recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 09:48
Arbejdsgiver skal give en melding til skat om medarbejderen har arbejdet hjemme. Ikke hvor meget eller hvor lidt, men simpelthen bare om det har forekommet
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 10:34
Er det godt nok at tage det normale beløb og gange det med 0,75 (svarende til 9 ud af 12 måneder)?
Tre måneder hjemme fra arbejde
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 12:05
Jeg håber da, at SKAT laver noget analyse og finder de borgere som i forvejen har kørselsfradrag og ikke har et ændret fradragsmønster efter Corona. Disse må være potentielle snydere. Næste step er så, at sammenholde deres primære indkomstkilde med de virksomheder som har meldt ud, at folk skal arbejde hjemme.

Der er desværre nok bare en del manuelt arbejde i det og frygter derfor, at mange slipper afsted med det fordi SKAT ikke har den nødvendige kapacitet.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 13:21
Det er ret simpelt. 
Du har kun ret til fradrag for de dage du reelt har haft transporten, om du cykler, kravler, kører bus eller.... 
Du skal kunne dokumenterer du har været på arbejde det antal dage, hvis du får besked på at skulle dokumenterer retten til dit fradag. Det kan være benzin/dieselboner, logning via computer, osv. Bevisbyrden er din.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg håber da, at SKAT laver noget analyse og finder de borgere som i forvejen har kørselsfradrag og ikke har et ændret fradragsmønster efter Corona. Disse må være potentielle snydere.

Avah?

Rigtigt, rigtigt mange produktionsvirksomheder har haft hjemsendt medarbejdere i administrationen, men dem der producerer varer har svært ved at arbejde hjemmefra.

En del produktionsvirksomheder har faktisk oplevet stigende efterspørgsel på d’ers varer og har hyret ekstra abejdskraft ind.

Du har lige klassificeret dem der holder hjulene i gang (rent fysisk) i produktionsvirksomhederne, som potentielle snydere!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg håber da, at SKAT laver noget analyse og finder de borgere som i forvejen har kørselsfradrag og ikke har et ændret fradragsmønster efter Corona. Disse må være potentielle snydere.

Avah?

Rigtigt, rigtigt mange produktionsvirksomheder har haft hjemsendt medarbejdere i administrationen, men dem der producerer varer har svært ved at arbejde hjemmefra.

En del produktionsvirksomheder har faktisk oplevet stigende efterspørgsel på d’ers varer og har hyret ekstra abejdskraft ind.

Du har lige klassificeret dem der holder hjulene i gang (rent fysisk) i produktionsvirksomhederne, som potentielle snydere!


Klaus

At man klassificere en gruppe som potentielle snydere, betyder jo ikke at man samtidigt beskylder den fulde gruppe for at være dette. Man bør da naturligvis dykkere længere ned i data. 
Har du et bedre bud på at finde potentielle snydere?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg håber da, at SKAT laver noget analyse og finder de borgere som i forvejen har kørselsfradrag og ikke har et ændret fradragsmønster efter Corona. Disse må være potentielle snydere.

Avah?

Rigtigt, rigtigt mange produktionsvirksomheder har haft hjemsendt medarbejdere i administrationen, men dem der producerer varer har svært ved at arbejde hjemmefra.

En del produktionsvirksomheder har faktisk oplevet stigende efterspørgsel på d’ers varer og har hyret ekstra abejdskraft ind.

Du har lige klassificeret dem der holder hjulene i gang (rent fysisk) i produktionsvirksomhederne, som potentielle snydere!


Klaus
Jeg har ikke beskyldt nogle for noget som helst. Men alt andet lige, er der da klart størst sandsynlighed for, at dem der potentielt har "glemt" at ændre på kørselsfradrag, befinder sig i den klassifikation som arbejder i en virksomhed som har sendt folk hjem, men _ikke_ har et nedsat kørselsfradrag. Det kan du vel ikke være uenig i?

At der så er en masse af dem som helt sikkert har rent mel i posen er jeg helt enig i og det kræver ekstra analyse at finde ud af. Det står faktisk i den tekst du glemte at tage med i dit citat hvor du kun har første halvdel af min besked.

Tror generelt det er vigtigt at adskille følelser og logik/analyse :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 17:59
mon ikke staten har data på hvem der er udbetalt lønkompentation til, så de kan have svært med at argumenterer for kørselsfradrag.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 18:22
Jeg er offentlig ansat og har arbejdet hjemme siden den 16. marts. Har løbende i take med at man har forlænget og forlænget hjemmearbejde for offentligt ansatte.

Har ikke modtaget noget fra Skat i e-boks og tænker det er pga at jeg løbende har justeret mit fradrag.


Redigeret af DanishCanadian - 19-Juni-2020 kl. 18:23
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 18:51
Det kommer ca. til at passe med de udgifter vi har haft til institutioner imens vi har holdt vores unger hjemme. Hvis staten stjæler et sted så kan man vel modregne andentsteds :-)

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 20:28
rigtigt mange virksomheder har rent faktisk systemer hvor man melder om der arbejdes hjemme, har fri, er syg eller lignende. Og der er det jo temmelig let at lave en indberetning. Har man ikke (det er jo lovpligtigt at indberette ferie, og til kørsel) så laver virksomheden jo rent faktisk en ulovlig handling. (eller er det i virkeligheden mangel på samme?)

Der findes masser af løsninger, også app baseret - så man i den grad kommer ud af de gamle regneark med at håndtere ferie, sygdomme i HR. 
Til top
uhrskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uhrskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 22:57
Det er ved at være nogen år siden, men har været udtaget til en art kontrol af mit kørselsfradrag af SKAT.  De bad mig redegøre for hvor ofte  jeg havde kørt. Det gjorde jeg med en oversigt i ey regneark, og lidt prosa i et følgebrev.... Det stillede de sig tilfredse med.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu