recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage TV2 Play?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage TV2 Play?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage TV2 Play?
    Sendt: 05-Juni-2020 kl. 07:57
Jeg har opsagt mine tvpakker, og modtager kun DR via antenne. Jeg har alligevel tilmeldt mig TV2 Play, og alt fungerer tilfredsstillende - dog kommer der sport på tidspunkter der ikke passer mig. Kan man på nogen måde optage et program fra TV2 Play, for at se det senere?
Steen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har opsagt mine tvpakker, og modtager kun DR via antenne. Jeg har alligevel tilmeldt mig TV2 Play, og alt fungerer tilfredsstillende - dog kommer der sport på tidspunkter der ikke passer mig. Kan man på nogen måde optage et program fra TV2 Play, for at se det senere?
nej. Men gemmer de ikke kampen i deres arkiv?

Redigeret af T-Duck - 05-Juni-2020 kl. 08:41
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har opsagt mine tvpakker, og modtager kun DR via antenne. Jeg har alligevel tilmeldt mig TV2 Play, og alt fungerer tilfredsstillende - dog kommer der sport på tidspunkter der ikke passer mig. Kan man på nogen måde optage et program fra TV2 Play, for at se det senere?
nej. Men gemmer de ikke kampen i deres arkiv?


Jeg er usikker på om sportsbegivenheder gemmes i arkivet, måske kan andre opklare mysteriet?
Steen
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har opsagt mine tvpakker, og modtager kun DR via antenne. Jeg har alligevel tilmeldt mig TV2 Play, og alt fungerer tilfredsstillende - dog kommer der sport på tidspunkter der ikke passer mig. Kan man på nogen måde optage et program fra TV2 Play, for at se det senere?
nej. Men gemmer de ikke kampen i deres arkiv?


Jeg er usikker på om sportsbegivenheder gemmes i arkivet, måske kan andre opklare mysteriet?

Det kommer an på rettigheder, så du kan nok kun finde ud af det ved at tjekke i arkivet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Kan man på nogen måde optage et program fra TV2 Play, for at se det senere?
En måske mulig måde: En HDMI2AV converter i stil med:
med composite video til gammel analog harddisk recorder, evt igennem HDMI splitter til PC monitor samtidig. 
Det jeg har oplevet med den type var at PC skærm opløsning skulle ændres til 720x576i 50Hz for at få noget ud på composite output. 
Andre har påstået at det også virker med højere opløsning, men ikke for mig. Confused

Hvis du ikke har harddisk recorder, så måske tilbage til en PC med AV grabber dims:
Men her kan udfordring måske være timer til at starte optagelse, afhængig af optager program. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

  Kan man på nogen måde optage et program fra TV2 Play, for at se det senere? 

Hej.

Der er flere måder et optage TV2 på.

Her er først en måde, der bruger TV Play. Brug en PC med en Chrome Browser og en Browser Udvidelse (Extension) der hedder TV4Ever. Det har i en periode IKKE været muligt at optage fra TV2 Play, men ifølge deres change log for version 1.4.3.2: 'TV2 Play can be recorded again.'


En anden måde at optage TV2 på er at tegne et Abonnement hos Boxer for de kanaler man skulle ønske. Et abonnement for KUN TV2 Hovedkanal koster ca 100 kr om måneden.
Og så skal man bruge et Boxer TV Modul til at stikke abonnements kortet ind i. Det koste et engang beløb på 200-300 kr.

Hvis man stikker Boxer TV modulet med abonnements kortet ind i sit TV, kan man se ELLER optage EN Boxer kanal på en USB harddisk tilsluttet TV'et.

Hvis man stikker Boxer TV modulet med abonnements kortet ind i en DVB-T2 Boks, kan man se ELLER optage EN Boxer kanal på en intern eller ekstern USB harddisk tilsluttet DVB-T2 Boksen.
Hvis boksen har to DVB-T2 tunere kan man se, OG Samtidigt optage en anden kanal. Den ene kanal skal dog så være ukodet. F.sks fra DR.

Hvis man skulle ønske både at se en kodet TV2 kanal OG Samtidigt optage en anden kodet TV2 kanal, skal man i visse tilfælde bruge en DVB-T2 boks med både to DVB-T2 tunere og to CI Slots til hvert sit Boxer TV modul med hver sit abonnements kort.

Her er tre links med med anmeldelser at forskellige modeller af DVB-T2 bokse fra Dreambox, der viser de ovenfor beskrevne muligder:




Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 05-Juni-2020 kl. 10:55
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 23:19
De fleste programmer kan gemmes på f.eks. Ipad og derefter visning via Chromecast eller ATV. Der er mulighed for direkte DL. Måske ikke alle sportsprogrammer, jeg har ikke sportskanalerne
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 21:23
Nu er det mest basket jeg ser af sport og det kommer gerne på umenneskelige tidspunkter af døgnet..
Der har jeg aldrig haft problemer med at se kampene i op til en uges tid efter i deres arkiv i appen.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 22:35
Jeg har nu konstateret, at de fleste (eller måske alle) fodboldkampe kan ses i deres arkiv - så jeg er fuldt tilfreds med kun at have adgang til DR og TV2 Play, og intet andet
Steen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu