men på models forsiden har den et stort logo hvor der står.

Dolby Vision/Atmos



Redigeret af Kallespears - 25-Maj-2020 kl. 10:30
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 04:09
Sony XG95 har Dolby Atmos (dekodning). Den har også eARC så Atmos kan sendes som passthrough i tabsfri kvalitet.

Du kan se hvilke systemer som understøttes i TV-databasen. Her Sony XG95: https://www.flatpanels.dk/sony_xg95_2019.php
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 04:10
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 12:03
@Rasmus

Takker for link. 
Tror mig jeg har været Flatpanels hjemmeside igennem MANGE gange for at finde mit næste TV.
og har os været fordi TV-databasen. Hvor det os står, med det der bekymrede mig var at Sony ikke skriver det på deres egen hjemmeside. https://www.sony.dk/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-75xg9505/specifications

Ville super gerne have haft et Samsung Q90, men de vil jo ikke Dolby Digital/Atmos

Vil de give mening at købe XH80 og spare 7000kr, men ikke få eArc til Sonos Arc ?




Redigeret af Kallespears - 23-Maj-2020 kl. 12:56
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 05:55
Den har afgjort Atmos. Det var en af årsagerne til, at vi ønskede at lave TV-databasen. Det kan være svært at få den relevante info, så vi kobler specifikationer, som vi får fra peoducenter med data, som vi selv måler og bekræfter eller som bekræftes i fora af ejere.

Jeg synes ikke, at du bør vælge Sony XH80.

Hvad er dine krav til TV’et samt budget?
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 15:51
mine ufravigelige krav er:

• eArc
• Dolby Atmos
• Ikke under 65”

Mine ønsker:

• 75”
• Alle HDR formater / Flest mulige
• Alle videoformater understøttet, ikke nødvendigvis AV1
• Ikke over 20.000kr, det vil sige et TV til 22-23.000kr. Da alle stort set slå 2-3000kr af prisen, når man spørg hvad den kan sælges for.

Jeg har stillet et spørgsmål på FP, omkring Samsung og Atmos. INGEN er enige her. https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1590141950

Flere hjemmesider skriver den har Atmos, men ligeså mange skriver, den ikke har.

Lbs.dk har talt med en konsulent fra Samsung, som siger den har Atmos. Samt Dolby Digital når den afspiller fra Netflix, men Samsung ikke skriver det grundet noget med afgifter.



Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 14:45
Elgiganten har nu opdateret deres specifikationer på 2020 med Dolby Atmos
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 15:37
Det er korrekt, at Samsung TV i en periode kunne sende Atmos ud fra Netflix app'en selvom de ikke har Atmos-licens fra Dolby. Det blev sendt ud som en bitstream så en anden enhed kunne dekode signalet. Det var et hack, som der sidenhen er lukket ned for igen fra Netflix. Se eventuelt denne tråd: https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=33&t=49811

Hvordan forholdene er på 2020 TV må vi tjekke snart, men vi har ikke modtaget orientering fra hverken Samsung eller Dolby om, at 2020 Samsung TV har officiel Dolby Atmos understøttelse. Det ville være en stor nyhed efter at Samsung har modkæmpet Dolby Vision og Atmos i sine TV i årevis nu.

Har du overvejet 65" OLED? De sælges jo løbende til 9.999 kr. Du får med OLED billedkvalitet, der er en klasse over, inklusiv på HDR-delen. Jeg synes, at det er skørt at give så meget ekstra for "kvantitet over kvalitet", altså 75" LCD.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2020 kl. 08:54
Tak Rasmus.

Jeg flytter min opmærksomhed til den tråd du linker det, da det er præcis samme setup jeg er ude efter.

Jeg havde faktisk fundet C9 til 10000kr. men det har hængt i butik i mindst 6 måneder, så det vil jeg ikke.

Har os fundet et AG9 til 11000kr, men det har stået i butik med fedt finger og det hele siden september.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu