recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er den alm dansker ligeglad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er den alm dansker ligeglad?

 Besvar Besvar Side  <1 45678 12>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 19:58
Man kan sgu godt blive lidt udstyrliderlig og det er ikke nødvendigvist en god ting. 

Når det kommer til hifi så læser jeg ofte at folk elsker at lytte til Diana Krall, hvor den fantistiske indspilningkvalitet altid skal fremhæves. Tingen er bare at Diana Krall er noget af det mest kedelige røvsyge lortemusik, som folk benytter når de skal lytte til anlæg ikke til musik. Der er ikke noget så skidt som når glæden ved kunsten skubbes i baggrunden til fordel for glæden ved udstyret.

Det samme med hjemmebio. Jeg har altid elsket at se film der hjemme og selvfølgelig også i biografen. I tiden med billedrør og VHS nød jeg også at se film derhjemme og jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har set A Clockwork Orange, Space odessey 2001, Starwars og Monty Python på 26' billedkasse. Kvaliteten var måske ikke så god, men jeg skænkede det ikke en tænke og nød det i fulde drag.

Pionten er at så længe man kan blive suget ind i en film eller noget godt musik, så er kvaliteten underordnet
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Tingen er bare at Diana Krall er noget af det mest kedelige røvsyge lortemusik, som folk benytter når de skal lytte til anlæg ikke til musik.

Så enig......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 22:12
uenig 😊
mvh Christian
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

uenig 😊


Hvilket er ret fedt, for var vi alle enige ville der ikke være så meget at snakke om :-)



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Tingen er bare 


Hvilken ting?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 02:17
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Jeg har fuld respekt for den der prioriterer at bruge mange penge på deres TV, det er fedt med folk der går op i deres ting og nørder igennem (det går jeg da selv på flere områder), men jeg syntes at der i tråden mangler en respekt for at der netop er lidt nørderi, og derfor ikke nødvendigvis er noget alle prioriterer.


Det groteske er, at man skam hverken behøver at nørde, eller købe et OLED TV, for at få SÅ meget mere ud af sit TV, uanset prisklasse. Og hvis danskerne dog for fan bare gad bruge 5-10 minutter, på nogle fornuftige indstillinger, så ville de få SÅ meget mere glæde ud af deres investering.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 02:21
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Spørgsmålet er om ikke det er dem med de billige tv der har fat i den lange ende:
Flow tv kan ikke udnytte OLED teknologien


Intet kunne være mere forkert.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 02:25
Oprindeligt skrevet af Kejserjorn Kejserjorn skrev:

Der er forskel på at prioritere og at være ligeglad. 

Vi har netop skiftet tv i stuen, og det var et skridt nedad ifht. det forrige tv. Det kan ses, selvom forrige tv snart fylder 10 år. Men vi prioriterer altså anderledes nu end dengang.

Jeg gad da godt købe et bedre tv, end vi gjorde. Men der er andre ting, som er vigtigere for os lige nu.

Og så er der den med kildematerialet, som en anden nævnte tidligere i tråden. 95% af det vi ser hjemme hos os ligner pis, uanset hvor dyr skærmen er. Man kan ikke kalibrere sig ud af en lav bitrate.


Nej, men man kan godt nok indstille sig ud af et standard (l*rte) billede.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

 

Nej, men man kan godt nok indstille sig ud af et standard (l*rte) billede.

DEt kan man også på budgetskærme:-)
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Jeg har fuld respekt for den der prioriterer at bruge mange penge på deres TV, det er fedt med folk der går op i deres ting og nørder igennem (det går jeg da selv på flere områder), men jeg syntes at der i tråden mangler en respekt for at der netop er lidt nørderi, og derfor ikke nødvendigvis er noget alle prioriterer.


Det groteske er, at man skam hverken behøver at nørde, eller købe et OLED TV, for at få SÅ meget mere ud af sit TV, uanset prisklasse. Og hvis danskerne dog for fan bare gad bruge 5-10 minutter, på nogle fornuftige indstillinger, så ville de få SÅ meget mere glæde ud af deres investering.


Hvilke indstillinger skal man se efter, tror mere det også handler om folk ved ikke hvordan man indstiller et tv så det ser nogenlunde ud.

tv kanalerne kommer jo næsten ind af sig selv første gang man sætter strøm på.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

DEt kan man også på budgetskærme:-)


Ja, men det sker ikke særligt tit......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

DEt kan man også på budgetskærme:-)


Ja, men det sker ikke særligt tit......



Klaus

Jeg har samsung 6000 serie, det er vel semibudget. Tog den dovne rute og valgte de anbefalede indstillinger fra Hifiklubbens hjemmeside. Har efterfølgende selv forsøgt at tweake lidt, men kunne ikke gøre det bedre:-)

Har selvfølgelig også en prjektor, til når det skal være stort
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu