recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR applikation - begrænset indhold
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR applikation - begrænset indhold

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 20:10
Det er en fejl hos DR.
I sidste uge skrev de på forsiden, at en del havde de problemer, og at de arbejder på problemet.
Mvh Jesper
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 20:17
Har også oplevet det de sidste par dage.

Har lige fået ny VPN, så troede det var det og rodede som en gal for at finde ud af hvad der var galt.... Kan nu se andre har samme problem, så det har bare været et dårligt timet tilfælde...
Til top
Usukjelds Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2014
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usukjelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 20:37
Det er en fejl i app'en. DR har udsendt en opdatering, som løser det. Når I har opdateret app'en på jeres AppleTv skulle problemet gerne være løst.
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:18
Lidt OT: Stopper afspilningen stadig tilfældigt, når man ser noget via DRTV-appen (har Apple TV 4)?
Får også den besked om, at jeg er i et andet land
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

  Så de har ingen mulighed for at se om det er noget de gerne vil se.

Hej.

Jeg ved ikke om en Apple TV 4 har en browser. Det er der nok nogle af de andre der kan fortælle mig?
Men hvis en Apple TV 4 har en browser, vil man kunne se en DR programoversigt på dette link:


Som man kan give et bookmark. Jeg har valgt ovenstående link, da jeg tror, at man nemt kan bladre ned ved hjælp af en fjernbetjening.

Hilsen Carsten.

Det er jo godt nok, men det jeg mener er at der i applikationen, hvor der skulle være et billede, titel og måske beskrivelse af udsendelsen står “begrænset indhold. Vi kan se....”. 

Tak for svar. Jeg siger det videre.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Usukjelds Usukjelds skrev:

Det er en fejl i app'en. DR har udsendt en opdatering, som løser det. Når I har opdateret app'en på jeres AppleTv skulle problemet gerne være løst.

Opdateringen er kommet i dag og er en tilbagerulning til en tidligere version.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 22:47
Ja, vi er tilbage på den game version, der pludseligt s,ider undertekster og viser netværksfejl, hvis man forsøger at genstarte udsendelsen.

Forsøgte at se Hamilton her til aften. Vi måtte kun stoppe to gange.

Amatører siger jeg bare.......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

  Amatører siger jeg bare.......

Hej.

Prøv at overvej hvilke ting, der kan være med årsag til denne situation. 

For kun et par år siden læste jeg på dette forum, at andre forum medlemmer var trætte af, at skulle købe en ny boks, hver gang de tegnede et nyt abonnement på en service. Man ønskede EN boks, der kunne bruges til flere at disse services. Ikke en Yousee boks, ikke en Telia boks osv.

Det har de så til dels fået med en Apple Tv, en Android TV boks, en Android Boks eller en Intel NUC PC.

Men lige pludseligt er der to leverandøres involveret. En Hardware leverandør, der kun skal levere en boks og et styresystem. Og en del software leverandører, der kun hver skal levere nogle Apps til de forskellige bokse. Men lige pludseligt, får leverandørerne IKKE betaling for softwaren ved levering af hver boks, og brugerne forventer at de gratis kan downloade Apps og alle opdateringer.

Om Apple Tv vil jeg skrive. At jeg ved ikke hvor problemet ligger. Og jeg ved ikke om DR har hyret et eksternt firma til at udvikle og vedligeholde deres App. Men kan man forstile sig at de IKKE har fået fuld dokumentation udleveret fra Apple, om hvordan Apple TV's GEO blokering virker?

Jeg vil glæde mig til at høre, hvem i nu syntes der er nogle Amatører, som Klaus skrev?

Hilsen Carsten.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Om Apple Tv vil jeg skrive. At jeg ved ikke hvor problemet ligger. Og jeg ved ikke om DR har hyret et eksternt firma til at udvikle og vedligeholde deres App. Men kan man forstile sig at de IKKE har fået fuld dokumentation udleveret fra Apple, om hvordan Apple TV's GEO blokering virker?

Undskyld mig, mener du at Apple overfor virksomheder der udvikler apps til ATV, tilbageholder informationer?


https://developer.apple.com/tvos/



Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Om Apple Tv vil jeg skrive. At jeg ved ikke hvor problemet ligger. Og jeg ved ikke om DR har hyret et eksternt firma til at udvikle og vedligeholde deres App. Men kan man forstile sig at de IKKE har fået fuld dokumentation udleveret fra Apple, om hvordan Apple TV's GEO blokering virker?

Undskyld mig, mener du at Apple overfor virksomheder der udvikler apps til ATV, tilbageholder informationer?





Klaus 
Klaus de skriver til en der ikke vil bruge små 500 på en ordentlig boks og køber billige Android bokse i stedet og, at han mener at nærmest at dem der laver Android tv og at Apple er onde fordi de er låst de to systemer

Redigeret af T-Duck - 01-Juni-2020 kl. 10:36
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

  Undskyld mig, mener du at Apple overfor virksomheder der udvikler apps til ATV, tilbageholder informationer?

Hej

Det er en blandt flere muligheder.

Som jeg tidligere skrev: 'For et stykke tid siden var der en aften hvor DR havde problemer. Først fik vi en lignende fejlmeddelelse på KODI's DR App. Så skiftede jeg til www.dr.dk/drtv på Chrome Browseren. Her havde DR allerede lagt en undskyldning. Og efter 30-60 min blev udsendelse afbrudt. Og til sidst skiftede jeg så til DR Channels APP, som så virkede resten af aftenen.'

På Android så vi problemet EN Aften, og så IKKE mere. Jeg tror IKKE at de professionelle der udvikler DR's App til Apple TV er dårligere, end dem der udvikler DR App's til Android. Så hvorfor et problemet På Apple TV ikke løst endnu?

Men måske kender DR's professionelle Apple TV udviklere ikke dit link?

Eller måske har DR lavet et meget dårlig kontrakt med Udviklingerne?

Eller måske er det bare et tegn på, at DR skal spare og har bestilt App'en det billigste sted?

Og hvis du ønsker, kan jeg da godt skrive, at jeg godt kunne forestille mig at Apple IKKE udleverer fuld dokumentation, om hvordan deres GEO blokering virker, for at undgå, at nogle vil hacke det.

Hilsen Carsten.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 11:24
carsten ved desværre ikke bedre. Dog har han ret i 1 ting. DR har ikke selv en udviklingsafdeling til at udvikle apps. (selvom jeg faktisk mener de har annonceret efter nogen for lang tid siden) - De kommer faktisk fra en norsk virksomhed der hedder Agens. - Som har lavet apps til både norsk, engelsk og dansk tv/radio. (og spil og alt muligt andet :-))

Til gengæld er jeg ret sikker på at det ikke er selve DR der er problemet, men derimod adgang til data fra CDN, eftersom DR ikke selv hoster deres video, men alt ligger hos Akamai (som genvandt udbuddet for et års tid siden så vidt jeg husker)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu