recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Top Gun, 4K HDR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Top Gun, 4K HDR

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Top Gun, 4K HDR
    Sendt: 31-Maj-2020 kl. 11:03
Top Gun har for mig altid været en cult film. Nu udkommer den lige straks i 4K HDR. Og selv om det er en HDR film, så skal jeg sørme eje den, og ses naturligvis.



Går det helt galt med HDR, så har jeg jo stadig den almindelige BD udgave.

AVFORUMS har givet den nye udgave et rent 10 tal i en review.:



PS: Og så er filmen bestiltTongue




Redigeret af Hother - 31-Maj-2020 kl. 11:16
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 11:15

 Hvorfor skulle det gå galt med HDR.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Hvorfor skulle det gå galt med HDR.?

Mine sære følsomme øjne.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 12:10
jeg sidder allerede ved postkassen og venter på at mit eksemplar dukker op
.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

jeg sidder allerede ved postkassen og venter på at mit eksemplar dukker op
Outstanding
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 14:15
men noget af fedeste er at både Blu-ray og Uhd udgaven har Dolby Atmos 😀

Men hvorfor skal vi i Danmark snydes for Dolby Vision som den har i USA ? 


Redigeret af filmfreak - 31-Maj-2020 kl. 14:18
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

men noget af fedeste er at både Blu-ray og Uhd udgaven har Dolby Atmos 😀

Men hvorfor skal vi i Danmark snydes for Dolby Vision som den har i USA ? 
What....... Ingen Dolby Vision på den danske udgave....

Jeg fik den hjem forleden fra US og den har både DK tekst og Dolby Vision/ Atmos 



Redigeret af Potter - 31-Maj-2020 kl. 14:42
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

men noget af fedeste er at både Blu-ray og Uhd udgaven har Dolby Atmos 😀

Men hvorfor skal vi i Danmark snydes for Dolby Vision som den har i USA ? 


Har du den danske udgave og kan bekræfte at den ikke har DV ?
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

men noget af fedeste er at både Blu-ray og Uhd udgaven har Dolby Atmos 😀

Men hvorfor skal vi i Danmark snydes for Dolby Vision som den har i USA ? 


Har du den danske udgave og kan bekræfte at den ikke har DV ?

Ud fra billedet fra cdon 

Ser den ikke ud til at med Dolby Vision. Det vel også yderst sjældent man ser danske (Europæiske) udgaver af UHD Blu-ray med Dolby vision ?

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

men noget af fedeste er at både Blu-ray og Uhd udgaven har Dolby Atmos 😀

Men hvorfor skal vi i Danmark snydes for Dolby Vision som den har i USA ? 


Har du den danske udgave og kan bekræfte at den ikke har DV ?

Ud fra billedet fra cdon 

Ser den ikke ud til at med Dolby Vision. Det vel også yderst sjældent man ser danske (Europæiske) udgaver af UHD Blu-ray med Dolby vision ?



Jeg har godt nok set coveret, men lad os nu se, det er Paramount der udgiver den både i US og i EU, US udgivelsen har EU lyd og tekst, det ville undre mig meget hvis de vælger at udgive den uden DV her i DK, delv den tyske skulle have DV


Det er korrekt der er mange film/serie på UHD der ikke har DV her i DK selvom de har det i andre lande, mest er det film som Nordisk Film eller andre mindre selskaber udgiver såsom Midget ent og hvad de ellers hedder, SF er en lidt blandet historie da det er hit og miss fra dem, men den nyeste Tomb Raider havde DV til min store overraskelse


Redigeret af Hackerjac - 31-Maj-2020 kl. 15:48
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 10:09
Øv, jeg har stadig ikke modtaget min længe ventede Top Gun i 4K HDR. Da jeg bestilte filmen hos Gucca stod der på kvitteringen, at jeg vil modtage filmen på udgivelsesdagen. Filmen er end ikke afsendt.

Jeg kontaktede derfor GUCCA´s kundeservice og fik her at vide, at de nu ikke kunne give mig en leverings dato. Det kunne de da godt have oplyst deres kunder omUnhappy

Nå, det går jo nok i det gode vejr - men alligevel. Dårlig service.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 10:48
Regner at få mit eksemplar fra CDON i morgen - blev afsendt i går - venter spændt og nu bliver det snart regnvejr

Kan godt se at den står til værende ikke på lager på GUCCA's hjemmeside - hvor den også er 30 Kr dyrere end hos CDON.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu