recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay V1 - defekt main board
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay V1 - defekt main board

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sorenand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorenand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beoplay V1 - defekt main board
    Sendt: 01-Juni-2020 kl. 15:43
Hejsa... Min Beoplay V1 40" er "brændt af". Angiveligt kræver det et nyt Main Board - hvilket koster 5500,- at reparere. Det vil jeg ikke ofre - og det kan åbenbart ikke gøres billigere... Men er der et klogt hoved der har en ide til om man så kan bruge skærmen til noget andet? Den er jo meget pæn :-)
Er den helt død og umulig at komme i kontakt med når main board er brændt af - eller kan man bruge skærmen som monitor der kan vise indhold fra min computer - eller til streaming via Chromecast, Apple TV el. lign? Og betjene via computeren, B&O App eller anden remote?

Gode ideer modtages med taknemmelighed. Ville jo være ærgerligt at smide en pæn skærm ud :-/

På forhånd tak...

 vh Søren
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af sorenand sorenand skrev:

Hejsa... Min Beoplay V1 40" er "brændt af". Angiveligt kræver det et nyt Main Board - hvilket koster 5500,- at reparere. Det vil jeg ikke ofre - og det kan åbenbart ikke gøres billigere... 
Er det et tilbud du har fået af B&O kyndig TV reparatør?
Mvh. JørgenT
Til top
sorenand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorenand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 08:32
Hej Jørgen
Ja, det er en pris jeg har fået fra en autoriseret Bang & Olufsen servicepartner. Hvad tænker du da Jørgen? Lyder det dyrt - eller skal du have et main Board med til så skarp en pris? Wink
vh Søren
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:16
Nu er B&O jo et dyrt mærke, så det kan måske godt passe hvis det er et nyt modul der monteres, og der skal ydes garanti på reparation.
Spørgsmål er om det er muligt at reparere det gamle modul ved komponent udskiftning, men umuligt at sige uden yderlig info om fejl. 
Og det vil pga. garantikrav på reparation ikke være det en autorisreret vil give tilbud på. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
sorenand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorenand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 10:10
Uautoriseret var også min første tanke... Men den eneste tekniker jeg snakkede med omkring den løsning kunne ikke tilbyde det - da Main Board åbenbart ikke kan løses ved komponent udskiftning :-(
Så nok desværre tilbage til spørgsmålet omkring skærmen/panelet kan anvendes på anden vis - uden nyt Main Board. Altså udelukkende som monitor til fx streaming? Nogen der har et bud på det? 

vh Søren
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 10:14
De sælges til 8000-12000 på dba, så reelt koster reperationen dig ikke noget, da værdien formentligt er 0 nu.


Til top
sorenand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorenand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 11:22
Det kan du have ret i... Men synes nu stadig 5500 er meget at "investere" - selv om du har helt ret i at de potentielt kan komme ind igen hvis man vælger at sælge. Jeg må lige overveje grundigt...

S.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 12:48
Du skal vel også overveje, hvad du vil have i stedet for for de 5500 kr, det måtte koste - da jeg går ud fra, at du har brug for noget tv-noget samme sted.
Selvfølgelig kan du købe et tv for de penge, men du får jo ikke samme lyd og samme muligheder (hvis du eller bruger dem) eller samme udseende.

Du ved jo nok selv, om du kan (og vil) bruge lyddelen i tv’et solo, hvis det er muligt stadigvæk.
Er mainboardet defekt er der jo ingen tilgang til skærmdelen.
Det er dog let at efterprøve vha en enhed på en af HDMI’erne.
Kan du bruge fjernbetjeningen?
Har du prøvet at styre det med Bang & Olufsen-app’en?

Hvis det var mig, ville jeg nok tage fat i en B&O-forhandler, der har en brugt V1-40 til salg. Måske kan i lave en deal med lidt bytteværdi?
I det tilfælde får du garanti og kan være sikker på, at der er tjekket op på den fejl, der ofte fører til defekt mainboard....et batteri, der lækker.

MM


Redigeret af millemis - 02-Juni-2020 kl. 12:48
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

...
I det tilfælde får du garanti og kan være sikker på, at der er tjekket op på den fejl, der ofte fører til defekt mainboard....et batteri, der lækker.
Hvis årsag er et batteri der lækker ville jeg da se om ikke der er en handyman reparatør der kan fixe det, afrensning og evt. genskabe printbaner med straps hvis der er ætseskader.
Kan der tages billed af skadens omfang, hvis det er det der er årsag? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 15:15
Den slags plejer at være alvorligt!
Det sikreste er, at få skiftet batteriet på ens V1....før det er for sent.
N.B. Jeg har ikke sagt, at det ER det, som er fejlen - blot at den forekommer hyppigt.

MM
Til top
sorenand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorenand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 17:32
Tak for svar allesammen. Tror jeg vil prøve at sælge den til "skrot-pris" - alene den nye fjernbetjening jeg lige har købt udgør jo en vis værdi ;-)
Det vil jeg prøve - kan jo være der er en "derude" der kunne se det sjove i et renoveringsprojekt der kunne ende med et billigt fjernsyn. Tak for hjælpen alle - fornemt :-)

vh Søren
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 18:02
Hvor i landet?
Hvilken fjernbetjening?
Pris?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu