recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan finder jeg en ip på min receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan finder jeg en ip på min receiver?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan finder jeg en ip på min receiver?
    Sendt: 23-Maj-2020 kl. 15:44
Hej.

Jeg har oprettet et indlæg herinde, da jeg ikke kan få min app til at virke sammen med min Yamaha receiver.

Hvordan finder jeg ip'en på receiveren?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Hvordan finder jeg ip'en på receiveren?
Manual:

Start side 118 - "Viewing information about the unit" 
Mvh. JørgenT
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 16:32
eller kan du bruge Fing app fra iOS eller Android

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

eller kan du bruge Fing app fra iOS eller Android



Med Fing finder den ikke min receiver.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 17:23
Tænd for din receiver så du kan dens menu på skærmen "ON SCREEN" scroll ned til den menu som hedder information og tryk enter. Med piletasterne venstre eller højre skifter du så "menu" i mellem video signal - audio signal - System - multi zone etc. Når du komme til Network kan du b.la. se din IP adresse øverst. 

Ud over det kan du også se din Gateway - Subnet DNS - Mac Adresse - Navnet på din receiver - om du er tilsluttede med WIFI/ med styrken, eller Ethernet. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Tænd for din receiver så du kan dens menu på skærmen "ON SCREEN" scroll ned til den menu som hedder information og tryk enter. Med piletasterne venstre eller højre skifter du så "menu" i mellem video signal - audio signal - System - multi zone etc. Når du komme til Network kan du b.la. se din IP adresse øverst. 

Ud over det kan du også se din Gateway - Subnet DNS - Mac Adresse - Navnet på din receiver - om du er tilsluttede med WIFI/ med styrken, eller Ethernet. 


Det har jeg gjort og når jeg taster ip ind i app'en kommer den gule trekant frem.
Så det virker desværre ikke.

Jeg har i øvrigt en Sonos amp som kører igennem receiveren. Så jeg må tilgå Spotify af den vej, men ikke optimal.

Jeg kan ikke få det til at virke på andre måder. Har lige forsøgt med en Iphone, men samme problem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Det har jeg gjort og når jeg taster ip ind i app'en kommer den gule trekant frem.

Og, hvad er ip adressen?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 01:25
Log på din router og se en liste over dens klienter og deres ip-adresser - Så kan du med sikkerhed få afklaret om din reciever overhovedet er tilkoblet og tilsluttet dit netværk eller ej, nu du hverken kan finde den med Fing eller andet. Er den ikke at finde i din router, ved du at du må træde 1 skridt tilbage og starte med at få recieveren tilsuttet dit netværk til en start før du kan gøre dig håb om at kunne finde den.

Redigeret af TBC1 - 24-Maj-2020 kl. 02:15
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 07:10
Selve recieveren skriver at wifi er fundet og connected.

Men jeg kan ikke se den inde i min router, så et eller andet er der galt.

Bare underlig at den smider wifi og ikke kan komme på igen.

Mht. Fing er jeg lidt i tvivl om den er fundet. Der er godt nok en der hedder AV Receiver men ud for den står der Sonos. Jeg har en Sonos amp tilsluttet recieveren så ved ikke om det er den eller min Yamaha den har fundet.




Redigeret af pipper - 24-Maj-2020 kl. 07:14
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Det har jeg gjort og når jeg taster ip ind i app'en kommer den gule trekant frem.

Og, hvad er ip adressen?


Klaus
Når du nu oplyser den er tilsluttet dit wifi , kan du så ikke som Klaus spørger om, oplyse ip-adressen på din receiver, jeg har skrevet fremgangsmåden til at finde din receiver’s IP adresse via dens OSD menu 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 07:40
Ip er 169.254.9.236
Der står også den er connected til mit wifi, men appen viser stadig kun
Demo.

Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 07:44
Der er et eller andet galt. 169.x.x.x er en såkaldt apipa adresse som bruges af Windows hvis den ikke har fået andre adresser tildelt. Så det ser ikke ud som om receiver en er rigtig forbundet... 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu