recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Phone mobil idag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows Phone mobil idag?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvis du vil have en Windows Phone kunne du kigge på:



Interessant telefon. Ser faktisk lidt interessant ud. Men - hvis nu man køber sådan en - vil der så være nogle bestemte apps, som man så ikke kan bruge? Ikke fordi jeg ville have behov for nogen særlige apps, men tænker på: Maps.me, Sydbanks mobil app og mobilepay, som jeg evt. kunne finde på at installere. Af dem måske især maps.me. Noget andet er, at der i min bil er Apple Carplay - dvs. hvis jeg vil bruge gps på skærmen i bilen ville jeg skulle koble en telefon til USB stikket. Det er heller ikke voldsomt vigtigt, fordi jeg plejer ikke at have brug for at køre efter GPS.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvis du vil have en Windows Phone kunne du kigge på:



Interessant telefon. Ser faktisk lidt interessant ud. Men - hvis nu man køber sådan en - vil der så være nogle bestemte apps, som man så ikke kan bruge? Ikke fordi jeg ville have behov for nogen særlige apps, men tænker på: Maps.me, Sydbanks mobil app og mobilepay, som jeg evt. kunne finde på at installere. Af dem måske især maps.me. Noget andet er, at der i min bil er Apple Carplay - dvs. hvis jeg vil bruge gps på skærmen i bilen ville jeg skulle koble en telefon til USB stikket. Det er heller ikke voldsomt vigtigt, fordi jeg plejer ikke at have brug for at køre efter GPS.
Hvorfor er det en interssant telefon, det kan da kun være pga prisen ?

OS er dødt på denne telefon. App er døde, forvent ikke at nogle virker og at nogle vil bruge tid på at opdatere dem.
Den understøtter selvfølgeligt ikke Apple CarPlay.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 12:25
Problemet med windows phone er at der blev lavet for få apps til dem. En skam, fordi systemet var jo godt og velfungerende sammen med windows PC. Så idag er der nok ingen af de apps du har brug for, da tlf ikke har været på markedet i flere år - den må betragtes som en museums genstand.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 12:36
#Lahan. Interessant fordi det trods alt er en Windows Phone telefon, og ser ud til at være en ret god en af slagsen. Jeg ville nok ikke købe den på DBA, men så at Billig Teknik har den til lidt under 2000 kr. (*).

#Munch m.fl. Ja, jeg erkender også at man nok kun skal købe dem, hvis man slet ikke har brug for andre apps, end hvad der ligger på den - eller primært har brug for sms og tale. Men af mange årsager ville det være et lidt dødfødt køb. Men jeg er enig med flere i at det er ærgeligt at det ikke blev til mere. Nokia Lumia 920 / 820 var ret lækre telefoner og godt designede (synes jeg). Idag ligner alle telefonerne (næsten) hinanden.

(*) - Og til den pris vil jeg hellere kigge på en nyere, moderne Nokia, til en pris mellem 1000 og 2000 kr.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvis du vil have en Windows Phone kunne du kigge på:



Interessant telefon. Ser faktisk lidt interessant ud. Men - hvis nu man køber sådan en - vil der så være nogle bestemte apps, som man så ikke kan bruge? Ikke fordi jeg ville have behov for nogen særlige apps, men tænker på: Maps.me, Sydbanks mobil app og mobilepay, som jeg evt. kunne finde på at installere. Af dem måske især maps.me. Noget andet er, at der i min bil er Apple Carplay - dvs. hvis jeg vil bruge gps på skærmen i bilen ville jeg skulle koble en telefon til USB stikket. Det er heller ikke voldsomt vigtigt, fordi jeg plejer ikke at have brug for at køre efter GPS.
Hvorfor er det en interssant telefon, det kan da kun være pga prisen ?

OS er dødt på denne telefon. App er døde, forvent ikke at nogle virker og at nogle vil bruge tid på at opdatere dem.
Den understøtter selvfølgeligt ikke Apple CarPlay.


Er der nogen der har påstået den understøtter det da ?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvis du vil have en Windows Phone kunne du kigge på:



Interessant telefon. Ser faktisk lidt interessant ud. Men - hvis nu man køber sådan en - vil der så være nogle bestemte apps, som man så ikke kan bruge? Ikke fordi jeg ville have behov for nogen særlige apps, men tænker på: Maps.me, Sydbanks mobil app og mobilepay, som jeg evt. kunne finde på at installere. Af dem måske især maps.me. Noget andet er, at der i min bil er Apple Carplay - dvs. hvis jeg vil bruge gps på skærmen i bilen ville jeg skulle koble en telefon til USB stikket. Det er heller ikke voldsomt vigtigt, fordi jeg plejer ikke at have brug for at køre efter GPS.

Hej,

Du nævnte at du basalt set ikke have behov for apps i trådstart. Såfremt du har behov for apps, så er Windows Phone på ingen måde interessant.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Interessant telefon. Ser faktisk lidt interessant ud. Men - hvis nu man køber sådan en - vil der så være nogle bestemte apps, som man så ikke kan bruge? Ikke fordi jeg ville have behov for nogen særlige apps, men tænker på: Maps.me, Sydbanks mobil app og mobilepay, som jeg evt. kunne finde på at installere. Af dem måske især maps.me. Noget andet er, at der i min bil er Apple Carplay - dvs. hvis jeg vil bruge gps på skærmen i bilen ville jeg skulle koble en telefon til USB stikket. Det er heller ikke voldsomt vigtigt, fordi jeg plejer ikke at have brug for at køre efter GPS.


Som flere har sagt så er OS Windows Phone dødt og det samme er APPS.

Du kan IKKE få mobilepay. Og du kan sikker heller ikke få Sydbanks mobil App. Tidl. kunne man få Danske Bank til Windows. Det var så en App der både virkede til Windows pc og Windows phone. Det er nu mange år siden at Danske Bank trak deres App retur, så jeg vil tro, at det har alle de andre banker også gjort.

Så Windows Phone virker som en meget gammel Nokia med en mere moderne bruger interface, men den kan ikke bruges til andet end at ringe og sms og så holder den ikke strøm lige så længe som de gamle Nokia.

Hvis du har Car Play i din bil, så er det kun Iphone der understøtter Apple Car Play, så ville jeg da kigge efter en Iphone. Car Play virker ringer godt og giver en stor fordel.

Redigeret af PerW - 24-Juni-2020 kl. 13:02
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 13:14
#mkirkelund; Ja, som jeg også skriver et par indlæg tilbage, er jeg ved at indse at det nok alligevel ikke er vejen at gå for mig. Fordi selvom jeg basalt set ikke har behov for apps, så begynder det måske at blive svært at undgå, eller undvære, selvom jeg har klaret mig uden indtil nu. Især når jeg nu alligevel overvejer en ny telefon, så kan der måske være enkelte ting der er interessante.

#PerW; Car Play: Jeg er ikke sikker på det er rigtigt at det kun virker med iPhone. Jeg synes jeg forstod på manualen at det ikke var begrænset til det. Men uanset hvad skal jeg ikke have en iPhone. Det er jeg ikke interesseret i. Det bliver givetvis en Android, hvis jeg køber en ny på et tidspunkt - og indtil da har jeg min kones Huawei P20 Pro, som jeg har lånt indtil videre.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 13:36
Carplay for android, bare for at forvirre har google kaldt det det samme som apples carplay. Så du kan sikkert anvende begge systemer.

Redigeret af Munch - 24-Juni-2020 kl. 13:40
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


#PerW; Car Play: Jeg er ikke sikker på det er rigtigt at det kun virker med iPhone. 


Apple Car Play er en del IOS på en Iphone. Så Apple Car Play virker KUN på Iphone.

Det kan være at din bil også understøtter Android Auto, som også er at få vist din mobil skærm. 

Du kan jo prøve. Men Android Auto er ikke frigivet i DK af Google endnu, så du skal man. inst. det på Android. Google, hvordan det inst. man.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Carplay for android, bare for at forvirre har google kaldt det det samme som apples carplay. Så du kan sikkert anvende begge systemer.


Den app har intet med Google at gøre.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


#PerW; Car Play: Jeg er ikke sikker på det er rigtigt at det kun virker med iPhone. 


Apple Car Play er en del IOS på en Iphone. Så Apple Car Play virker KUN på Iphone.

Det kan være at din bil også understøtter Android Auto, som også er at få vist din mobil skærm. 

Du kan jo prøve. Men Android Auto er ikke frigivet i DK af Google endnu, så du skal man. inst. det på Android. Google, hvordan det inst. man.

Android Auto er frigivet i Danmark.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu