recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 via Blockbuster?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5.1 via Blockbuster?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nielsb90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nielsb90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5.1 via Blockbuster?
    Sendt: 31-Maj-2020 kl. 10:20
Hej Recordere 

Jeg har nu i lang tid uden held forsøgt at få Blockbuster app'en til at afspille 5.1 - derfor prøver jeg nu her (jeg har været igennem en gammel tråd om samme emne). Jeg afspiller via PS4 gennem Marantz 1603. Marantz er sat til "Auto Surround" og Netflix samt Viaplay afspiller fint 5.1. Det er kun Blockbuster som altid afspilles i Stereo. Jeg har som test prøvet at ændre fra Linear PCM til Bitstream Dolby, men selv da forbliver lyden stereo. Jeg har ændret tilbage til Linear PCM. 

Mit display viser altid "Multi Ch In" når jeg ser Netflix/Viaplay/Blockbuster, mens den korrekt viser DTS-HD/Dolby TrueHD ved afspilning af blu-rays - dette er vel ikke et problem? Det undrer mig, at displayet ikke viser Dolby Digital når jeg ser Netflix, da de umiddelbart anvender denne format. 

Er der nogen her som har haft samme problem med Blockbuster? 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 10:24
En Google søgning havde nok været den nemmeste løsning:



Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 10:27
Blockbuster sender mig bekendt stadig ikke ud i surround. Det var beskeden i efteråret, hvor jeg sidst var inde på det med deres kundeservice.

Det har de arbejdet på, siden tjenesten blev lanceret, så det kunne omvendt være dejligt, hvis der er begyndt at ske noget.

Jeg ser Blockbuster via PC, hvor det så føres videre til mit tv via surroundreceiveren.

Mvh. Jørgensen
Til top
Nielsb90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nielsb90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

En Google søgning havde nok været den nemmeste løsning:




Beklager at jeg ikke uddybede mere - jeg har set siden du linker til, men har ligeledes været i kontakt med Blockbuster, som for et år siden forsikrede, at lyden skulle være 5.1. Derudover er mærkeligt, at den eneste information omkring deres lydformat er netop den "artikel" du linker til. Stort set umuligt at finde svar direkte på deres hjemmeside. Efter at have googlet rundt, fik jeg det indtryk, at folk generelt modtager 5.1 signal - det bliver f.eks. nævnt i denne tråd: 


Men ok - hvis de kun tilbyder 2.0 lyd så må det jo være sådan. 




Redigeret af Nielsb90 - 31-Maj-2020 kl. 10:46
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 14:31
Flatpanels.dk har en oversigt over kvalitet på streamingtjenester på de forskellige platforme og de angiver Blockbuster til 2.0 over hele linjen. Se https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 14:45
Jeg har iøvrigt i 2016 konstateret 5.1 på Chromecast, så det er spørgsmål om BB er gået tilbage til 2.0, godt der er andre alternativer.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af Nielsb90 Nielsb90 skrev:

Hej Recordere 

Jeg har nu i lang tid uden held forsøgt at få Blockbuster app'en til at afspille 5.1 - derfor prøver jeg nu her (jeg har været igennem en gammel tråd om samme emne). Jeg afspiller via PS4 gennem Marantz 1603. Marantz er sat til "Auto Surround" og Netflix samt Viaplay afspiller fint 5.1. Det er kun Blockbuster som altid afspilles i Stereo. Jeg har som test prøvet at ændre fra Linear PCM til Bitstream Dolby, men selv da forbliver lyden stereo. Jeg har ændret tilbage til Linear PCM. 

Mit display viser altid "Multi Ch In" når jeg ser Netflix/Viaplay/Blockbuster, mens den korrekt viser DTS-HD/Dolby TrueHD ved afspilning af blu-rays - dette er vel ikke et problem? Det undrer mig, at displayet ikke viser Dolby Digital når jeg ser Netflix, da de umiddelbart anvender denne format. 
Netflix benytter DD+, hvilket din receiver understøtter, men for at den skal skrive "Dolby Digital Plus" i displayet, kræver det, du bitstreamer, så det er receiveren, der står for dekodningen...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 08:35
Frank
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2022 kl. 20:14
5.1 lyd er nu tilgængelig i Blockbuster app, jeg har set ternet Ninja 2 på appletv

Redigeret af ARTISTEN - 18-Februar-2022 kl. 22:53
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu