recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken konsol er mest fremme pt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken konsol er mest fremme pt?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
henrik23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-April-2020
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken konsol er mest fremme pt?
    Sendt: 11-Juni-2020 kl. 23:31
Hej elle sammen,

For 3 år siden og tidligere brugte jeg det meste af min fritid på at game. Jeg har spillet mange forskellige spil, bla Tekken, Duke Nukem og command and conquer

Efter jeg blev familiefar har jeg ikke rigtig gamet, men må indrømme at jeg savner det sgu.

Hvilken konsol er den bedste pt?Smile
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 23:51
klart pc
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 00:10
Pc er ikke en konsol.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 08:21
1) Du får aldrig et entydigt svar på det spørgsmål, da vi er ude i religion her. Google dit spørgsmål, læs så mange af de 1836 artikler du finder om det samme emne, og se om du bliver klogere :)

2) PC er naturligvis ingen konsol, men ellers har "Clemen" sådan set ret; hvis du har pengene til en god gaming-pc vil den give enhver konsol baghjul ift. hastighed og grafik.

3) Personligt synes jeg du skal fortsætte med at være familiefar, i stedet for at game. Og her taler jeg desværre af bitter erfaring som en person, som engang brugte lidt for meget tid på andre ting end det, som var det vigtigste. Eller sørg i det mindste for at konen er helt okay med, at du gerne vil spille lidt også (det er hun måske allerede?).
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 10:54
Jacobe, kloge ord. I det mindste kan man vente til konen laver sine hobbyer. Altså, laver mad, vasker op, vasker tøj, putter unger, lægger tøj sammen, vasker vinduer og såen. Du ved, de der ting de elsker. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 11:05
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Daggert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2018
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daggert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2020 kl. 10:19
Jeg er enig med jacobe.

Tænker dog, at du skal se på hvilke spil du er interesseret i at spille.
Hvis du mest er til strategi spil, så er PC måske det rette for dig. 

Dog kan du også bruge mus og tastatur på Xbox One. Dog ikke alle spil der understøtter det.

Personligt vil jeg anbefale Xbox med gamepass. Virkelig en god måde at starte op på og få adgang til mange spil. 
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2020 kl. 14:33
Find I stedet ud af hvilke af konsollernes unikke titler du kunne være interesseret i at spille. Om du spiller Fifa på X-box eller PS kan være fuldstændig ligegyldigt.
Hvis nogen af dine kammerater har en konsol, kan det være en fordel at have den samme, så man kan spille sammen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2020 kl. 14:40
Som andre skriver. Tænk over hvad det er du skal spille. Men mange konsol spil kommer til PC den dag i dag. Jeg har Shield tv som jeg ned steamlink app spiller bl.a. dead or Alive. Men ved ikke om jeg køber NVIDIA grafikkort næste gang for at kunne streame eller spil fra min PC til min Shield, jeg også kan spille Forza. Men hvis du er til bil spil og fighter spil så og vil have PC grafisk kvalitet i stuen. Brug en god gamer PC, køb en Shield eller andet der kan gå til steamlink app. Mener der også findes til Apple tv. Og stream spillene fra PC
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2020 kl. 20:09
Jeg har Xbox One X og Nintendo Switch! Bruger dem begge, men må indrømme at nok 75% af tiden bruges på Nintendo.

Det er som de andre skriver spillene der afgør hvad der er bedst. Nintendo har nok bare noget IP jeg er meget glad for., så må grafikken komme i anden række. Det skal ikke blive form over indhold!

Smag og behag, ikk?


Redigeret af Pede8000 - 14-Juni-2020 kl. 07:33
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 08:02
herhjemme er det pt ps4 der er slået til i stuen... Så når jeg en enkelt aften eller to om måneden har tid, når ungerne er puttet, så ryger der et par timers red dead redemption på skærmen.
Før det var det super Mario der skulle gennemføres..
Før det var det forza på xbox. Så reelt skiftes der jævnligt her, da alle har deres forcer og styrker 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 22:26
Den bedste konsol pt. målt på hardwareydelsen er en Xbox One X. Sony sad på tronen til og med den originale PS4, derefter har XBox lagt sig i front på ydelse med de sidste par hardware tiltag.

I næste generation bliver det X Box Series X der bliver den hardwaremæssigt bedste konsol. PS5 bliver dog ikke direkte dårlig - Den mindre kritiske vil næppe komme til at opleve de vildeste forskelle, lige som med PS4 og den originale X Box One, hvor PS4 var kraftigst, mens mere kvalitetsbevidste feinsmækkere vil kunne værdsætte den bedre hardwares afvikling af spillene. Spillene er jo grundlæggende de samme undtaget nogle meget få eksklusivtitler - og så er hardwaren (og evt prisen) jo det afgørende.

Herhjemme har jeg dog helt opgivet konsol, da de meget hurtigt bliver hardwaremæssigt ret anæmiske i forhold til en velvedligehold gamer-pc (dog en dyrere vej at gå hardwaremæssigt - til gengæld er spillene oftest billigere). Så herhjemme er det PC'en (aktuelt med et RTX 2080 Ti og til vinter enten et RTX 3080/90 Ti) der spilles på, hvad enten det er så på værelset eller på det store anlæg i stuen. 

Redigeret af TBC1 - 15-Juni-2020 kl. 01:06
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu