recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er den alm dansker ligeglad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er den alm dansker ligeglad?

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er den alm dansker ligeglad?
    Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:03
Luftede tanken på arbejdet om at jeg gik og så på 65" OLED, og nok endte på de 15.000,-
Folks reaktion overraskede mig meget "man kan jo få et 55" i bilka til 2500,-", "65" er da biograflæred" osv.
Når jeg så fortæller om billedkvalittet, og mit nuværrende var en topmodel i sin tid, og er kalibreret professionelt LOL
De så helt tomme ud i hovedet, som om jeg binde gal.
Overrasker mig at den normale forbruger er SÅ ligegald med billedkvalitet osv.
Ved de fleste af mine kollegaer er klistret til skærmen når der er fodbold osv, kan kun forstille mig den ghosting der følger bolden når den flyver henover skærmen :P
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:14
Beovision 8, fra dengang, der ikke var digital-tuner inside, med en skærm på vel nok 25", eller noget i den retning så for alle her i forummet, en lille bitte skærm.LOL Jeg går ikke så meget op i billedkvaliteten - ser kun sjældent en film, mest kun TV-Avisen nu og da. Men kan da godt se, at kvaliteten er LIDT ringere over antenne end på kabel. Men skid vær' med det til mit begrænsede brug!!
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:15
Min OLED-fladskærm og JVC-projektor er professionelt kalibreret, men ingen anden i familien kunne drømme om det
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:16
 Det gennemsnitlige Her og fru flæskesteg er totalt ligeglade, bare de kan se noget der bevæger sig, se tænker ikke en skid på andet, at det ligner lort er underordnet. De før ikke en skid for at få det så godt som der nu kan blive, det er uanset hvor meget de betaler for det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Beovision 8, fra dengang, der ikke var digital-tuner inside, med en skærm på vel nok 25", eller noget i den retning så for alle her i forummet, en lille bitte skærm.LOL Jeg går ikke så meget op i billedkvaliteten - ser kun sjældent en film, mest kun TV-Avisen nu og da. Men kan da godt se, at kvaliteten er LIDT ringere over antenne end på kabel. Men skid vær' med det til mit begrænsede brug!!

Tror den har kostet mere end 2500,- i bilka alligevel :P
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:18
Måske ligeglade, måske uvidende, måske de tænker der ikke er den store forskel, måske de simpelthen nægter at betale flere penge for et tv end de har forestillet sig.

Jeg tror, langt de fleste danskere har x antal kroner afsat til tv. De kigger lidt efter det. De beder måske et familiemedlem, bekendt eller lign. om et råd eller to, og hvis det går rigtig vildt for sig læser de et par anmeldelser. De har sikkert været glade for det tv de har haft i 3-4 år, så det nye må være bedre. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:18
Det er vel stadig en udbredt opfattelse at Oled er plaget af burn-in, takket være dumme sælgere i de største elektronikkæder. Men her i Påsken oplevede jeg en fortælle at han havde kigget på nyt TV og han brød sig ikke om Oled fordi man kunne se alle hudormene i ansigterne i nærbillederne LOL

Redigeret af Munch - 29-Maj-2020 kl. 21:19
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Beovision 8, fra dengang, der ikke var digital-tuner inside, med en skærm på vel nok 25", eller noget i den retning så for alle her i forummet, en lille bitte skærm.LOL Jeg går ikke så meget op i billedkvaliteten - ser kun sjældent en film, mest kun TV-Avisen nu og da. Men kan da godt se, at kvaliteten er LIDT ringere over antenne end på kabel. Men skid vær' med det til mit begrænsede brug!!

Tror den har kostet mere end 2500,- i bilka alligevel :P

Mit kostede 20 af de lange!!LOL
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er vel stadig en udbredt opfattelse at Oled er plaget af burn-in, takket være dumme sælgere i de største elektronikkæder. Men her i Påsken oplevede jeg en fortælle at han havde kigget på nyt TV og han brød sig ikke om Oled fordi man kunne se alle hudormene i ansigterne i nærbillederne LOL

Har faktisk hørt den kommentar fra nogle skuespillere :P
De skal være ekstra god med makeup idag når de indspiller noget ;)
Man kan se ALT.. haha
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er vel stadig en udbredt opfattelse at Oled er plaget af burn-in, takket være dumme sælgere i de største elektronikkæder. Men her i Påsken oplevede jeg en fortælle at han havde kigget på nyt TV og han brød sig ikke om Oled fordi man kunne se alle hudormene i ansigterne i nærbillederne LOL

 Ved du om han var stærkt retarderet. Det er da mit bud på hans sindstilstand.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er vel stadig en udbredt opfattelse at Oled er plaget af burn-in, takket være dumme sælgere i de største elektronikkæder. Men her i Påsken oplevede jeg en fortælle at han havde kigget på nyt TV og han brød sig ikke om Oled fordi man kunne se alle hudormene i ansigterne i nærbillederne LOL

 Ved du om han var stærkt retarderet. Det er da mit bud på hans sindstilstand.
Det kan jeg forsikre dig han ikke er, han er en helt alm dansker med et helt alm TV behov. Og jeg vil da give ham ret i at når man ser et LG Oled i Bilka i butiksindstilling med drøn på farver og lys, så ser et ansigt ikke ret kønt ud i nærbillede på de store skærme.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:40

 Den gennemsnitlige flæskesteg er som tidligere skrevet også temnelig ligeglad, og gør intet for at forbedre det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu