recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hbbtv på samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hbbtv på samsung

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Monsi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hbbtv på samsung
    Sendt: 08-Juni-2020 kl. 17:12
Hej, jeg har brug for hjælp til Dr.tv app. På mit Samsung QE55Q7FAM smart tv.
Jeg kan forstå at fjernsynet skal understøtte hbbtv for at kunne vise DR kanalerne live.
Som det er nu kan jeg kun se arkiv på DR app. 
Kan en venlig sjæl hjælpe mig på vej med en løsning vil det være dejligt. 
PS. Jeg har kigget på andre indlæg angående det problem uden dog at kunne løse problemet. 
Mvh. 
Jan
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 17:16
Hvis du kun har arkiv fra DR så er det fordi TV’et kører på en ældre version af HbbTV. Der kræves en nyere for også at få live-kanalerne.

Jeg kan ikke huske det præcist, men det kan godt være, at din generation af Samsung TV falder under spærregrænsen. Prøv at tjek i app-butikken om der eventuelt ligger to versioner af DRTV app’en.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 17:28
hbbTV kører med to interfaces. Det nye aktiveres på de fleste TV, når man er på DR1 og trykker på den røde knap, ej optage.
Det gamle aktiveres når man er på DR2 og trykker på rød knap.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 17:29
 Mener ikke der på TV er Live mulighed på HBB TV, da der jo skal være tilsluttet antenne for at bruge funktionen, så Live ses direkte på TVet.
Der er 2 versioner af HBB TV den nye er på DR1 og den gamel på DR2.
Har Panasonic 2019 model, der er ikke live TV på HBB TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 17:32
Den nye hbbtv har også live-tv.
Til top
Monsi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 17:38
Hej, jeg har tjekket om der skulle være 2 versioner og det er der ikke. 
Til top
Monsi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 17:39
Der ligger kun en version og det er den hvor man kan se arkivudsendelser
Til top
Monsi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 17:42
Jeg kan lige oplyse at jeg ikke mere er tilsluttet nogen tv udbyder og streamer alt tv. 
Til top
Monsi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

hbbTV kører med to interfaces. Det nye aktiveres på de fleste TV, når man er på DR1 og trykker på den røde knap, ej optage.
Det gamle aktiveres når man er på DR2 og trykker på rød knap.
Hvordan aktiverer man, er det i DR app. Som er det eneste sted jeg kan tilgå kanalen. 
Mvh. Jan
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 17:46

 Der er live funktion på App og Web, men ikke på HBB TV, hverken på den nye eller gamle udgave.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 18:15

Man kommer ikke nødvendigvis ind på den nye via DR1. Hvis fjernsynet ikke understøtter den udgave, kommer man ind på en ældre.


Redigeret af bubbleboy - 08-Juni-2020 kl. 18:20
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Monsi Monsi skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

hbbTV kører med to interfaces. Det nye aktiveres på de fleste TV, når man er på DR1 og trykker på den røde knap, ej optage.
Det gamle aktiveres når man er på DR2 og trykker på rød knap.
Hvordan aktiverer man, er det i DR app. Som er det eneste sted jeg kan tilgå kanalen. 
Mvh. Jan
Jeg gik ud fra du har antenne. Da det ikke er tilfældet, er det ikke gyldigt hvad jeg har skrevet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu