recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optage fra Viasat parabomodtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

optage fra Viasat parabomodtager

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: optage fra Viasat parabomodtager
    Sendt: 14-Juni-2020 kl. 11:14
Har forgæves søgt efter en optager der både har en HDMI ind- og udgang. Findes en sådan ikke i handlen??
Henninge
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 11:16
Nix! Film foræres heller ikke væk i butikkerne.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Har forgæves søgt efter en optager der både har en HDMI ind- og udgang. Findes en sådan ikke i handlen??
Henninge

Hej.

Hvis din Viasat parabol modtager har et SCART Stik kan du bruge en VHS optager.

Hvis du kun har en HDMI udgang findes der HDMI grapper kort til PC'er. Men problemet kan blive hdcp kopi beskyttelsen. Her er et link med både en beskrivelse af, og et af mange forslag til at komme over det. Jeg tror at mange af ideerne ikke virker:


Hilsen Carsten.
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 11:35
Viasatmodtageren optager alle viasatkanaler også film. Jeg vil bruge den nye optager til at optage underholdning fra Tyskland, hvilket jeg kunne på min gamle Samsung Parabolmodtager, fordi den havde Scartudgang, hvilket den nye ikke har.
Henninge
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 11:55
Den optimale og billigste løsning ville være at splitte HDMI udgangen på den nye parabolmodtager og tilføje en converter HDMI til Scart så jeg ville kunne bruge min ældre gode SONY optager til formålet. Men jeg har tidligere fået at vide at jeg vil få dårlige billeder på TVèt. Er det rigtigt?? Den gamle parabolmodtager havde en Scartudgang til Sony´en og det virkede perfekt.
Henning
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Har forgæves søgt efter en optager der både har en HDMI ind- og udgang. Findes en sådan ikke i handlen??
Henninge


Min Quadbox har både HDMI IN og OUT. Der kan optages via HDMI IN, men af en eller anden grund bliver lyden kun optaget hvis det er en timeroptagelse, og altså ikke ved direkte optagelse ved tryk på record knappen. Flere VU+ bokse har også både HDMI IN og OUT, men har så vidt jeg har kunnet google mig frem til den samme begrænsning som min Quadbox.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 12:45
Hej Flemming. Tak for dit svar. Hvilken box har du og hvor købes den?
Henning
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Hej Flemming. Tak for dit svar. Hvilken box har du og hvor købes den?
Henning


En AX Quadbox, som du kan se i min signatur. En fremragende boks, som desværre er udgået af produktion.

Den optimale løsning for dig vil være at købe endnu en parabolmodtager, som har både PVR funktion og LNB gennemsløjfning. Så kan du koble de to parabolmodtagere i forlængelse af hinanden og optage Viasat kanalerne på deres boks, og øvrige kanaler på den nye (desværre ikke samtidig, medmindre du fører et kabel ind til hver fra parabolen). En parabolmodtager af nævnte slags burde kunne købes for ganske få hundrede kroner.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 12:58
tak for dit hurtige svar. Gå i gang med at undersøge dette. Lyder som en god løsning.
Henning
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

tak for dit hurtige svar. Gå i gang med at undersøge dette. Lyder som en god løsning.
Henning


Flere af modellerne fra Opticum opfylder betingelserne med både PVR og LNB gennemsløjfning. Jeg har bl.a. fundet et par stykker på Amazon.de til 40 - 50 euro, f.eks denne https://www.amazon.de/SLOTH-Classic-PVR-Opticum/dp/B01B1O1CPK/ref=sr_1_13?dchild=1&fst=as%3Aoff&qid=1592135091&refinements=p_n_feature_keywords_three_browse-bin%3A5176095031%2Cp_36%3A2000-10000&rnid=389294011&s=ce-de&sr=1-13. og denne https://www.amazon.de/SLOTH-Mini-PVR-Opticum/dp/B01B1OV084/ref=sr_1_16?dchild=1&fst=as%3Aoff&qid=1592135091&refinements=p_n_feature_keywords_three_browse-bin%3A5176095031%2Cp_36%3A2000-10000&rnid=389294011&s=ce-de&sr=1-16

Der kræves så selvfølgelig også en ekstern harddisk til at optage på.

Flemming


Redigeret af fltk - 14-Juni-2020 kl. 14:01
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 14:50
Mange tak for svaret. Har 2 nye harddiske liggende til usb som jeg aldrig fik brug for. Gennemsløjfning er helt nyt begreb for mig. Har forgæves prøvet at google det.Hvad kræver det af udstyr/kabler og tror du at den kan kobles på Samsung modtageren?
Henning
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 14:56
Jeg har 2 hoveder på parabolen (en til Viasat og en til FTA)og 2 kabler ind til Samsungmodtageren for at jeg  kan optage på denne men kun til Viasatkanalerne
Henning
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu