recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dæmpe lys når ATV4K tændes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dæmpe lys når ATV4K tændes?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dæmpe lys når ATV4K tændes?
    Sendt: 29-Maj-2020 kl. 06:30
Kan man lave en automatisering der gør at lyset dæmpet når man tænder Apple tv?

Har både en hue og Ikea gateway - men synes ikke jeg kan få det til at virke :-(
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 07:40
Logitech harmonie med en hub kan stuer Philips Hue. (Men ikke Ikea)

Så her ville du kunne lave en aktion der gør det.

Der er en der sælger en logitech fjernbetjening her på recordere.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 08:13
hvilken automation hub bruger du ?

Men ja det kan sagtens lade sig gøre.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 08:17
Ok, lader til jeg skal vente på en regnvejrsdag og så ellers igang med at lege

Havde egentlig håbet det kunne styres via homekit

Men jeg tilslutter bare mine Ikea pærer til Philips hue hubben, så burde det spille :-)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Ok, lader til jeg skal vente på en regnvejrsdag og så ellers igang med at lege

Havde egentlig håbet det kunne styres via homekit

Men jeg tilslutter bare mine Ikea pærer til Philips hue hubben, så burde det spille :-)
Der findes et plug-in til homebridge, så ja det burde virke med HomeKit.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 09:14
Med Homeassistant kan du
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 09:40
Direkte med HomeKit kan Apple TV indtil videre kun opsættes med automatiseringer, hvor den reagerer på noget andet (f.eks. at noget tændes). Apple TV kan endnu ikke agere master, som får nogle andre enheder til at gøre noget. Samme med AirPlay 2 enheder. Ærgerligt at det skal tage så lang tid at få implementeret.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 10:00
Rasmus, det er præcis det der jeg vil - ved du noget omkring om Apple arbejder henimod det?

Skal reelt først bruges til efteråret, så har tid og vente :-)

Har også en Logitech hub, men er tilhænger at styre det centralt via Appletv så den er hjernen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Direkte med HomeKit kan Apple TV indtil videre kun opsættes med automatiseringer, hvor den reagerer på noget andet (f.eks. at noget tændes). Apple TV kan endnu ikke agere master, som får nogle andre enheder til at gøre noget. Samme med AirPlay 2 enheder. Ærgerligt at det skal tage så lang tid at få implementeret.
er dette med homebridge eller uden ?

Hvis vi bare snakker om atv er tændt eller slukket, så kan det også løses med et HomeKit smart plug.

Er atv tændt så sluk lys, gardiner, Sonos, plæneklipper osv.


Redigeret af lahan - 29-Maj-2020 kl. 10:04
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 10:20
JaAndersen: Jeg ved intet, men vi får jo nok svaret (om det sker / ikke sker på den korte bane) i næste måned på WWDC :-)

Lahan: Det er med ren HomeKit, via opsætning i Home app'en. Jeg ønsker ikke smartplug på Apple TV. Den skal stå i standby og være klar på sekunder til at vække TV'et via HDMI CEC. Det OLED TV, som får et always-on kredsløb på en ARM SoC er en stærk kandidat til vores næste TV. Et moderne TV i 2020 burde vågne lige så hurtigt som en smartphone gør det.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

JaAndersen: Jeg ved intet, men vi får jo nok svaret (om det sker / ikke sker på den korte bane) i næste måned på WWDC :-)

Lahan: Det er med ren HomeKit, via opsætning i Home app'en. Jeg ønsker ikke smartplug på Apple TV. Den skal stå i standby og være klar på sekunder til at vække TV'et via HDMI CEC. Det OLED TV, som får et always-on kredsløb på en ARM SoC er en stærk kandidat til vores næste TV. Et moderne TV i 2020 burde vågne lige så hurtigt som en smartphone gør det.
jeg var lidt uklar med smart plug. Jeg er helt enig i at atv ikke skal slukkes.
Jeg bruger dog power meter i et HomeKit smart plug, så kan se om det er tændt eller i stand-by.

Jeg bruger fx dette på Sonos, da de har et ret højt stand-by forbrug. Så HomeKit slukker mine Sonos hver nat, medmindre de er i brug (>10w).

Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 10:43
De bruger cirka 4w = 365x24x4/1000 = 35kwh, det er da alligevel en del...

Men hvad bruger power meteret i standby strøm? Og hvad koster det?

Hvis det bruger tilsvarende er der jo ikke noget sparet ;-)

Det skal ikke lyde som om jeg er imod ideen - synes faktisk den er god, men det skal gerne hænge sammen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu