recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nagash nye setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nagash nye setup

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 21:14
Pænt setup der.
Lurer lidt selv på det samme.

Hvordan styrer din forstærker musikken, når den er tilsluttet med HT passthrough?

Jeg har selv en stereoforstærker med pre out, men kobles den til receiveren, så frakobles forforstærkerdelen.
Er din bedre forberedt til at kobles til en receiver?

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

fedt grej, noget vildere end mit Sonos 5.1.2 setup.

Skal vi byt?Star

Ellers tak LOL
Det værste er næsten, at sådan et 5.1.2 setup fra Sonos, med den nye Arc og den nye Sub, faktisk løber op i ca samme pris, som jeg har givet for mit lyd LOL
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 21:45
@noerden - Ja, det er helt anderledes på forstærkere med en såkaldt HT-bypass. Måden Cambridge har valgt at gøre det på, er at du gennem menuen på displayet går ind og vælger en tilfældig indgang, vælger "fixed" og sætter så volumen til det man nu ønsker. Herefter trykker man bare OK. Så står den indgang altid på den volume du har valgt. På deres måde kan det gøres på hver enkelt indgang. Det er dog ikke den måde de fleste gør det på. De fleste har en bestemt indgang, der er lavet til lige netop det.

Du kan se en liste over kompatible forstærkere og forforstærkere her:
Amplifiers with HT-bypass - update 03. September 2017
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

fedt grej, noget vildere end mit Sonos 5.1.2 setup.

Skal vi byt?Star

Ellers tak LOL
Det værste er næsten, at sådan et 5.1.2 setup fra Sonos, med den nye Arc og den nye Sub, faktisk løber op i ca samme pris, som jeg har givet for mit lyd LOL

Havde heldigvis en Play:5 der gav Trade in, og fik 3500kr for min Playbar. Så opgraderingen kunne kun betale sig. SUB og baghøjler bliver genbrugt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2020 kl. 22:17
Troede ikke man kunne bruge den gamle sub. Synes der var mange der påstod det. Men det gav sgu heller ikke mening.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 06:52
Fint setup!

Hvordan kan det være du lige er gået med en B&O højttaler som center?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 08:39
@bphhm - lydkvalitet og design. Da jeg ikke har TV-møbel synes jeg en standard center bliver grim på væggen, da de som regel er ret dybe. Ville have en der ikke ragede alt for langt ud fra væggen.
Samtidig så lyder den center bare hamrendes godt. Dens akustiske linse (som B&O kalder den) gør at alt tale er super klar. 
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

@noerden - Ja, det er helt anderledes på forstærkere med en såkaldt HT-bypass. Måden Cambridge har valgt at gøre det på, er at du gennem menuen på displayet går ind og vælger en tilfældig indgang, vælger "fixed" og sætter så volumen til det man nu ønsker. Herefter trykker man bare OK. Så står den indgang altid på den volume du har valgt. På deres måde kan det gøres på hver enkelt indgang. Det er dog ikke den måde de fleste gør det på. De fleste har en bestemt indgang, der er lavet til lige netop det.

Du kan se en liste over kompatible forstærkere og forforstærkere her:


Det var smart, det med en alm. linieindgang, der så har fast volumen.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 10:22
Fedt set-up! 

Jeg har også genfundet kjærligheden til stereo. 

Er dog nødt til at flytte højtalerkabler fra min AVR til min nye Denon stereo forstærker når jeg skal skifte. Det er ikke optimalt, men det er OK, med bananer på kablerne. 

Noget mere smart løsning du har "opfundet".



Redigeret af Pede8000 - 20-Juni-2020 kl. 11:22
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Fedt set-up! 

Jeg har også genfundet kjærligheden til stereo. 

Er dog nødt til at flytte højtalerkabler fra min AVR til min nye Denon stereo forstærker når jeg skal skifte. Det er ikke optimalt, men det er OK, med baner på kablerne. 

Noget mere smart løsning du har "opfundet".


Baner? Kabler, i LANGE baner, eller...
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Fedt set-up! 

Jeg har også genfundet kjærligheden til stereo. 

Er dog nødt til at flytte højtalerkabler fra min AVR til min nye Denon stereo forstærker når jeg skal skifte. Det er ikke optimalt, men det er OK, med baner på kablerne. 

Noget mere smart løsning du har "opfundet".


Baner? Kabler, i LANGE baner, eller...

LOL BANANER! 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 11:28
NÅÅÅÅH!!! SÅ forstår jeg bedre!!LOL Bananstik...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu