recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dæmpe lys når ATV4K tændes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dæmpe lys når ATV4K tændes?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

De bruger cirka 4w = 365x24x4/1000 = 35kwh, det er da alligevel en del...

Men hvad bruger power meteret i standby strøm? Og hvad koster det?

Hvis det bruger tilsvarende er der jo ikke noget sparet ;-)

Det skal ikke lyde som om jeg er imod ideen - synes faktisk den er god, men det skal gerne hænge sammen
Jeg bruger det kun på Sonos, da de har højt stand-by forbrug. Dem med power meter er dog pænt dyre, så har kun et enkelt. Ellers bruger jeg almindelige Ikea smart plug til at slukke Sonos. De bruger kun 0,3W fremfor de 4-8W som Sonos bruger.
Planen er også at når man slår sit alarm system til, så slukker det også Sonos + andre strøm slugende apparater.

Aqara smart plug EU er på vej, de plejer at være billige og har indbygget power meter. Så forventer at smart plug har tjent sig selv ind efter et år.


Redigeret af lahan - 29-Maj-2020 kl. 10:59
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Har også en Logitech hub, men er tilhænger at styre det centralt via Appletv så den er hjernen


Du kan jo lave en aktivitet på din Logitech der tænder tv og ATV, og derefter dæmper lyset. Så har du i teorien det resultat du efterspørger - hvis du kan se bort fra hvem der laver hvad ;-)
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 12:53
tilføjet Ikea pæren til hue hub - men den dukker ikke i Harmony app :-(

Skal det være Philips pærer for at virke?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 13:00
De fleste integrationer virker ikke med andre pærer.
Har oplevet det samme med osram pærer som er parret med hue hub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu