recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nagash nye setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nagash nye setup

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 13:11
Bananer i pyjamas?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Er dog nødt til at flytte højtalerkabler fra min AVR til min nye Denon stereo forstærker når jeg skal skifte. Det er ikke optimalt, men det er OK, med bananer på kablerne.

Noget mere smart løsning du har "opfundet".


Refererer du her til det med at bruge en stereoforstærker som effektforstærker? Det er godt nok ikke Nagash der har opfundet dét
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Er dog nødt til at flytte højtalerkabler fra min AVR til min nye Denon stereo forstærker når jeg skal skifte. Det er ikke optimalt, men det er OK, med bananer på kablerne.

Noget mere smart løsning du har "opfundet".


Refererer du her til det med at bruge en stereoforstærker som effektforstærker? Det er godt nok ikke Nagash der har opfundet dét

Det er jeg klar over, derfor "..."
Tror det skal tænkes ind i det næste indkøb. Smart!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Lekruse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2012
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lekruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 15:52
Lækkert setup! Hvor meget gav det på lyd fronten fra 5.0 til Atmos ?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 19:59
Det var selvfølgelig en kæmpe upgrade. Men den er sket i etaper. Først skiftede jeg hele 5.0 setup'et til et nyt 5.0. Alle fra Dali Suite serien. Senere kom sub'en så til. Så blev Suite C 0.8 skiftet til Beolab 10 og så kom lofthøjttalerne til. To sidste dog indenfor et par uger af hinanden.

Men valget stod mellem 7.1 som ikke rigtig kunne hænges helt optimal pga sofaens placering helt op af bagvæggen, eller også et 5.1.2. Sidste gav også mest mening, da langt de fleste film i min samling der har 7.1 også har Atmos eller DTS-X. Og de streamingtjenester der har Atmos, er alligevel baseret på 5.1.
Til top
Lekruse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2012
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lekruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 20:11
Cool.

Tror også Atmos 5.1.2 > 7.1

Hvordan spiller Beolab 10 ift. Suite C 0.8?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 20:27
Den lyder klasser bedre. Og det skal ikke trækkes fra C 0.8, for det var en rigtig god center. Men den var også bare kæmpe stor og klodset og dur ikke på en væg uden TV-bord, da den rager ca 30km længere ud end TV'et. Det ser jo på ingen måder godt ud.
Men det skulle også helst give sig selv. Suite C 0.8 kostede vist omkringe 3.000kr fra ny. Beolab 10 kostede omkring det 10-dobbelte.

Men så vidt jeg har forstået, så skulle Beolab 10 og din 7-4 vist lyde meget ens. Samme forstærkere og samme enheder, blot meget forskellig udseende.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 23:27
fedt setup👍 
har selv en marantz reciver og har måtte skifte tvmøbel her i ferien fordi den simpelthen var ved at smelte af varme i et rum alla det du har din stående i. jeg prøvede med termostat styret PC blæser og masser af huller i bag og sideplader uden nævneværdig effekt. oplever du slet ikke varmeprobl?


setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 00:56
@blumenburg - Slet ikke. Jeg har 2x120mm blæsere placeret ovenpå lufthullerne i kabinettet, som suger luft ud af receiveren. Møblet er fuldt åbnet både foran og bagtil, så det er nok. Den bliver bestemt varm, hvilket bare er typisk Marantz, men den blev varmere før, da den stod frit uden blæsere. Blæserne tændes med en 12V strømforsyning som kan styres i output. Har sat den ned til 8V, hvor blæserne bliver komplet lydløse, så hører dem overhovedet ikke.

Redigeret af Nagash - 01-August-2020 kl. 00:57
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 21:43
Jeg har en Sr7010.. Den kan også blive varm så jeg er begyndt at køre Ecomode.. Syntes ikke jeg kan høre den store forskel.. Men der er stor forskel på varmeudviklingen
Ning
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu