recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs WOLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLED vs WOLED

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

.
Et qled tv består af quantum dot leds, altså selvemitterende leds der skaber billedet, og det er ikke det Samsungs tv gør. 

Et OLED tv består at Organisk leds, altså selvemitterende leds der skaber billedet, og det er ikke det LG tv gør.

Du fortæller os alle lige, hvad det er helt præcis, at WOLED står for..
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

 
"Der vil derfor kunne spares en del på strømforbruget, når det forhåbentlig lykkes at lave et brugbart RGB-OLED panel. Samsung arbejder på sagen, og det gør LG sikkert også."


Ganske som forventet skriver jeg ikke noget om strømforbruget, i indlægget på side 9
“ Og længere nede står der at Samsung stadig arbejder på det”

Og så er der et citat til hvor det står i den artikel vi taler om

Jeg undrer mig bare over at du skulle helt tilbage til side 9 for at finde noget at kloge over.

Jeg har endnu engang indsat DIT indlæg, fra side 9, hvor du i endnu en af dine febervildelser, påstår at et RGB-OLED vil kunne spare en del på strømforbruget.
Og du skriver så, at du ikke har skrevet noget om strømforbruge.... ClapLOLLOLLOLLOL

Kan du ikke poste et billede af dig selv, så vi kan se, hvordan en troll ser ud?
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

.
Et qled tv består af quantum dot leds, altså selvemitterende leds der skaber billedet, og det er ikke det Samsungs tv gør. 

Et OLED tv består at Organisk leds, altså selvemitterende leds der skaber billedet, og det er ikke det LG tv gør.

Altså 2 producenter der begge ikke laver det produkt de påstår

Kan du så ganske enkelt svare mig på, hvad det så er LG oled tv gør?
Ros skal skal du da have, jeg anede faktisk ikke, at der var så faktaresistente mennesker i Danmark.

Du mener udover at påstå noget de ikke laver ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 

En OLED pixel lyser netop i den rigtige farve, og når LG kun bruger hvidt lys er det ikke korrekt OLED

Jo da, oled uanset farve er korrekt, da pixels er selvemitterende. 

Nej, at bruge kun hvide pixels er forkert, men hvorfor må LG gerne lave forkert OLED, når Samsung ikke må lave forkert QLED ?
Furry.....kan det ikke være ligegyldigt, om en Oled er hvid og har et rødt, blåt eller grønt farvefilter sat på foran, eller Oled'en i sig selv er en af de 3 grundfarver? Det er da en Oled lige meget hvad og fordelen med den hvide Oled, er jo de slides lige meget. Det er pga den blå ældes hurtigere end de 2 andre, at den hvide Oled er anvendt i stedet. Smile


Hvis folk er vrede på Samsung over ikke at lave korrekt QLED, så bør de også være vrede på LG over at de ikke laver korrekt OLED
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg accepterer også de svar jeg får, men når LG i øjeblikket ikke laver rigtig OLED, så er det ikke noget nogen forklaringer kan ændre på det, ligegyldigt hvor mange sætninger den forklaring indeholder, de eneste der kan ændre på det er LG.

Nej så acceptere du jo tydeligvis ikke de svar du får. 
Jeg vil ikke have du bare skriver meningsløse sætninger men argumentere for hvorfor du mener vi tager fejl eller underbygge hvad du nu skriver. Linke til dine påstande. Du kan jo passende starte med at dokumentere hvad rigtig OLED er. Og når du har har gjort dette så kan du argumentere for hvorfor WOLED med farvefiler ikke er godt nok og burde resultere i samme “vrede” som Samsung får når de laver et QLED som styre lyset i zoner og ikke på pixel niveau. 

Det oprindelige spørgsmål lød på hvorfor LG ikke får kritik når Samsung gør. De argumenter du har fået af mig og andre (ikke alle) er ikke for hvorfor lg laver rigtig OLED. Det er for HVORFOR lg ikke får vrede/kritik når Samsung gør. 

Kort fortalt. Samsung styre kun lyset på zone niveau hvor LG gør det på pixel niveau. Hvilket er essensen af OLED og QLED. 



Det med links er prøvede, men folk blev så sure da jeg bad dem om at komme med links, så der kommer ikke mere links udveksling, men der er en links til en artikel tidligere der skriver at både LG og Samsung har opgivet at lave OLED.

LG sælger OLED, ikke woled med farvefilter,
Ligesom Samsung sælger QLED og ikke QLCD eller andre forslag der er kommet her i tråden.

Så spørgsmålet er som heletiden, skal man tillade producenter at kalde deres produkter noget det ikke er, altså enten være sure på både LG og Samsung eller være ligeglade.






Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Og Samsungs QLED er QLED tv,


Jeg kan kun tolke det som om du ikke har læst og forstået artiklen der blev linket til tidligt i denne tråd.

Eller at du ikke vil forstå det. I sidste tilfælde er det fordi du er en troll.


Klaus

Den artikel hvor der står at både Samsung og LG har opgivet at lave OLED ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Jeg accepterer også de svar jeg får, men når LG i øjeblikket ikke laver rigtig OLED,


I følge?

Hvis det vitterligt er sådan, må det jo være let for dig at komme med 10 links til artikler der bakker op om din påstand.



Klaus



Det med links er prøvet, , men folk blev så sure da jeg bad dem om links, så der bliver ikke mere links udveksling
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Et OLED tv består at Organisk leds, altså selvemitterende leds der skaber billedet, og det er ikke det LG tv gør.


Jo, det er jo lige netop det LG OLED paneler gør.


Klaus

Hvordan vil du lave et farve billede med kun hvidt lys ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 18:59
Furry hvor gammel er du egentlig?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Et OLED tv består at Organisk leds, altså selvemitterende leds der skaber billedet, og det er ikke det LG tv gør.


Jo, det er jo lige netop det LG OLED paneler gør.


Klaus

Hvordan vil du lave et farve billede med kun hvidt lys ?
det har vi svaret dig på så mange gange. med et farve filter der passer til hvert subpixel i oled panelet. Dvs hvid, rød, grøn og blå. Hvor hver pixel kan tænde og slukke. Det kan det ikke op et Samsung qled. Da det er LCD der åbner og lukker for lyset. Og den artikel du taler om, opgave det RGB oled. Og LG begyndte at bruge woled. Sammen teknologi bare med hvidt lys og ned farve filter
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Furry hvor gammel er du egentlig?
han vil ikke svare på mit spørgsmål. Så nok ikke så gammel. Han minder mig om mine piger når de har lavet ballade
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Furry<br><div>Hvis folk er vrede på Samsung over ikke at lave korrekt QLED, så bør de også være vrede på LG over at de ikke laver korrekt OLED[/QUOTE Furry
Hvis folk er vrede på Samsung over ikke at lave korrekt QLED, så bør de også være vrede på LG over at de ikke laver korrekt OLED[/QUOTE skrev:



Næh, for LG laver netop korrekte OLED paneler, der findes ikke ukorrekte OLED paneler et sted - i dit hoved.


Næh, for LG laver netop korrekte OLED paneler, der findes ikke ukorrekte OLED paneler et sted - i dit hoved.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu