recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort skærm på Beovision 8-40
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sort skærm på Beovision 8-40

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sort skærm på Beovision 8-40
    Sendt: 25-Maj-2020 kl. 13:59
Jeg får udfald af antennesignal af og til. Kan tænde det om morgenen og lade det køre i måske 30 min og så får jeg pludselig sort skærm. Så har jeg måske ikke signal resten af dagen, men det virker som regel næste dag igen. Navnet på den valgte kanal kommer øverst frem på skærmen med faste mellemrum, men derudover sker det ikke så meget. Tv'et fungerer ellers fint med andre kilder som blu-ray og Apple tv.

Modtager signal fra YouSee, og de siger, at der er ingen fejl fra dem i mit område hvad signal angår.

Er der nogen der har teknisk forstand på sådan noget? Er min tuner mon defekt?


Redigeret af Guld medlem - 25-Maj-2020 kl. 16:10
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

...
Modtager signal fra YouSee, og de siger, at der er ingen fejl fra dem i mit område hvad signal angår.
Der må være et punkt i opsætnings menu hvor du kan udlæse signalstyrke og signalkvalitet, hvad siger de (både når det virker og ikke virker)?
Mvh. JørgenT
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 16:01
Af en eller anden årsag, har jeg ikke adgang til menuen når tv'et ikke viser noget billede.

For lidt siden prøvede jeg at trække stikket ud og lade det stå uden strøm i ca. en time. Da jeg tændte for det for at se om det virkede, var der fint billede på. Fik dog sort skærm igen efter tre min. 😑
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Af en eller anden årsag, har jeg ikke adgang til menuen når tv'et ikke viser noget billede.
Mon ikke du så har en fejl (aner ikke hvad) i TV? Confused
Mvh. JørgenT
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 16:09
Det er jeg også bange for.

Nogen der kender et godt sted på Fyn hvor de kan lave det?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

,,,
Tv'et fungerer ellers fint med andre kilder som blu-ray og Apple tv.
En tanke, hvis det virker med andre kilder, kan du så skifte til dem når der er sort skærm?
Og er menu så heller ikke tilgængelig her? 
Mvh. JørgenT
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 17:21
Signalstyrken kan kun udlæses, når man er i tv’ets DVB/HD-menu.

Har du et andet tv til at teste med eventuelt?

MM
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 17:38
Har lige været heldig og haft det tændt imens det virkede. Har lavet en lille optagelse af hvad der sker efter nogle få minutter. Er inde i menuen og se på signalstyrke også.

Den ligger på YouTube. Håber I gider at se den og tak for jeres hjælp indtil nu :)

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 19:26
Signalstyrke/kvalitet ser jo umiddelbart fint så længe det virker.
Herefter må jeg melde pas med hvad der sker. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2020 kl. 03:13
Jeg har et Beovision 4002 via ML. Når billedet og lyden forsvinder på 8'eren, kommer der først grøn skærm på 4002 og så skifter billedet til tv signal hvor billedet fryser.

Redigeret af Guld medlem - 26-Maj-2020 kl. 03:50
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2020 kl. 09:57
Jeg forstår dette som, at du bruger modulatoren i BV8 til at sende antennesignalet videre til 4002’eren (?)
Prøv at slukke for den modulator.

Hvis det ændrer noget/hjælper på dit problem, så prøv at indstille en anden frekvens til videresendelsen, før du aktiverer den igen.

MM
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2020 kl. 11:11
Hvad mener du med at "slukke"?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu