recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boks til DR kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boks til DR kanaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JonasNF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasNF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boks til DR kanaler
    Sendt: 14-Juni-2020 kl. 21:05
Hejsa
Min far har et sommerhus, hvor fjernsynet ikke kan tage DR kanaler her efter 2. juni. Det er primært lejet ud til tyske gæster, hvorfor der er en parabol til tyske kanaler. Dog mener udlejningsbureauet at der fortsat skal være DR kanaler i huset.
Ville man kunne se DR kanaler med denne boks?

Jeg synes bare der generelt linkes til dyrere bokse her på siden, i de seneste tråde vedrørende DVB-T2.

Alternativt havde jeg tænkt mig at foreslå en Xiaomi Mi box og så streame DR, hvilket jo også giver gæsterne mulighed for Chromecast. Eller at købe en boks med både DVB-T2 og DVB-S2 tuner, så man kun skal have én boks
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 22:39
Hejsa,

Ja den vil kunne bruges til DR kanaler.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2020 kl. 00:07
Når nu han tjener penge på udlejning af sommerhus, er der vel et par tusinde til et nyt tv, så lejerne ikke skal til at rode med forskellige bokse?

Var i Bilka i går. 65” tv til 3333 kroner.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2020 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af JonasNF JonasNF skrev:

Eller at købe en boks med både DVB-T2 og DVB-S2 tuner, så man kun skal have én boks


Hvad med et TV der har begge tunere? Så slipper man helt for en boks.

Flemming


Redigeret af fltk - 15-Juni-2020 kl. 08:26
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JonasNF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasNF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2020 kl. 08:38
Tjo, det kan måske godt være, du har ret i det.. Måske bare den vestjyske nærighed, der kom op i mig Wink
Til top
JonasNF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasNF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2020 kl. 08:41
Hov, jeg havde ikke lige set dit indlæg Flemming.. Hvilket tv har det? Det lyder da interessant
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2020 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af JonasNF JonasNF skrev:

Hov, jeg havde ikke lige set dit indlæg Flemming.. Hvilket tv har det? Det lyder da interessant
Et eksempel:

TV-Tuners
DVB-C, DVB-T, DVB-T2, DVB-S, DVB-S2, CI+, MPEG4 tuner


Der findes sikkert mange andre Smile

EDIT:



Redigeret af JørgenT - 15-Juni-2020 kl. 08:49
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2020 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af JonasNF JonasNF skrev:

Hov, jeg havde ikke lige set dit indlæg Flemming.. Hvilket tv har det? Det lyder da interessant



Og mange, mange andre. Google er din ven. Tjek eventuelt på www.hifipriser.dk

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2020 kl. 10:17
Hvis prisen er afgørende og størrelsen passer, så fås det vist ikke billigere: https://www.edbpriser.dk/produkt/philips-32phs4203/

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2020 kl. 10:38
Det er næsten billigere end en fornuftig ekstern boks.

MM
Til top
JonasNF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasNF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2020 kl. 11:41
Mange tak for de fine input, jeg tror da, jeg vil anbefale den gamle at købe et tv med to tunere! Smile

God dag!
Til top
JonasNF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasNF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 10:40
Hej igen

Som jeg læser det, har de TV, som der linkes til her kun én digital tuner. Betyder det så ikke at jeg kan tilslutte enten kablet fra antennen eller kablet fra parabolen? De kan vel ikke begge være tilsluttet på en gang? 
Eller har jeg misforstået noget? Confused
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu