recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er den alm dansker ligeglad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er den alm dansker ligeglad?

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Den gennemsnitlige flæskesteg er som tidligere skrevet også temnelig ligeglad, og gør intet for at forbedre det.

Det er jo egentlig sjovt når folk bruger så mange penge på anlæg.
Har været på besøg hos venner der har prallet over deres 100.000.000 WATT anlæg der kan blæse væggene ud af huset.
også tænder de tvet, og folks hoveder er mere røde end en blegfed dansker der har ligget 3-4 timer i solen ved middagstid LOL
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Den gennemsnitlige flæskesteg er som tidligere skrevet også temnelig ligeglad, og gør intet for at forbedre det.
I din liste over AV udstyr kan jeg ikke se et Oled TV. Er du så også en flæskesteg LOL
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 21:56
OLED blev det ikke til i denne omgang, men det blev heller ikke et af de billigste.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

OLED blev det ikke til i denne omgang, men det blev heller ikke et af de billigste.
Der ser du. Nej jeg blev sq lidt ærgerlig over dine nedværdigende betegnelser, når jeg fortæller om en bekendt der fravælger den gode billedkvalitet og nøjes med et godt LCD TV ligesom du har.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:


Overrasker mig at den normale forbruger er SÅ ligegald med billedkvalitet osv.

Med 25-30 år i tv-gamet, er jeg ikke overrasket.

Nå ja, bare følg med her på sitet. 65” til 20.000 kroner er dyrt, det er en udbredt holdning.



Klaus (hvis 50” oprindeligt har koster på den anden side af 20.000)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 22:13
Nogen bruger timer på at lave aftensmaden, andre minutter. Nogen går til koncerter, andre hører musikken på en radio i køkkenet...sådan er vi alle forskellige. Jeg har for eksempel  svært ved at forstå glæden ved at samle på frimærker/kuglepinde og lignende Wink Tror nu ikke at folk generalt er ligeglad med god/bedre kvalitet, det interesserer dem bare ikke.

Frank
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2020 kl. 22:20
Jeg er heller ikke overrasket. Da jeg i 2006 gav 25.000 for et 37" igennem Recordere's fælleskøb, gik der kun et par år før jeg sagde til mig selv, at jeg aldrig mere ville give over 10.000 for et TV, og derved blev det. Så prisen spiller helt sikkert også ind.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 01:02
Mja..... altså, jeg ser også flere her på siden, som nok ikke helt prioritere en god billede kvalitet ret højt. Alene det, at folk køber f.eks. et OLED TV - uanset hvor billigt det har været, og ikke ofre de relativt få penge på en kalibrering, det fortæller mig en del om prioriteringen af billede kvalitet.

Da jeg startede her på siden, for snart mange herrens år siden, da prioriterede vi det naturlige billede, altså "Som at være der selv". Den filosofi har fulgt mig op til idag. Jeg tror såmænd at det var Otto der introducerede "Det naturlige billede". Jeg ved ikke hvor mange af jer der husker Otto, men han vidste/ved noget om billede kvalitet. Han lærte mig rigtigt meget, selvom jeg ikke altid var enig med Otto.

Med det moderne TV, uanset om det er den ene eller den anden teknologi, præsentere ikke for mig, nødvendigvis det naturlige billede. Bevares, de nye billede formater kan være flotte  ja endog imponerende, men det naturlige billede - nej. Det for mig optimale billede er 4K, uden HDR. Det kan man så være enig i,  og de fleste nok uenige i. Pyt med det.

Nå, men dyderne har altid været i forfald, og det er de såmænd stadig i mine øjne.


Redigeret af Hother - 30-Maj-2020 kl. 01:06
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 07:07
Jeg startede også med at lære af Otto

der kom mange guldkorn fra ham og har fuldt dem med tillæg siden.

Og vi er bland de få som går meget op i billedet på et TV
mine venner ryster også på hoved af mig når de hører hvad der bruges på hobbyer.

Ud over TV ligger jeg en del penge på Ham Radioen     og det er heller ikke billigt.
 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 07:29
Ja, den generelle dansker er fløjtendes ligeglad med billedkvalitet. De fleste rører ikke engang ved billedindstillingerne når de slår det til første gang. Det er bare som det er, når det kommer ud af kassen. Med alt smoothing og billedprocessing aktiveret og sat til max.

Men sjovt nok, er der ret mange der går op i det i min omgangskreds. Har et par venner, der allerede har købt OLED ligesom jeg. Nogle går stærkt og overvejer det lige nu, mens den udgående C9 er så billig, og andre har tænkt sig at hoppe på OLED, når deres nuværende TV er udtjent.
Og så er der selvfølgelig de af mine venner, som aldrig kunne finde på at købe så dyrt et TV, eller for den sags skyld et 65". Men de viser dog respekt for mit valg. Tror godt de kan se det ser lækkert ud, men har bare ikke behovet. Ligesom jeg heller ikke har behovet for en telefon til 10-12k og sagtens kan nøjes med en til 4k.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 07:48
Som der efterhånden er en del i denne tråd der har sagt på den ene eller anden måde, så handler det vel mest om prioriteringer og interesser.

Hvor mange af jer bruger 25.000,- for at få en ordentlig cykel som bare kører godt?
Hvor mange af jer bruger 1.000.5.000,- per køkkenkniv fordi der er rigtgi god kvalitet og jeg hader at arbejde med sløve knive?
Hvad med kaffen - i drikker sikkert en del, men har prisen en vigtig betydning for hvad i køber?

Det er bare nogle enkelte eksempler som kunne have startet en tråd fuldstændigt magen til (måske på et andet forum) - Det handler dybest set om prioriteter og interesser, nogle er til moren andre til datteren...
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 07:56
Lige en tilføjelse.

Jeg har fuld respekt for den der prioriterer at bruge mange penge på deres TV, det er fedt med folk der går op i deres ting og nørder igennem (det går jeg da selv på flere områder), men jeg syntes at der i tråden mangler en respekt for at der netop er lidt nørderi, og derfor ikke nødvendigvis er noget alle prioriterer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu