recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er den alm dansker ligeglad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er den alm dansker ligeglad?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 12>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det gennemsnitlige Her og fru flæskesteg er totalt ligeglade, bare de kan se noget der bevæger sig, se tænker ikke en skid på andet, at det ligner lort er underordnet. De før ikke en skid for at få det så godt som der nu kan blive, det er uanset hvor meget de betaler for det.


Du skriver som om det er den største katastrofe at folk er ligeglade. Hvorfor skulle de bekymre sig om det, hvis de er tilfredse.

Hvor mange herinde går mon op i tv, men kører samtidig rundt i en lille standard skod bil, fordi de er ligeglade med kvalitet og udstyr
hvad der i vejen med Citroen og Hyundai? Ej nu er BMW, Audi og Mercedes jo nærmere B&O end det er Samsung og LG
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:


Hvor mange af jer bruger 25.000,- for at få en ordentlig cykel som bare kører godt?
Hvor mange af jer bruger 1.000.5.000,- per køkkenkniv fordi der er rigtgi god kvalitet og jeg hader at arbejde med sløve knive?
Hvad med kaffen - i drikker sikkert en del, men har prisen en vigtig betydning for hvad i køber?



Jeg har ikke haft en cykel i mange år. Overvejer at anskaffe noget, men er ikke glad for at komme over 4000 kr.
Har knive op til 600-700 kr., men så heller ikke mere.
Kaffe - frysekaffe hele vejen. Pånær på arbejdet, hvor det kommer fra et lokalt risteri.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ligesom jeg heller ikke har behovet for en telefon til 10-12k og sagtens kan nøjes med en til 4k.

Jeg har aldrig haft en telefon over 2000 kr., og vægrer mig ved at betale mere.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 11:52
Jeg har svært ved at bruge penge på pjat som tøj og møbler
Men elektronik, der ryger der en pæn sjat monetos
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 12:20
Da jeg var yngre brugte jeg stort set alle mine sparepenge på TV og Hifi. Kun for at finde ud af at 6 måneder senere var der et bedre og smartere produkt som jeg måtte have. Jeg skulle altid have det nyeste. Mit første dyre køb var et 42" Philips "flat TV" der kunne hænge på væggen. Det har været start halvfemserne og kostede så vidt jeg husker 60-70 t. kr. dengang.
I dag går jeg stadig op i kvalitet men har erfaret at de sidste 20 % ydelse koster 500 % ekstra. Så køber aldrig nye modeller. Altid sidste års. Og skifter maks hvert 3. år. Så koster det minder da brugtprisen stadig er nogenlunde.
Og er i øvrigt enig med alle dem skriver, at fordi vi interesserer os for TV/Hi-fi kan man da aldrig nedgøre at andre ikke gør det. Ærligt så synes jeg da at det er os der de mærkelige. Tænk hvad vi kunne støtte op om hvis vi ikke brugte vores penge på "ligegyldig" elektronik.
God Pinse. Ud i det gode vejr. Nyd solen og familien. Så ser vi en god film på et okay tv med ok lyd senere når ungerne er lagt i seng.
PS er 50 år i dag....             
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 12:51
med fare for at blive offer for en mini shit storm.

Vil jeg bruge ordret om denne tråd - Snæversynethed.

Tag denne tråd overfør den til andre fora, omhandlende:

• Biler
• Køkkenknive
• Værktøj
• Motorcykler
• Ovne
• Grafikkort
• Gryder

I hvert at disse fora, vil medlemmer ikke forstå hvorfor folk køber, de billige alternativer. Alle mennesker har jo en lille drøm i haven, om lige netop om at få der bedste i det de sætter pris på.
Personen der køber Zwillings topmodel serie af knive, vil jo kors sig over, at nogen køber deres kniv i Lidl. Men begge får deres roastbeef skåret i skiver. Samme med personen, der køber en BMW X6, griner over dem i en Up! Fordi hvor er sikkerheden.

Jeg er hverken hellig, feminist eller andre af nutidens hurra ord.

Mener bare mennesker har og ser forskellig behov.

Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 13:03
Hvis man ser på min signatur, kan man hurtigt se, at alt mit grej har nogle år på bagen og i øvrigt ikke var topmodellerne, da det blev købt.
Forklaringen: Jeg har været parkeret på kontanthjælp i mange år pga. hjertesygdom og generaliseret angst. I snart et år har jeg også været omfattet af 225 timers-regler.
Tag ikke fejl, jeg er skam taknemlig for vores sociale sikkerhedsnet, der gør at jeg har trods alt har råd til min beskedne bolig, mad på bordet, el, vand og varme, medicin, licens, forsikringer, den mindste TV-pakke og internet. Pt. har jeg sågar en gammel Renault Clio at trille rundt i, da angsten forhindrer mig i at tage offentlig transport.

Men så er der til gengæld heller ikke råd til at skifte noget af grejet ud.

Skulle der ske et mirakel enten i form af en førtidspension eller et medicinsk gennembrud (så jeg kunne arbejde igen), så ville jeg hellere end gerne skifte mit bedagede udstyr ud med nyt og gerne tæt på topmodellerne.

I går fik jeg 3 mdr. Spotify for 99 kr., så nu kan jeg høre musik uden afbrydelser hele sommeren, hvilket primært sker på min JBL Charge 3, som jeg kan tage med mig ud i sommeren.

Så kogt ned handler det hele om prioriteringer, og jeg har så valgt at prioritere det mest basale.
Til gengæld har jeg ingen gæld, udover den moralske gæld til samfundet, men den er heldigvis rente-, gebyr- og afdragsfri.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Callie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 13:45
Hej Thomas

Dit indlæg er super godt til at illustrere, at der er stor diversitet på foraet, og at vi, der begår os her, har mange forskellige præferencer og prioriteter alt efter, hvor vi befinder os i livet. Det vi har fælles er dog vores interesser for teknologi, billede og/eller lyd. Det er en niche, som vi har sammen. 

Derudover så er det virkelig velskrevet og giver indtryk af, at du intelligent, men muligvis har været uheldig med nogle ting i livet. Jeg håber, at du kommer ovenpå, så du om ikke andet kan blive angstfri på et tidspunkt. 

Mvh


Redigeret af Callie - 30-Maj-2020 kl. 13:47
Til top
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 13:46
Der er forskel på at prioritere og at være ligeglad. 

Vi har netop skiftet tv i stuen, og det var et skridt nedad ifht. det forrige tv. Det kan ses, selvom forrige tv snart fylder 10 år. Men vi prioriterer altså anderledes nu end dengang.

Jeg gad da godt købe et bedre tv, end vi gjorde. Men der er andre ting, som er vigtigere for os lige nu.

Og så er der den med kildematerialet, som en anden nævnte tidligere i tråden. 95% af det vi ser hjemme hos os ligner pis, uanset hvor dyr skærmen er. Man kan ikke kalibrere sig ud af en lav bitrate.
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 14:14
Enig. Har Asomnet her i Ringe. Der er signal og så er det vidst det mest positive jeg kan sige om det...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 14:16
Mange mange gode ønsker til Thomas J fremover. Tager i den grad hatten af for dig.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 14:41
Synes man generelt bliver mere nærig med alderen Embarrassed. Eneste grund til jeg netop har købt et 65" OLED var at prisen var 9999 kr. Det var så god en pris, at min nærighed forduftet. Jeg går ikke så meget op i hvad min omgangskreds køber af f.eks. tv - dog kan det undre mig, at de kan holde ud at se på et billede hvor farverne er fuldstændig overstyret, men det er jo ikke det enkelte tv's skyld, men folks præference tilsyneladende. Det sjove er, at når de så besøger mig så roser de billedet på mine tv, som enten er kalibreret eller kører med nogle kalibreret indstillinger jeg har fundet, men billedet er milevidt fra det de indstillinger de selv kører med Wacko
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Enig. Har Asomnet her i Ringe. Der er signal og så er det vidst det mest positive jeg kan sige om det...

 Har også Ansom Net, det kører helt fint,  100/10 måles 110/12 på Wi-Fi.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu