recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VPN routing af sites landespecifikt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VPN routing af sites landespecifikt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Danneck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danneck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VPN routing af sites landespecifikt
    Sendt: 28-Maj-2020 kl. 16:02
Er der mulighed for at man via en router kan opsætte VPN så specifikke sites routes gennem specifikke VPN-forbindelser. Jeg er hollandsk gift, og det vil derfor være praktisk hvis man på router-niveau kan lave opsætning der gør at www.*.nl adresser routes gennem en hollandsk VPN-forbindelse, mens danske sites går gennem dk-forbindelse?

Kunne man eventuelt lave ovennævnte med en asus rt-ac86u. Har NordVPN.
Til top
startrix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2006
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér startrix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2020 kl. 16:20
Ja det kan man godt, har gjort det på min Mikrotik router vha. marking rules og mangle.

Et andet alternativ kan være noget som unlocator.com hvis det er pga adgang til at se hollandske TV kanaler. 
Til top
Danneck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danneck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2020 kl. 23:43
Det er primært for at tilgå hollandsk tv, men jeg er meget tilfreds med NordVPN i forhold til hastighed og så har jeg tegnet abonnement for de næste år, så tænker ikke at jeg skifter. 

Hvordan virker MikroTik i forhold til opsætning, er det noget der er nemt at foretage?

Er der alternativt nogen der har erfaringer med Asus routere, forestiller mig at man forholdsvist nemt kan lave en opsætning hvor al trafik går gennem f.eks. holland men er i tvivl om det også kan lade sig gøre i forhold til specifikke sites?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af Danneck Danneck skrev:

  Er der alternativt nogen der har erfaringer med Asus routere,

Hej.

Jeg har i mange år brugt Asuswrt-Merlin, en custom firmware for Asus routere. Den kan jeg kun anbefale. Her er et link:


QUOTE fra ovenståemde link: 
'Performance optimizations to some CPU-bound components like OpenVPN'

'Advanced OpenVPN client and server, based on code originally written by Keith Moyer for Tomato and reused with his permission.'

'Policy-based routing for OpenVPN clients (based on source or destination IPs), sometimes referred to as "selective routing", or "split tunneling")'

Det er flere år siden at jeg prøvede at sætte en VPN forbindelse op. Jeg kan huske at det virkede, men ikke hvordan jeg gjorde det. Så her er et link med mere information om OpenVPN et stykke nede:


Jeg mener at Policy-based routing kan køre på IP adresser. Og at de forskellige lande har hvert deres IP adresse område. Så det første jeg ville kigge på, ville være hvilke IP adresser Holland bruger?

Jeg håber at ovennævnte kan være en hjælp for dig, til at komme igang.

Hilsen Carsten.

Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Danneck Danneck skrev:

Det er primært for at tilgå hollandsk tv, men jeg er meget tilfreds med NordVPN i forhold til hastighed og så har jeg tegnet abonnement for de næste år, så tænker ikke at jeg skifter. 

Hvordan virker MikroTik i forhold til opsætning, er det noget der er nemt at foretage?

Er der alternativt nogen der har erfaringer med Asus routere, forestiller mig at man forholdsvist nemt kan lave en opsætning hvor al trafik går gennem f.eks. holland men er i tvivl om det også kan lade sig gøre i forhold til specifikke sites?

istedet for at du skal sidde og fedte rundt med dns navne osv osv.

Så tror jeg du vil have bedre succes med noget statisk routing.

og dermed markere dine kones enheder via ip adresse, at de evt skal routes ud af X og dine "dansk interesserede enheder" routes ud af z
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu