recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clint Eastwood fylder 90
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Clint Eastwood fylder 90

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Clint Eastwood fylder 90
    Sendt: 31-Maj-2020 kl. 07:09

Et af mine allerstørste westernidoler, Clint Eastwood, fylder i dag 90. Han har beriget verden med et utal af westernfilm op gennem -60erne og -70erne, endog også -80erne og -90erne, samt film indenfor mange andre genrer, både som skuespiller, instruktør og producer.

Hans rygte var løbet forud i min omgangskreds inden jeg som 17-årig i 1967 endelig fik chancen for at se ham i Hævn For Dollars. Herefter var jeg lost, og da Den Gode, Den Onde og Den Grusomme havde premiere her i Aalborg mandagen før påske i 1968, var jeg selvfølgelig på pletten. Filmen blev bestemt ingen skuffelse, og jeg har siden set langt de fleste af hans film.

Stort tillykke Eastwood, du har sandelig gjort det godt.

 

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 09:44
Han er et klenodie Clap




Redigeret af Deschain - 31-Maj-2020 kl. 09:46
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 10:32
Tillykke til Clint’en. Tidligere en go cowboyder, I dag en dygtig filmmager.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 10:55
Ja, det er godt gået af Clinten, han har givet mange rigtigt gode oplevelser, på begge sider f kameraet. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 13:15
ud over alle de gamle cowbojdere(spaghetti westerns) (incl space cowboys :) ) så mindes jeg ham i høj grad for Ørneborgen, hans rolle som philo beddoe (de film hvor han spiller bokser, den orango var bare vildt cool), elitesoldaten, og i den grad lige på kornet (første "syge rolle til John malkovic). Få mennesker har en portefølje hvor man kan nævne mere end 1 hånd af store værker.

Og så er han stadig mere badass som 90-årig, end de fleste moderne skuespillere i 20'erne og sandsynligvis mere end de fleste skuespillere nogensinde kommer til at blive.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

ud over alle de gamle cowbojdere(spaghetti westerns) (incl space cowboys :) ) så mindes jeg ham i høj grad for Ørneborgen, hans rolle som philo beddoe (de film hvor han spiller bokser, den orango var bare vildt cool), elitesoldaten, og i den grad lige på kornet (første "syge rolle til John malkovic). Få mennesker har en portefølje hvor man kan nævne mere end 1 hånd af store værker.

Og så er han stadig mere badass som 90-årig, end de fleste moderne skuespillere i 20'erne og sandsynligvis mere end de fleste skuespillere nogensinde kommer til at blive.
spaghetti western? Clint Eastwood? Spaghetti western var italienske western film. Lige som kartoffel western er de danske western film
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 15:19
Ja , de 3 spaghetti western der gjorde ham verdensberømt...
En næve fuld dollars , Hævn for dollars , og Den gode , den onde og den grusomme , af Sergio Leone...
Magtede ikke lige at skrive de Italienske navne...
MVH

Redigeret af hopgreve - 31-Maj-2020 kl. 15:20
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Ja , de 3 spaghetti western der gjorde ham verdensberømt...
En næve fuld dollars , Hævn for dollars , og Den gode , den onde og den grusomme , af Sergio Leone...
Magtede ikke lige at skrive de Italienske navne...
MVH
Ja det er så mest dem jeg holder af, ikke mindst pga Sergio Leone’s fantastiske musik.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 17:19
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 18:39
 Dirty Harry:

CitatI know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well, to tell you the truth, in all this excitement I kinda lost track myself. But being this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?Citat
CitatMake my dayCitat


Redigeret af Munch - 31-Maj-2020 kl. 18:41
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 20:04
@hopgreve - Sergio satte i hvert fald en standard der strakte sig over rigtigt mange år. Tror også det var derfor jeg slugte bud og mario's komedie spaghettier (bud spencer og terence hill) med hud, hår og tænder og det hele (altså de tænder der var tilbage :-))
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Ja , de 3 spaghetti western der gjorde ham verdensberømt...
En næve fuld dollars , Hævn for dollars , og Den gode , den onde og den grusomme , af Sergio Leone...
Magtede ikke lige at skrive de Italienske navne...
MVH
okay viste ikke de var italienske de første film. Det beklager jeg meget
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu