recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er den alm dansker ligeglad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er den alm dansker ligeglad?

 Besvar Besvar Side  <1 56789 12>
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, den generelle dansker er fløjtendes ligeglad med billedkvalitet. De fleste rører ikke engang ved billedindstillingerne når de slår det til første gang. Det er bare som det er, når det kommer ud af kassen. Med alt smoothing og billedprocessing aktiveret og sat til max.

Men sjovt nok, er der ret mange der går op i det i min omgangskreds. Har et par venner, der allerede har købt OLED ligesom jeg. Nogle går stærkt og overvejer det lige nu, mens den udgående C9 er så billig, og andre har tænkt sig at hoppe på OLED, når deres nuværende TV er udtjent.
Og så er der selvfølgelig de af mine venner, som aldrig kunne finde på at købe så dyrt et TV, eller for den sags skyld et 65". Men de viser dog respekt for mit valg. Tror godt de kan se det ser lækkert ud, men har bare ikke behovet. Ligesom jeg heller ikke har behovet for en telefon til 10-12k og sagtens kan nøjes med en til 4k.
Har endda oplevet, at folk hellere vil have standard indstillingerne tilbage, fordi de har vænnet sig til dem. Selv om farverne er forvrængede og skarpe, har en “soap opera”-effekt og hvor heste bevæger sig som om de havde hjul under hovene... 

Men ja... folks prioriteringer er jo forskellige. Nogle bruger glædeligt mange penge på tøj, sko, smykker, nyeste IPhone eller dyre biler. 

Personligt glædes jeg over et godt tv med god stereo-lyd, når jeg slapper af med en film eller en serie om aftenen efter arbejde. Det ville ikke helt give samme nydelse med et LCD tv med uensartet oplysning, manglende sort og dårlige betragtningsvinkler. Det betyder noget for mig, mens andre er ligeglade. 

Nogen af mine naboer står og nusser om deres biler med voks og polering. For mig er en bil et transportmiddel, der skal fragte mig billigt og sikkert fra A til B.

Længe leve forskelligheden - men bliv ved med at udbrede nydelsen ved et lækkert tv og lydanlæg :-)


Redigeret af dr_schlemer - 31-Maj-2020 kl. 15:46
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

 

Nej, men man kan godt nok indstille sig ud af et standard (l*rte) billede.

DEt kan man også på budgetskærme:-)


Det var ligesom netop pointen...   

Redigeret af Flippo - 31-Maj-2020 kl. 15:57
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Jeg har fuld respekt for den der prioriterer at bruge mange penge på deres TV, det er fedt med folk der går op i deres ting og nørder igennem (det går jeg da selv på flere områder), men jeg syntes at der i tråden mangler en respekt for at der netop er lidt nørderi, og derfor ikke nødvendigvis er noget alle prioriterer.


Det groteske er, at man skam hverken behøver at nørde, eller købe et OLED TV, for at få SÅ meget mere ud af sit TV, uanset prisklasse. Og hvis danskerne dog for fan bare gad bruge 5-10 minutter, på nogle fornuftige indstillinger, så ville de få SÅ meget mere glæde ud af deres investering.



Hvilke indstillinger skal man se efter, tror mere det også handler om folk ved ikke hvordan man indstiller et tv så det ser nogenlunde ud.

tv kanalerne kommer jo næsten ind af sig selv første gang man sætter strøm på.


Til en start kunne man vælge den indstilling som hedder "Film" eller lign. Allerede ved at tage den indstilling, som allerede ligger i alle TV, har man forbedret billedet med 80%.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 17:57
Alle herinde kan jo sjovt nok hurtigt blive enige om at den alm. dansker er totalt idiot, da alle jo burde gå op i at have et ordenligt billede på deres tv. Den selv samme alm. dansker, kan sikkert også sidde og korse sig over at en af jeres haver ikke står snor lige, eller I kører rundt i en dødssyg Dacia, eller at I ikke laver mad fra bunden hver dag og jeg kunne blive ved.

Det er nemt at pege fingre, men vi har alle forskellige interesser og prioriteter. Nogen bruger deres penge på elektronik andre på ferier osv.

Glæd jer over at alle ikke er ens. Jeg vil sku hellere høre om passionen og glæden ved hi-fi. Det andet bliver bare trættende at høre på :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 18:07
Er der nogen der føler sig truffet ?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Er der nogen der føler sig truffet ?


Slet ikke. Min dejlige have er velholdt, og med skønne blomster, og jeg har en familie der er meget krævende rent mad mæssigt eller også er de bare forvente. Jeg laver ganske ofte gourmet mad - og helt fra bunden.


Redigeret af Hother - 31-Maj-2020 kl. 18:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Alle herinde kan jo sjovt nok hurtigt blive enige om at den alm. dansker er totalt idiot, da alle jo burde gå op i at have et ordenligt billede på deres tv. Den selv samme alm. dansker, kan sikkert også sidde og korse sig over at en af jeres haver ikke står snor lige, eller I kører rundt i en dødssyg Dacia, eller at I ikke laver mad fra bunden hver dag og jeg kunne blive ved.

Det er nemt at pege fingre, men vi har alle forskellige interesser og prioriteter. Nogen bruger deres penge på elektronik andre på ferier osv.

Glæd jer over at alle ikke er ens. Jeg vil sku hellere høre om passionen og glæden ved hi-fi. Det andet bliver bare trættende at høre på :)

Og du missede fuldstændig budskabet om, at med 5-10 minutters brug af fjernbetjeningen, vil man kunne få et mange gange bedre billede, UANSET om TV'et har kostet 2000,- eller 20000,-. Confused
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Alle herinde kan jo sjovt nok hurtigt blive enige om at den alm. dansker er totalt idiot, da alle jo burde gå op i at have et ordenligt billede på deres tv. Den selv samme alm. dansker, kan sikkert også sidde og korse sig over at en af jeres haver ikke står snor lige, eller I kører rundt i en dødssyg Dacia, eller at I ikke laver mad fra bunden hver dag og jeg kunne blive ved.

Det er nemt at pege fingre, men vi har alle forskellige interesser og prioriteter. Nogen bruger deres penge på elektronik andre på ferier osv.

Glæd jer over at alle ikke er ens. Jeg vil sku hellere høre om passionen og glæden ved hi-fi. Det andet bliver bare trættende at høre på :)

Og du missede fuldstændig budskabet om, at med 5-10 minutters brug af fjernbetjeningen, vil man kunne få et mange gange bedre billede, UANSET om TV'et har kostet 2000,- eller 20000,-. Confused

Har du misset, at der er nogen der er fløjtende ligeglad med indstilling på deres tv. Bare den står på Dynamisk, så er de faktisk rigtig glade for deres TV
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 21:23
Det jeg ikke forstår er, at folk gladeligt når de køber bil, lige smider et par fælge på til 10.000 (som man kan få et 65” OLED for) men så himler op, når jeg fortæller jeg har brugt det samme på et tv. 

Jeg spørger altid undrende, hvorfor de vil give så mange penge for noget til en bil, som de måske kører i 1/2 til 1 time om dagen, men mener jeg er idiot fordi jeg har brugt 10.000.- på er tv, som jeg bruger længere tid på om dagen, end de gør i deres bil. 

Det er som om at hvis folk ikke er tv-entusiaster, så mener de at det er det mest vanvittige i verden at bruge så “mange” penge på. 

Jeg syntes ikke der findes helt den samme “fordømmelse” over for mange andre ting folk bruger penge på.... jeg syntes den er ekstra slem når det handler om tv

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 22:37
Subscribe! 👆
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 23:04
det er vel ikke anderledes end som mange andre ting. Det er passion og interessen der gør forskellen.
Ingen i min familie får mere op i tv og lyd, end at det skal kunne ses og høres. Hvor godt det så er, er ikke ligemeget - men ikke noget der betyder mere end at man ikke vil smide flere penge efter det. 
Sådan er det jo bare. Jeg ville da stadig kunne få mine nyheder på et 28”, men oplevelsen er ikke den samme. Det vægter JEG.
Mine forældre skal bare kunne se det, mine bedsteforældre? Ja de var sgu nok stadig tilfredse med At de blot kunne høre det.

Min cykel har en pris på den kedelige side af 20.000kr, men den er hver en øre værd for mig.
Elsker alt ved den. Min øvrige omkreds kalder mig det ene og det andet - med glimt i øjet;).
Og ser en cykel som et transportmiddel. For mig er det en platform til motion og mange timers mentalhygiejne. Så igen - vi har hver sin optik.
Til gengæld har jeg aldrig betalt mere en 50.000kr for en bil.
Den skal bare kunne fragte mig og det er det.
Men jeg forstå da fint passionen hos dem der smider 500.000kr eller langt mere. 

Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 23:08
Nu er jeg selv bilnørd, og har en hurtig og sjælden bil.
Har da mange kollegaer og venner der slet ikke kan forstå at jeg kan bruge så mange penge på min hobby (biler).
Men samme personer ryger, og går måske i byen jævnligt og bruger det samme (eller måske mere) end jeg bruger i benzin på en hygge weekend med bil vennerne Embarrassed
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu