recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBT/T2 boks-CAM og PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBT/T2 boks-CAM og PVR

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lexar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Maj-2020
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lexar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBT/T2 boks-CAM og PVR
    Sendt: 07-Juni-2020 kl. 22:07
davs...

Skulle skifte til det nye signal og deraf skulle der en ny boks til. efter lidt researching bla. herinde blev det en Clint CT4 og med en ekstern HD på til PVR

Boksen virker fint til kanaler, CAM osv. men den PVR er eddermame dårlig.. meget skuffet. og ustabil software hvor udsendelser er til syne i overigt d ene øjeblik og væk i den næste. tænker d er måske fordi den skal læse på HD så der er den måske lidt undskyldt men afspilning af optaget programmer er dårlig. ingen mulighed for skippe frem mere end 30sec. og kun x16 i forward osv osv. lidt skuffeende.. men hva man får jo hvad man betaler for..


men.. findes der en bedre boks til DVB-t/T2, til cam kort (boxer) som har en god PVR funktion.. skip forward 1-5-10 min eks. resume play osv? har kigget kigget og set videoer igennem fra forskellige modeller osv.. men d gir ikke rigtig nogen indtryk af PVR. finder nogle men der skal man ind og hekse med software osv. før d virker bla. DM525 

håber på nogle inputs

Tak på forhånd 

/lex
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 07:08
Alt det du savner kan en Linux boks med et Enigma2 image, og meget mere til. Som image kan jeg anbefale Openvix. Mange forhandlere kan levere med et preinstalleret  image efter køberens ønske, så man ikke selv behøver bakse med det. De bedste, og de dyreste bokse kommer fra Dreambox og VU+, men der findes mange andre gode alternativer. Søg på det tyske  eller engelske marked , her er udvalget kæmpestort, f.eks.  https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3892F9682559.html

Flemming


Redigeret af fltk - 08-Juni-2020 kl. 07:21
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af lexar lexar skrev:

finder nogle men der skal man ind og hekse med software osv. før d virker bla. DM525 

Hej.

Lad os tage Dreambox DM525 først. Som jeg har forstået det, er der i Tyskland større Media afgift på DVB bokse med PVR. Så Dreambox har lavet en version af DM525 hvor PVR er disablet  og brugerne så selv kan enable det. Jeg ved IKKE om den version Amazon.de sælger kommer standard med eller uden PVR, Det må man selv spørge dem om. Elles find evt. en anden forhandler.

Men elles har Dreambox DM 900 or DM 920 en meget kraftiger CPU samt en 2,5" harddisk med SATA interface placeret i en skuffe på bagsiden. En af 4 forskelle mellem DM 900 og DM 920 er at DM 900 kun har et CI slot til ET Boxer TV modul og ET Abonnements kort, mens DM 920 har TO for samtidigt optagelse af en kodet Boxer kanal, mens man samtidigt kan se en anden kodet Boxer kanal.

Jeg købte en brugt DM 900, til min søster på 65, på ebay.de for 1001 DKr incl forsendelse til Danmark. Så vidt jeg husker, når man trykker på dobbelt pil fremad, skifter den til x2, næste tryk giver x4 og hvis man trykker ialt fem gange får man x32.

Jeg ha valgt at bibeholde den oprindelige Dreambox firmware, da jeg håber at andre familie medlemmer, så kan supportere hende, hvis de besøger min søster før mig.

Her er manualer til Dreambox:

Først en original Tysk:


 
Og til sidst en Engelsk 'Dreambox user_manual_black_rcu Remote'



Men jeg vil også anbefale dig, at finde det Image (firmware) der passer dig bedst, og så finde ud af hvilke bokse det kører på det, helt uden problemer.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 08-Juni-2020 kl. 10:29
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Som jeg har forstået det, er der i Tyskland større Media afgift på DVB bokse med PVR.


Hvor har du den oplysning fra? Det har jeg nemlig aldrig hørt om før, og vil da mene jeg har fulgt pænt med i hvad der sker på det tyske marked.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 13:43
Hej Flemming.

Quote: 'Man kan godt tilslutte og opsætte en USB harddisk, men der skete ikke noget, da vi trykkede optag Så vi måtte lige vej af Google for at opklare, hvorfor det ikke virkede. Årsagen til at det er deaktiveret, er fordi den så kan sælges billigere, eftersom PVR bokse tillægges et gebyr.'


Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej Flemming.

Quote: 'Man kan godt tilslutte og opsætte en USB harddisk, men der skete ikke noget, da vi trykkede optag Så vi måtte lige vej af Google for at opklare, hvorfor det ikke virkede. Årsagen til at det er deaktiveret, er fordi den så kan sælges billigere, eftersom PVR bokse tillægges et gebyr.'


Hilsen Carsten.



Tak. Så har jeg åbenbart haft "den dyre" version af alle de PVR bokse jeg efterhånden har haft de seneste 15 år.LOL Alle, pånær én købt i Tyskland.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 15:50

Hej.

Jeg har ført nu selv haft tid til, selv at læse oplysningerne i mit tidligere link:

Quote Side 41 og 42 i forrige link: 'Wenn Sie die Wiedergabe verlassen wollen gehen Sie wie folgt vor:
1. Drücken Sie die STOPP-Taste.
2. Sie werden dann gefragt ob Sie das Abspielen des Filmes beenden wollen. Bestätigen Sie dies mit „ja“,
gelangen Sie zurück zum zuletzt gesehenen Kanal.

Springen in einer Aufnahme
Taste Zeit
Taste 1 15 sek. zurück
Taste 4 1 min. zurück
Taste 7 5 min. zurück
Rückwärts springen
Taste Zeit
Taste 3 15 sek. vor
Taste 6 1 min. vor
Taste 9 5 min. vor
Vorwärts springen
Spulen in einer Aufnahme
Es stehen folgende Geschwindigkeiten beim Spulen in einer Aufnahme zur Verfügung:
• Vorwärts (Vorspulen-Taste): 2x,4x,8x,16x,32x,48x,64x,128x
• Rückwärts (Rückspulen-Taste): 8x,16x,32x,48x,64x,128x
Bei jedem Tastendruck erhöht sich die Spulgeschwindigkeit um eine Stufe.'

Hvis is man ikke er god til tysk, er jeg sikker på at Google Translate vil hjælpe med enten, at oversætte enten til Engelsk eller Dansk.

https://translate.google.com/

Hilsen Carsten.





Redigeret af csell - 08-Juni-2020 kl. 15:55
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 09:44
Edision piccollo s2+t2/c kan anbefales dens pvr virker fåes hos amazon.de



Redigeret af jetdirect - 09-Juni-2020 kl. 09:46
Til top
lexar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Maj-2020
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lexar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 16:41

Piccollo S2+ T2/C fungerer fint med Boxer TV modul og tilhørende smartcard (skal tilkøbes særskilt hvis du vil se Boxer TV) men vær opmærksom på at kodede Boxer TV kanaler ikke kan optages. Trykt vejledning er sparsom og det er derfor en fordel hvis du i forvejen har kendskab til DVB TV verdenen. Når det er sagt så får du rigtigt meget for pengene og et oplagt valg til dig der ser de frie kanaler både via antenne og satellit.

Klippet fra spec info på den.. Dvs at den ikke kan optage fra boxer kort i cam så d er nogo.. :/
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af lexar lexar skrev:


Piccollo S2+ T2/C fungerer fint med Boxer TV modul og tilhørende smartcard (skal tilkøbes særskilt hvis du vil se Boxer TV) men vær opmærksom på at kodede Boxer TV kanaler ikke kan optages. Trykt vejledning er sparsom og det er derfor en fordel hvis du i forvejen har kendskab til DVB TV verdenen. Når det er sagt så får du rigtigt meget for pengene og et oplagt valg til dig der ser de frie kanaler både via antenne og satellit.

Klippet fra spec info på den.. Dvs at den ikke kan optage fra boxer kort i cam så d er nogo.. :/

Har du selv boksen for jeg har lidt udfordringer med den mht favorit listerne som ikke kan slettes.
Til top
lexar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Maj-2020
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lexar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 17:16
Nej. Har kun Clint ct4 skod box som jeg ikke kan bruge pga den er ringe og meeeget skuffende pvr funktion.

Søger en boks der har cam slot til tv2 kort og en pvr med goe muligheder for afspilning mht. Resume play funktion og evt step frem/tilbage i 1-2-10 min. I playback osv.

Og d er simpelthen en jungle da ingen har bokse mere i butikker så man kan se og YouTube videoer ikke beskriver pvr og generel mangelfuld info i spec. Så man er eddermame på lidt herrens mark. :/


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 17:52
Har du overvejet dreambox 525 d

tror desværre man skal lede længe efter en boks der er perfekt, den fra edision har også sine skavanker bla kan man ikke slette fav lister og dtt ligger i sattelit listen og ikke adskilt i dtt listen som er længere nede i listen.
men den var billig set udfra det var en combo boks


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu