recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nagash nye setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nagash nye setup

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nagash nye setup
    Sendt: 18-Juni-2020 kl. 11:53
Tænkte det var på tide jeg fik oprettet en ny tråd. Kom lige til at klikke på linket i min signatur, den er ikke ligefrem tidssvarende længere. Har ikke en eneste ting tilbage, jeg havde i det setup.

Meget er sket siden da. Gået fra HD til 4K, fra plasma til OLED, fra 5.0 til 5.1.2. Pladespiller sneg sig faktisk ind kort efter jeg lagde det op dengang og pladesamlingen har bare vokset og vokset siden da.
Da vi flyttede valgte jeg også, at vi ikke skulle have møbel under TV'et, da jeg synes det giver meget mere ro at se på en væg kun med TV og højttalere, fremfor alle de displays og dioder der kommer fra ustyret. Dermed blev der også mulighed for at lave sig et rigtig Hi-Fi alter og få pladespilleren op i et behageligt niveau (og væk fra børnehænder) :)

For nyligt tilføjede jeg Cambridge forstærkeren, som har løftet musikken til helt nye højder. Har aldrig været helt tilfreds med musik gennem min Marantz, synes tit det er problemet med surround receivers, men det gik da gevaldigt ned af bakke, da jeg skiftede fra min gamle Yamaha til min nuværende Marantz.
Men min nye Cambridge har såkaldt HT-bypass, så man kan bruge en indgang med fixed volume, så den derfra bare skal forbindes med pre-out fra Marantz'en og så fungerer den bare som en effektforstærker på den valgte indgang.
Alt filmudstyr forbindes så Marantz, mens alt musikustyr forbindes til Cambridge. På den måde tændes Marantz slet ikke, når der lyttes musik.
Så dedikeret surround og dedikeret stereo i et setup. Lækkert <3

Synes selv jeg er nået frem til et rigtig tilfredsstillende resultat <3

Udstyret består af følgende:
TV: Sony 65AF8
Receiver: Marantz SR6010
Stereoforstærker: Cambridge Audio Azur 840A V2
Blu-ray: Denon DBP-1611UD
Film-streamer: Nvidia Shield Pro 2019
Musik-streamer: Chromecast Audio
Pladespiller: Denon DP-45F
Pickup: Ortofon 2M Bronze
RIAA: Vincent Pho-200
Remote: Logitech Harmony Ultimate

Højttalere:
Front: Dali Suite 2.8
Bag: Dali Suite R 0.8
Loft: Jamo A 510
Center: Beolab 10
Sub: Velodyne (husker ikke model og gider ikke fiske den frem fra hjørnet under trappen)

Sony OLED, Suite 2.8 og Beolab 10. Bag ved centeren sidder en Hue kompatibel LED strip i samme V-form.

Suite R 0.8

Jamo A 510

Fars hyggehjørne ved alteret <3

Vestre side af reolen uden stoflågen foran receiveren

Højre side af reolen, hvor mine tre yndlingband står tættest på pladespilleren og Hue og Smartthings hubs gemmer sig.

Pladesamlingen hvor sub'en gemmer sig i hjørnet undet trappen
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 12:12
Det ser da hyggeligt ud. 

Jeg har altid været af den opfattelse at manskal have sidehøjttalere, ikke baghøjttalere når man kører 5.1 Hvad er årsagen til at de sidder på bagvæggen?

Dali Suite er i øvrigt nogle fede og ret oversete højttalere:-)

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 12:34
@slumbert - Helt ude til siden skal de nu ikke være. Ifølge Dolby selv, skal de sidde skråt bagved. De skal først helt ud på siden, når man kører 7.1, hvor de bagerste så skal sidde lige bag en.
Og de baghøjttalere der, er netop vinklet, så enhederne peger ind mod en, så de får faktisk den helt korrekte placering, når de hænger på bagvæggen.

Her ses det selv på Dolby's hjemmeside:
https://www.dolby.com/us/en/guide/surround-sound-speaker-setup/5-1-setup.html
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 13:05
Godt nok noget lækkert grej du har anskaffet, hyg dig meget med det.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 13:18
@Hother - Mange tak :) Jeg er også svært tilfreds. Især efter tilføjelsen af stereoforstærkeren er der virkelig blevet blæst igennem på højttalerne. Får godt nok ikke brugt TV'et så meget så, men pyt, musik er også lige så vigtigt <3
Til top
Lars37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 14:29
Virkelig flot setup, du har Nagash.

Jeg har et spørgsmål: Kører du med aktiv center til en surround forstærker og resten som passive højttalere?

Lars
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 14:41
@Lars37 - Det er lige præcis hvad jeg gør ja. Centeren er bare tilslutte pre-out og så triggeren for at for auto tænd/sluk sammen med receiveren. Fronterne trækkes som sagt så af Cambridg dog, ikke af Marantz.
Til top
Lars37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 16:38
Fedt. Jeg har selv en plan om at anskaffe mig en surround forstærker, køre med en aktiv center og resten skal være passive højttalere, der tilsluttes forstærkeren. Men jeg har dog været bekymret for sync (forsinkelse af lyden) problemer. Det oplever du ikke?

Lars
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Lars37 Lars37 skrev:

Fedt. Jeg har selv en plan om at anskaffe mig en surround forstærker, køre med en aktiv center og resten skal være passive højttalere, der tilsluttes forstærkeren. Men jeg har dog været bekymret for sync (forsinkelse af lyden) problemer. Det oplever du ikke?

Lars
Når det kan fungere med en aktiv sub, kan det også med en aktiv center. AVR kompenserer selv for forsinkelser i kalibreringen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 16:48
@Lars37 - Ikke det der ligner. Du kører jo bare en test med målemikrofonen, så finder den jo hurtig ud af, om der skulle være det fjerneste problem med sync mellem de forskellige højttalere. Men kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes med en aktiv center frem for højttalere der drives af en effektforstærker. Effektforstærkeren skal jo også bare tilsluttes receiverens pre-out. Og det er jo reelt det man gør. En aktiv højttaler har bare "effektforstærkeren" indbygget.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 17:20
Jeg synes fandme det er klamt, det der
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 20:40
fedt grej, noget vildere end mit Sonos 5.1.2 setup.

Skal vi byt?Star
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu