recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Hakkende" Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Hakkende" Apple TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
patrick-kri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér patrick-kri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Hakkende" Apple TV
    Sendt: 22-Juni-2020 kl. 23:35
Hej alle sammen. Jeg er en lidt en rookie når det kommer til IT, og jeg er helt ny her på forummet. Beklager hvis dette emne er postet i en forkert tråd eller lignende Smile

Nå, jeg købte for snart et halvt år siden et Apple TV med 4K da jeg fandt ud af hvor lækkert og brugervenligt det var gennem en kammerat. Men det har bragt mig mere frustration end glæde her et halvt år efter. 

Problemet er et "hakkende" billede som kun går igen ved bestemte apps. Feks når jeg bruger Waoo TV eller TV2 Play. Ved Waoo TV er det uanset hvad jeg ser og på TV2 Play er det på de direkte flow-kanaler. Går jeg ind og ser en serie for eksempel, er der ingen problemer. Problemet er primært med direkte udsendelser/hvis jeg ser en flow-kanal via Apple TV at kvaliteten virker forringet og "hoppende". Det er svært at filme for ellers havde det jo været nemt at vise, men det er et slags hak hvert 5-10 sekund hvor det virker som om billedet fryser i et nanosekund og så "hopper" for at indhente det tabte hvis man kan sige sådan. Det irriterer nok ikke meget, men har man først fået øje på det kan man ikke lade være med at holde øje med det og derfra er oplevelsen ødelagt. 

Jeg har haft fat i Waoo TV der sagde at jeg var den eneste der havde skrevet ind med problemet så de mente det måtte være i min ende det var galt. Jeg har prøvet alt. Et kabel fra routeren over i Apple TV, leget med samtlige indstillinger på Apple TV, nustillet Apple TV flere gange. Jeg er ved at rende tør for ideer og det pisser mig lidt af så jeg ville høre om nogle af jer kloge hoveder herinde havde nogle gode ideer? Min internetforbindelse er 100 mbit, men kan det være problemet? Kan den simple løsning være at opgradere til 300 mbit som er det næste hos min udbyder, Stofa? DRTV og Viaplay fungerer for eksempel helt fint når det er. 

Kort sagt, er der nogen der ved hvad jeg skal gøre eller hvad problemet er? Kan jeg bare være så uheldig at det er en dårlig boks fra Apple TV jeg har fået? Eller er der noget super teknisk bag som jeg ikke har prøvet? Håber nogen herinde kan hjælpe med problemet. Mvh Patrick :)


Redigeret af patrick-kri - 22-Juni-2020 kl. 23:41
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2020 kl. 23:54
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 10:19
Har du aktiveret match-funktonerne fra menuen på din Apple TV?

Det lyder som konvertering af billedfrekvens.
Til top
patrick-kri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér patrick-kri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

https://forum.recordere.dk/hak-hvert-6-sekund-p-tv-2-play_topic159409_page1.html

Tak, jeg render tråden igennem og ser om der er noget brugbart.
Til top
patrick-kri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér patrick-kri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 15:39
Hej Rasmus.
Jeg har leget lidt med det og ser ud til at det har hjulpet en smule på TV2 Play. Waoo er stadig helt af h til uanset hvad jeg gør. 


Redigeret af patrick-kri - 23-Juni-2020 kl. 15:40
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af patrick-kri patrick-kri skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

https://forum.recordere.dk/hak-hvert-6-sekund-p-tv-2-play_topic159409_page1.html 

Tak, jeg render tråden igennem og ser om der er noget brugbart.


Såfremt det er hak hvert 6. sekund på TV2Play, der er problemet og ikke framerate-match, der ikke er indstillet korrekt, så er der ikke noget at gøre. TV2 har mere eller mindre anerkendt problematikken, men vil ikke gøre noget ved den. Så du behøver ikke trawle hele tråden igennem.


Redigeret af Skyhigh - 23-Juni-2020 kl. 18:56
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af patrick-kri patrick-kri skrev:

Hej Rasmus.
Jeg har leget lidt med det og ser ud til at det har hjulpet en smule på TV2 Play. Waoo er stadig helt af h til uanset hvad jeg gør. 

Hvordan er din Apple TV opsat? Det er ikke alle apps, der skifter frekvens, så den bør stå på 50Hz output som standard og så med match-funktion for billedfrekvens aktiveret.
Til top
patrick-kri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér patrick-kri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af patrick-kri patrick-kri skrev:

Hej Rasmus.
Jeg har leget lidt med det og ser ud til at det har hjulpet en smule på TV2 Play. Waoo er stadig helt af h til uanset hvad jeg gør. 

Hvordan er din Apple TV opsat? Det er ikke alle apps, der skifter frekvens, så den bør stå på 50Hz output som standard og så med match-funktion for billedfrekvens aktiveret.

Den står på 4K Dolby Vision 50Hz. Matchfunktionen er også aktiveret, alligevel hakker det som på TV2 Play.


Redigeret af patrick-kri - 24-Juni-2020 kl. 13:14
Til top
patrick-kri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér patrick-kri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Oprindeligt skrevet af patrick-kri patrick-kri skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

https://forum.recordere.dk/hak-hvert-6-sekund-p-tv-2-play_topic159409_page1.html 

Tak, jeg render tråden igennem og ser om der er noget brugbart.


Såfremt det er hak hvert 6. sekund på TV2Play, der er problemet og ikke framerate-match, der ikke er indstillet korrekt, så er der ikke noget at gøre. TV2 har mere eller mindre anerkendt problematikken, men vil ikke gøre noget ved den. Så du behøver ikke trawle hele tråden igennem.

Det er dog alligevel imponerende. Forbandet svineri.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 13:56
Ja lige præcis TV2 er der ikke noget at gøre ved før de retter fejlen. Det er dog første gang, at jeg hører om problemet med Waoo.
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 20:55
Jeg ville prøve at sætte den ned til 1080p og SDR.
Har selv haft lidt bøvl med 4K dolby vision. Det har hjulpet lidt jeg skiftede HDMI kabel. Tror der kom for meget støj gennem det jeg havde for, så 4K DV bøvlede lidt og laggede af og til. 
100 Mbit er rigeligt, med mindre der er problemer med forbindelsen, men tvivler.

Er der nogle billedkonverteringsindstillinger på dit tv der kunne drille? Det er usandsynligt, når nogle tjenester virker, med et eller andet er der galt.
Til top
patrick-kri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér patrick-kri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 21:33
Et godt bud. Jeg har lige siddet og leget med det, men Waoo TV hakker stadig. Jeg burde vel skrive til Waoo og høre hvad de selv anbefaler at man indstiller på? Jeg har også lige tjekket TV indstillingerne. Jeg kan ikke finde noget der ikke står som det burde.

Og i øvrigt, hvis der er mistanke om at det kan være HDMI kablet, har du så anbefalinger til hvilke der burde virke?


Redigeret af patrick-kri - 24-Juni-2020 kl. 21:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu