recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs WOLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLED vs WOLED

 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 25>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:


Nej! Et LCD TV med LED-baggrundsbelysning kaldes stadig et LCD TV!
Det er fuldstændig ligegyldig om baggrundsbelysningen består af CCFL, LED'er, stearinlys eller NEFA-lygter. LCD hentyder til displayets opbygning (Liquid Crystal Display). Der forholdes slet ikke til baggrundsbelysningen. At begynde at kalde det for et LED TV er ENDNU et marketingstunt fra Samsungs side. Endnu engang udmærkede Samsung sig i løgn og latin, for at sælge deres inferiøre skærme.


Ikke fordi jeg som sådan gider at blande mig, men ret skal være ret. 

Det var Sony som opfandt LED betegnelsen for LCD tv, de kom med deres første Crystal LED-TV i 2012 som de første på markedet. 

Så at sige at det var Samsung, passer altså ikke. 

Vi har selv et OLED fra LG i stuen, som afløste et Samsung SUHD der nu er i soveværelset. 

Mig bekendt var Crystal Led ikke et lcd tv, men derimod lys på pixelniveau. Sony droppede Crystal Led til fordel for Oled, dette skete allerede i 2013. Crystal Led er i samme boldgade som Micro Led, og har derfor ikke meget til fælles med lcd tv. 

en hurtig google søgning viser du har ret her
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nej, det hedder det ikke, fordi Samsung forinden havde udvandret/ødelagt betegnelsen.
Men LED TV er netop hvad et OLED er - et ægte LED TV. O'et er udelukkende sat foran, fordi Samsung havde taget betegnelsen LED TV, til deres LCD TV.
Hvorfor tilfører du rod? Oled er Oled fordi det består af Organic Light Emitting Diode.

Jeg tilfører ikke rod! Jeg fortæller sammenhæng for, hvorfor et OLED er et LED TV, og QLED IKKE er.
Eneste grund til, at LG valgte at bruge navnet OLED, er netop fordi Samsung havde valgt at kalde deres LCD TV for LED.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nej, det hedder det ikke, fordi Samsung forinden havde udvandret/ødelagt betegnelsen.
Men LED TV er netop hvad et OLED er - et ægte LED TV. O'et er udelukkende sat foran, fordi Samsung havde taget betegnelsen LED TV, til deres LCD TV.
Hvorfor tilfører du rod? Oled er Oled fordi det består af Organic Light Emitting Diode.

Jeg tilfører ikke rod! Jeg fortæller sammenhæng for, hvorfor et OLED er et LED TV, og QLED IKKE er.
Eneste grund til, at LG valgte at bruge navnet OLED, er netop fordi Samsung havde valgt at kalde deres LCD TV for LED.
Og du har læst de forgående indlæg der siger det er Sony?

Trådens overskrift hedder OLED vs WOLED. så du mener det er nødvendigt at pointere LED navnets oprindelse for at forplumre en i forvejen uoverskuelig debat om ægte vs uægte Oled?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 14:41
Sony som hvad? Var først med (Crystal) LED TV? Og?

Både OLED og WOLED er ægte LED TV.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Ikke fordi jeg som sådan gider at blande mig, men ret skal være ret. 

Det var Sony som opfandt LED betegnelsen for LCD tv, de kom med deres første Crystal LED-TV i 2012 som de første på markedet. 


Jo, men det var jo et rigtigt LED tv og ikke LCD med LED belysning.


Klaus

Du har helt ret, men derefter tog det fart for alle at kalde dem LED. (Havde faktisk glemt at det var ægte LED, så tak for link) Smile Sony begyndte faktisk alledere i 2008 at kalde nogle af deres tv for LCD EdgeLED og kom så i 2012 med prototype for et rigtigt LED tv. 

Vi er enige om at Samsung var nok det mest kendte brand, men at Flippo siger det er dem som begyndte med LCD / LED trenden er jo ikke sandt. 

Så om LG laver korrekt OLED eller en affart af OLED har ingen betydning. 

For jeg er helt enige med folk som skriver at Samsung skift til QLED er da kun fordi det minder fuldstændig om OLED. Samt at der findes en kendt teknologi der hedder QLED i forvejen.




65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nej, det hedder det ikke, fordi Samsung forinden havde udvandret/ødelagt betegnelsen.
Men LED TV er netop hvad et OLED er - et ægte LED TV. O'et er udelukkende sat foran, fordi Samsung havde taget betegnelsen LED TV, til deres LCD TV.
Hvorfor tilfører du rod? Oled er Oled fordi det består af Organic Light Emitting Diode.

Jeg tilfører ikke rod! Jeg fortæller sammenhæng for, hvorfor et OLED er et LED TV, og QLED IKKE er.
Eneste grund til, at LG valgte at bruge navnet OLED, er netop fordi Samsung havde valgt at kalde deres LCD TV for LED.
NEJ FOR POKKER NU MÅ DET STOPPE. 
Det hedder OLED fordi det er Organic Light Emitting Diode, og ikke pga andet. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Ikke fordi jeg som sådan gider at blande mig, men ret skal være ret. 

Det var Sony som opfandt LED betegnelsen for LCD tv, de kom med deres første Crystal LED-TV i 2012 som de første på markedet. 


Jo, men det var jo et rigtigt LED tv og ikke LCD med LED belysning.


Klaus

Du har helt ret, men derefter tog det fart for alle at kalde dem LED. (Havde faktisk glemt at det var ægte LED, så tak for link) Smile Sony begyndte faktisk alledere i 2008 at kalde nogle af deres tv for LCD EdgeLED og kom så i 2012 med prototype for et rigtigt LED tv. 

Vi er enige om at Samsung var nok det mest kendte brand, men at Flippo siger det er dem som begyndte med LCD / LED trenden er jo ikke sandt. 

Så om LG laver korrekt OLED eller en affart af OLED har ingen betydning. 

For jeg er helt enige med folk som skriver at Samsung skift til QLED er da kun fordi det minder fuldstændig om OLED. Samt at der findes en kendt teknologi der hedder QLED i forvejen.




Der er sandelig da også forskel på, at kalde teknologien for LCD Edge Led, som her faktisk fortæller hvad vi har med at gøre. Nemlig et lcd tv med led kantbelysning, og ikke som senere hen, når Samsungs marketing afdeling fik det til LED tv. 
Sony havde jo en ægte LED tv model, som her blev døbt Crystal Led, og det skulle forplumres af Samsung , så det her blev til LED tv.
Crystal Led er jo lysstyring på pixelniveau, helt som Oled, Micro Led og Quantum Dot Led. Og så er den her igen, som sædvanlig fristes man til at sige, driver Samsung gæk med virkeligheden når de kalder deres tv for Qled. Deres tv skulle retteligt have heddet, QDEF Led Lit Lcd tv (Quantum Dot Enhancement Filter), da Qled også er lysstyring på pixelniveau, som Samsung tv IKKE kan endnu.


Redigeret af JeTex - 02-Juli-2020 kl. 15:18
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nej, det hedder det ikke, fordi Samsung forinden havde udvandret/ødelagt betegnelsen.
Men LED TV er netop hvad et OLED er - et ægte LED TV. O'et er udelukkende sat foran, fordi Samsung havde taget betegnelsen LED TV, til deres LCD TV.
Hvorfor tilfører du rod? Oled er Oled fordi det består af Organic Light Emitting Diode.

Jeg tilfører ikke rod! Jeg fortæller sammenhæng for, hvorfor et OLED er et LED TV, og QLED IKKE er.
Eneste grund til, at LG valgte at bruge navnet OLED, er netop fordi Samsung havde valgt at kalde deres LCD TV for LED.
NEJ FOR POKKER NU MÅ DET STOPPE. 
Det hedder OLED fordi det er Organic Light Emitting Diode, og ikke pga andet. 

Jeg ved godt, hvad OLED står for. Men tro mig, havde Samsung - og andre producenter - ikke allerede kaldt deres LCD-skærme, for LED TV, ville LG med 99% sikkerhed, have valgt at kalde OLED for LED, i og med det er meget nemmere, og mere mundret.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nej, det hedder det ikke, fordi Samsung forinden havde udvandret/ødelagt betegnelsen.
Men LED TV er netop hvad et OLED er - et ægte LED TV. O'et er udelukkende sat foran, fordi Samsung havde taget betegnelsen LED TV, til deres LCD TV.
Hvorfor tilfører du rod? Oled er Oled fordi det består af Organic Light Emitting Diode.

Jeg tilfører ikke rod! Jeg fortæller sammenhæng for, hvorfor et OLED er et LED TV, og QLED IKKE er.
Eneste grund til, at LG valgte at bruge navnet OLED, er netop fordi Samsung havde valgt at kalde deres LCD TV for LED.
NEJ FOR POKKER NU MÅ DET STOPPE. 
Det hedder OLED fordi det er Organic Light Emitting Diode, og ikke pga andet. 

Jeg ved godt, hvad OLED står for. Men tro mig, havde Samsung - og andre producenter - ikke allerede kaldt deres LCD-skærme, for LED TV, ville LG med 99% sikkerhed, have valgt at kalde OLED for LED, i og med det er meget nemmere, og mere mundret.
Nej det tror jeg ikke, for en LED er IKKE en Oled, og pt har LG's teknologi det rigtige navn. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 18:19
Flippo_ LG havde med 100% sikkerhed kaldt det OLED, uanset hvad . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

 
Nej! Et LCD TV med LED-baggrundsbelysning kaldes stadig et LCD TV!
Det er fuldstændig ligegyldig om baggrundsbelysningen består af CCFL, LED'er, stearinlys eller NEFA-lygter. LCD hentyder til displayets opbygning (Liquid Crystal Display). Der forholdes slet ikke til baggrundsbelysningen. At begynde at kalde det for et LED TV er ENDNU et marketingstunt fra Samsungs side. Endnu engang udmærkede Samsung sig i løgn og latin, for at sælge deres inferiøre skærme.


Både, LG, Panasonic og Sony sælger LED tv.



Ja, hvad er din pointe? LG, Sony, Panasonic, Philips m.fl. sælger både LCD TV og (O)LED TV.
Samsung derimod sælger udelukkende LCD TV (endnu).


“ At begynde at kalde det for et LED TV er ENDNU et marketingstunt fra Samsungs side.”

At det ikke kun er et et marketingstunt fra Samsungs side, men også fra LG, Panasonic og Sonys side
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja Oled er jo sådan et organisk lag hvor selve lyset dannes i 8 mio små prikker.

I Qled kommer lyset fra baglys og lukkes mere eller mindre af vha et lag flydende krystaller kaldet LCD. Derfor burde Samsung kalde deres TV for QLCD, så misforståelse undgås. 

Og da lyset kommer fra LED'er, så bør Samsung kalde deres TV QLCDLEDLOLLOLLOLLOLLOL

Hvad bør LG så kalde deres Nano Cell tv ?
Hvad består pixels af på et samsung qled?

Hvad bør LG så kalde deres Nano Cell tv ?
det de kalder det nu. for det er nano partikel filter de har tilføjet deres lcd skærme se herlink


Så LG må gerne i produkt navnet gøre opmærksom på tilføjelse at Nano partikler, men Samsung må ikke gøre opmærksom på tilføjelse at Quantum dots ?


Jo, det må de, hvis de kalder teknologien ved dit rette navn - QLCD. Alt andet er blot vildledende markedsføring, ligesom den lille streg på Q'et, som bevidst er gjort så lille, at der garanteret er mennesker som tager fejl, og køber et Samsung i den tro, at de køber et OLED TV.

Hvad er det rette navn for LG Nano partikler ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu