recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk
    Sendt: 18-Juni-2020 kl. 08:00
Hej med jer.

Igår dumpet der sådan et brev ind i min E-boks.

De opfordre mig til at ændre mit kørselsfradrag så jeg undgår skattesmæk.
Jeg har efter bedste erindring forsøgt at ændre det til det korrekte antal dage jeg har kørt på arbejde.
Men hvordan i alverden havde Skat forestillet sig at jeg skulle kunne bevise hvor mange dage jeg har kørt på arbejde? 
Jeg tænker at der helt sikker må være nogen som mig der tænker det samme, og så bare kommer frem til den konklution at de tager chancen og lader være med at ændre noget. 

Jeg ønsker ikke denne debat skal handle om hvorvidt det er OK at snyde i skat, fordi selvfølgelig er det ikke det. 

Det jeg ønsker at debatere er hvordan i tror skat vil håndtere kontrol om man rent faktisk er berettiget til det kørselsfradrag man har angivet.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 08:16
Det eneste jeg næsten kan komme i tanke om, må være via arbejdsgiveren på en eller anden vis - om Skat så kontakter dem via f.eks. stikprøver, eller kontakter de 100 største virksomheder i Danmark for oplysninger. Slavisk at skulle tjekke hver eneste lønmodtager vil være en umulig opgave for Skat. 

Skat har jo selvfølgelig også en lang liste med dem, der har søgt lønkompensation man kan holde op imod folks (ændrede) kørselsfradrag. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 08:23
Måske skulle de hellere prøve at få nogle af udbytteskat milliarderne tilbage.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 19:28
@Mufti - det ville give enormt mening, men er desværre bange for det nok ikke er sådan SKAT tænker. De penge er alt for besværlige at få fat i. Kørsel er bare en ekstra skatteopkrævning, med andre ord "lavthængende frugt".

Men den er god nok - virksomhederne indberetter hjemmearbejdsdagene! https://www.dr.dk/nyheder/penge/undgaa-skattesmaek-efter-coronakrisen-faa-fire-svar-fra-skatteeksperten
såååå, uanset hvad bør man nok kigge på det.


Redigeret af claus_jac - 18-Juni-2020 kl. 19:34
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 20:13
hvordan skulle arbejdspladsen kunne indberette om man fysisk har været på kontoret. De kan selvfølgeligt checke om folk har benyttet deres accesskort.

Jeg har aldrig opgivet / fortalt om jeg var på kontoret eller derhjemme.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 21:02
man kunne vel også forestille sig, at skat ønsker dokumentation for at man har Kørt, f.eks noget .benzin/diesel regnskab.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

man kunne vel også forestille sig, at skat ønsker dokumentation for at man har Kørt, f.eks noget .benzin/diesel regnskab.

Det er jo ikke sikkert man har kørt i bil. Man får også kørselsfradrag selvom man kører på cykel ;-)

Jeg har ikke minutiøs dokumentation for antal dage jeg har arbejdet hjemmefra, så det bliver et kvalificeret gæt, hvilket jeg antager skat er ok tilfredse med. 


Redigeret af opzouten - 18-Juni-2020 kl. 22:25
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 06:56
Tror ikke det som sådan kan kontrolleres andet end ens tro og love erklæring og at de måske vil have nærmere forklaring på hvilket arbejde man har. Der er jo masser af folk der er mødt på arbejde selvom regeringen har villet noget andet.


Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 07:25
Jeg tror primært at disse mails/beskeder fra skat dumper ind pga den nuværende situation hvor mange netop IKKE har været på deres arbejdsplads i 2-3 måneder. Dette vil have en væsentligt indflydelse på det årlige fradrag.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

man kunne vel også forestille sig, at skat ønsker dokumentation for at man har Kørt, f.eks noget .benzin/diesel regnskab.

Det er jo ikke sikkert man har kørt i bil. Man får også kørselsfradrag selvom man kører på cykel ;-)

Jeg har ikke minutiøs dokumentation for antal dage jeg har arbejdet hjemmefra, så det bliver et kvalificeret gæt, hvilket jeg antager skat er ok tilfredse med. 


Nu skriver de kun til dem som har et meget stort kørselsfradrag, dvs. mange km hver dag. Så det er nok de færreste der cykler
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 09:28
Noget pudsigt kunne faktisk være, hvis man undersøgte, om der er en sammenhæng mellem de skatteydere, der har ondt i “den del af anatomien, der forhindrer dem i at drukne nedefra, når de tager karbad” over at folk på overførselsindkomst nu får 1000 kr. af “deres” skattekroner, og de hjemmearbejdende skatteydere, der “glemmer” at ændre deres befordringsfradrag her i 2020.

Mit personlige bud er nemlig, at der er et pænt overlap blandt de to grupper.


Redigeret af Thomas Jensen - 19-Juni-2020 kl. 09:32
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 09:34
Vores arbejdsgiver har pligt til at indberette hvorvidt medarbejdere har arbejdet hjemme eller ej.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu