recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs WOLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLED vs WOLED

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 25>
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Ja, LG fandt på en alternativ udgave at OLED, men hvorfor er der ingen der er vrede på LG over de har været kreative når de er vrede på Samsung fordi de er kreativt

Fordi LG har videreudviklet Oled, så problemet med tidlig ældning af blå LED blev elimineret.

Fordi Samsung’s kreativitet har været i markedsførings afdelingen. Ret godt gået at man kan bilde folk en løgn ind så de tror på den Dead

Det lyder spændende, hvor har du læst det 😀

Syn for sagen, hvilket du ikke har Dead

Så du ved ikke hvor du læst det ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

At ingen laver QLED / OLED ved jeg godt, spørgsmålet er hvorfor LG godt kan lave ukorrekt OLED uden vrede, men folk bliver vrede over Samsungs QLED.

Fordi det kun er dig der har opbygget en klippefast tro på at LGs OLED paneler er ukorrekte.
Alle andre har forstået det der står i artiklen. 

Jeg citerer:
 Konkurrenten LG har undgået problemet med ældningen af farvegengivelsen ved at udvikle et OLED-panel, hvor hver enkelt pixel udsender hvidt lys. Farverne skabes så ved hjælp af et RGB-mønstret filter, nøjagtigt som vi kender det fra LCD-panelerne.”


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Når Samsung markedsfører deres qled tv, vil de meget gerne give det indtryk, at det er ægte quantum dot teknologi. Denne teknologi findes dog stadigvæk kun som et laboratorieforsøg, og i Samsungs implementering ikke anderledes end andre producenter med quantum dot filter. Ægte quantum dot, er helt som oled, lysstyring på pixelniveau, og den version er ikke en del af Samsungs tv.
Og da Samsung steg af oled udviklingen, hvilket de sikkert ærgrer sig over, var det for Samsung nærliggende med et QLED, for i farten tror de fleste jo, at der snakkes om OLED.
Der er intet fup omkring lg oled, belysningen består  af oled, helt som markedsføringen lover. De fandt blot en alternativ løsning på, hvordan man undgår hurtig udbrænding af den blå oled. 


Ja, LG fandt på en alternativ udgave at OLED, men hvorfor er der ingen der er vrede på LG over de har været kreative når de er vrede på Samsung fordi de er kreativt

Nej du fatter jo nada, det er ikke en alternativ udgave af oled, det er ægte oled, med alternativ løsning på levetid af den blå oled. Oled kommer i alle de farver du ønsker, der findes ikke falsk oled. 


Som du selv skriver er det en alternativ udgave

Nej har jeg aldrig skrevet, læs dog hvad der skrives, og forsøg derefter også at forstå det.

“ De fandt blot en alternativ løsning ”
Jo det har du faktisk skrevet.
Ja og du skrev alternativ udgave, det har jeg aldrig skrevet og skal dermed ikke citeres for det. Du viser blot igen, at du ikke læser eller forstår hvad der skrives.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvem har defineret hvad rigtig OLED er?


Jeg er sikker på at det er de samme som siger at det QLED Samsung laver er forkert, og det må være nogen der mener det seriøst da der et sted påstås at de vil sagsøge Samsung


Så du ved det ikke og du har ingen henvisninger til nogle kilder der siger at det er "forkert OLED" at lave OLED med farvefilter?

Klaus

Jeg er sikker på at det er de samme som siger at det QLED Samsung laver er forkert, og det må være nogen der mener det seriøst da der et sted påstås at de vil sagsøge Samsung

Men hvis der ikke er noget rigtigt OLED / QLED, hvordan kan Samsung så lave det forkert ?

Der findes skam også rigtig oled, de laves af LG, der findes også ægte qled, de laves bare ikke af Samsung på trods af deres marketing af qled. Det er sagens kerne, at Samsung som sædvanlig fristes man til at sige, gør brug af luftkasteller. 


Samsung laver LED belyste tv med Quantum dots.

Men hvem er det du siger der laver ægte QLED TV ?

Det argument har jeg ikke hørt før

Hvis du gad og læse, og ikke mindst forholde dig til og forstå det læste, istedet for at trolle, havde du læst svaret i tidligere indlæg. Men jeg gentager da gerne, så selv du måske kan forstå det det, ingen laver qled tv, de findes kun på forsøgsstadie .


At ingen laver QLED / OLED ved jeg godt, spørgsmålet er hvorfor LG godt kan lave ukorrekt OLED uden vrede, men folk bliver vrede over Samsungs QLED.
Se nu gør du det igen, lægger lidt til et indlæg, så du igen fordrejer indlægget så det passer ind i din opfattelse af tingene.
Ingen har skrevet, at der ikke laves oled, men derimod, at ingen endnu har lavet et qled (på nær forsøgsmodeller).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:


Det er rigtigt, og jeg kender ikke halveringstiden for organiske dioder. Men der er altså opnået et enormt overhead med 100.000 timer, som svarer til 30 års levetid med 10 timers brug hver dag.

"When we first started manufacturing OLED TVs in 2013, their lifespan was some 36,000 hours," sagde Lee Byung-chul, Vice president for LG Electronics til Korea Times og fortsatte; "technological development has extended it to 100,000 hours now. This is equal to 30 years, if a user watches our OLED TV for 10 hours a day."
Hvad er definition på de 100.000 timers levetid så?
Er det når lysstyrken er faldet 100%, 50% eller måske 10%.
Hvis lysstyrken bare falder nogle få procent på nogle pixels, i forhold til nogle andre pixels, så kan det jo lynhurtigt ses som burnin.
De er vel brændt ud! Efter 30 år med 10 timer tændt er det levetiden. Man regner med at ha en halveringstid, som jeg ikke kender. Og inden for den tid er TV’et funktionsdygtigt hvis ikke andre komponenter er stået af. Du er velkommen til at finde ud af “halveringstiden” for Oled ( organic light-emitting diode )
En halvering af lysstyrken anses for tv’ets levetid, og for de fleste teknologier angives 100.000 timer som værende halveringstiden på lysstyrken. Men inden dette tidspunkt oprinder, er der helt sikkert tilstødt andre fejl.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

At ingen laver QLED / OLED ved jeg godt, spørgsmålet er hvorfor LG godt kan lave ukorrekt OLED uden vrede, men folk bliver vrede over Samsungs QLED.


Fordi det kun er dig der har opbygget en klippefast tro på at LGs OLED paneler er ukorrekte.
Alle andre har forstået det der står i artiklen. 

Jeg citerer:
“<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;"> Konkurrenten LG har undgået problemet med ældningen af farvegengivelsen ved at udvikle et OLED-panel, hvor hver enkelt pixel udsender hvidt lys. Farverne skabes så ved hjælp af et RGB-mønstret filter, nøjagtigt som vi kender det fra LCD-panelerne.”</span>
<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;">Klaus</span>


LG oled er ukorrekte, men som du selv skriver er alle ligeglade med det, og det er helt fint, men det der undrer mig er hvorfor folk så samtidig er så sure over Samsungs QLED, da begge 2 produkter er opkaldt efter oplysnings metoden.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Når Samsung markedsfører deres qled tv, vil de meget gerne give det indtryk, at det er ægte quantum dot teknologi. Denne teknologi findes dog stadigvæk kun som et laboratorieforsøg, og i Samsungs implementering ikke anderledes end andre producenter med quantum dot filter. Ægte quantum dot, er helt som oled, lysstyring på pixelniveau, og den version er ikke en del af Samsungs tv.
Og da Samsung steg af oled udviklingen, hvilket de sikkert ærgrer sig over, var det for Samsung nærliggende med et QLED, for i farten tror de fleste jo, at der snakkes om OLED.
Der er intet fup omkring lg oled, belysningen består  af oled, helt som markedsføringen lover. De fandt blot en alternativ løsning på, hvordan man undgår hurtig udbrænding af den blå oled. 


Ja, LG fandt på en alternativ udgave at OLED, men hvorfor er der ingen der er vrede på LG over de har været kreative når de er vrede på Samsung fordi de er kreativt

Nej du fatter jo nada, det er ikke en alternativ udgave af oled, det er ægte oled, med alternativ løsning på levetid af den blå oled. Oled kommer i alle de farver du ønsker, der findes ikke falsk oled. 


Som du selv skriver er det en alternativ udgave

Nej har jeg aldrig skrevet, læs dog hvad der skrives, og forsøg derefter også at forstå det.

“ De fandt blot en alternativ løsning ”
Jo det har du faktisk skrevet.

Ja og du skrev alternativ udgave, det har jeg aldrig skrevet og skal dermed ikke citeres for det. Du viser blot igen, at du ikke læser eller forstår hvad der skrives.


Udgave / Løsning.
Jeg ser ikke nogen forskel
Så vi er enig om at du skriver
“ “ De fandt blot en alternativ løsning ”” ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvem har defineret hvad rigtig OLED er?


Jeg er sikker på at det er de samme som siger at det QLED Samsung laver er forkert, og det må være nogen der mener det seriøst da der et sted påstås at de vil sagsøge Samsung


Så du ved det ikke og du har ingen henvisninger til nogle kilder der siger at det er "forkert OLED" at lave OLED med farvefilter?

Klaus

Jeg er sikker på at det er de samme som siger at det QLED Samsung laver er forkert, og det må være nogen der mener det seriøst da der et sted påstås at de vil sagsøge Samsung

Men hvis der ikke er noget rigtigt OLED / QLED, hvordan kan Samsung så lave det forkert ?

Der findes skam også rigtig oled, de laves af LG, der findes også ægte qled, de laves bare ikke af Samsung på trods af deres marketing af qled. Det er sagens kerne, at Samsung som sædvanlig fristes man til at sige, gør brug af luftkasteller. 


Samsung laver LED belyste tv med Quantum dots.

Men hvem er det du siger der laver ægte QLED TV ?

Det argument har jeg ikke hørt før

Hvis du gad og læse, og ikke mindst forholde dig til og forstå det læste, istedet for at trolle, havde du læst svaret i tidligere indlæg. Men jeg gentager da gerne, så selv du måske kan forstå det det, ingen laver qled tv, de findes kun på forsøgsstadie .


At ingen laver QLED / OLED ved jeg godt, spørgsmålet er hvorfor LG godt kan lave ukorrekt OLED uden vrede, men folk bliver vrede over Samsungs QLED.

Se nu gør du det igen, lægger lidt til et indlæg, så du igen fordrejer indlægget så det passer ind i din opfattelse af tingene.
Ingen har skrevet, at der ikke laves oled, men derimod, at ingen endnu har lavet et qled (på nær forsøgsmodeller).


Samsung laver noget de kalder for QLED, og LG laver noget de kalder for OLED, det tror jeg alle ved, det spændende er at selv om at ingen laver det som forkortelsen burde indebære så er folk kun vrede på Samsung.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

LG oled er ukorrekte


Påstår du og ikke andre.

Jeg tillader mig at citere "Mikki Freddi P. rap" fra P3's Tjenesten:
"Er jeg den eneste der kan se det
den sag er jo banal
al' er psykopater, jeg' den eneste der' normal"

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

LG oled er ukorrekte, men som du selv skriver er alle ligeglade med det, og det er helt fint, men det der undrer mig er hvorfor folk så samtidig er så sure over Samsungs QLED, da begge 2 produkter er opkaldt efter oplysnings metoden.


"Oplysningsmetoden", hvad mener du med det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 11:48
OLED er ikke bare en magisk prik der lyser op i forskellige farver, der er flere lag i mellem anode og katode delen og det ser ud til at det er denne del som folk herinde er uenige om.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

OLED er ikke bare en magisk prik der lyser op i forskellige farver, der er flere lag i mellem anode og katode delen og det ser ud til at det er denne del som folk herinde er uenige om.
Ja Oled er jo sådan et organisk lag hvor selve lyset dannes i 8 mio små prikker.

I Qled kommer lyset fra baglys og lukkes mere eller mindre af vha et lag flydende krystaller kaldet LCD. Derfor burde Samsung kalde deres TV for QLCD, så misforståelse undgås. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu