recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Phone mobil idag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows Phone mobil idag?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men uanset hvad skal jeg ikke have en iPhone. Det er jeg ikke interesseret i.


Det er lidt en skam.

Ikke mindst fordi du i dag med iPhone SE kan få en Apple telefon i nyeste udgave, uden at skulle betale spidsen af en jetjager.
Du er sikret adgang til apps (som du måske ikke bruger) og opdateres styresystem, så du ikke bliver smidt af homebanking og lignende i 4-5 år.
Du kan bruge den sammen med din bilradio (CarPlay) og du får en telefon der er (i følge mange) "ældrevenlig og simpel".
Jeg har selv en SE af første generation og er super glad for de. Jeg kan se at den - modsat af hvad jeg havde troet - bliver opdateret til iOS14 og dermed er sikret endnu et år med nyeste styresystem og sikkerhed.

Giv det en overvejelse......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 07:05
Jeg har bare aldrig rigtigt været særligt vild med Apple. Jeg har haft en iPhone SE på mit tidligere arbejde og den var da ok. Men designmæssigt er den ikke noget særligt. For mig er det lige så vigtigt at telefonen er pæn og godt designet, som hvad den kan. De kan jo uanset det jeg har brug for. F.eks. kan jeg godt lide Nokia 7 Plus eller Nokia 6, pga. disse kobberstriber. Det er flot og lidt anderledes. Og matcher i øvrigt min computer, en Asus Zephyrus M G501 - som både har gode specifikationer og et lækkert og flot design.

Generelt - så er det heller ikke fordi jeg som sådan kigger efter en "ældrevenlig" telefon (behøver jo ikke at opfattes negativt) - jeg er kun 47 år ung. Smile  Jeg var muligvis den første i min familie, der købte mobiltelefon for en del år siden (midt 90'erne?), men siden fremkomsten af "smartphone" med touch skærm, stod jeg lidt af og holdt fast i at jeg ikke behøvede andet end sms og tale - og gerne en lille, let og pæn telefon. Så siden da har jeg ikke være så teknologi interesseret mht. mobil - til gengæld har jeg altid været det mht. computer, tv og a/v elektronik.

Mht. at bruge den i bilen, så ville det kun være for i nogle få tilfælde evt. at få gps navigation op på bilens skærm, ikke for andet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


#PerW; Car Play: Jeg er ikke sikker på det er rigtigt at det kun virker med iPhone. 


Apple Car Play er en del IOS på en Iphone. Så Apple Car Play virker KUN på Iphone.

Det kan være at din bil også understøtter Android Auto, som også er at få vist din mobil skærm. 

Du kan jo prøve. Men Android Auto er ikke frigivet i DK af Google endnu, så du skal man. inst. det på Android. Google, hvordan det inst. man.

Android Auto er frigivet i Danmark.


Jeg mener ikke at Android Auto officielt er frigivet i DK.

Hvis du har en ny mobil som er med Android 10, så er Android Auto en del af OS. Men der er vist noget med at den ikke bliver opdateret.

Så hvis du vil opdaterer eller inst. på en tidl. OS end version 10, så skal man manuelt downloade APK filen.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har bare aldrig rigtigt været særligt vild med Apple. Jeg har haft en iPhone SE på mit tidligere arbejde og den var da ok. Men designmæssigt er den ikke noget særligt. For mig er det lige så vigtigt at telefonen er pæn og godt designet, som hvad den kan. De kan jo uanset det jeg har brug for. F.eks. kan jeg godt lide Nokia 7 Plus eller Nokia 6, pga. disse kobberstriber. Det er flot og lidt anderledes. Og matcher i øvrigt min computer, en Asus Zephyrus M G501 - som både har gode specifikationer og et lækkert og flot design.

Generelt - så er det heller ikke fordi jeg som sådan kigger efter en "ældrevenlig" telefon (behøver jo ikke at opfattes negativt) - jeg er kun 47 år ung. Smile  Jeg var muligvis den første i min familie, der købte mobiltelefon for en del år siden (midt 90'erne?), men siden fremkomsten af "smartphone" med touch skærm, stod jeg lidt af og holdt fast i at jeg ikke behøvede andet end sms og tale - og gerne en lille, let og pæn telefon. Så siden da har jeg ikke være så teknologi interesseret mht. mobil - til gengæld har jeg altid været det mht. computer, tv og a/v elektronik.

Mht. at bruge den i bilen, så ville det kun være for i nogle få tilfælde evt. at få gps navigation op på bilens skærm, ikke for andet.
Enig! iPhone SE er ikke pæn, det er jo også bare en 6’er udenpå. Kig lige på iPhone XS, den har fuld amoled skærm, er tykkere men ikke større end SE, og koster under 5k på tilbud.


Redigeret af Munch - 25-Juni-2020 kl. 10:04
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


#PerW; Car Play: Jeg er ikke sikker på det er rigtigt at det kun virker med iPhone. 


Apple Car Play er en del IOS på en Iphone. Så Apple Car Play virker KUN på Iphone.

Det kan være at din bil også understøtter Android Auto, som også er at få vist din mobil skærm. 

Du kan jo prøve. Men Android Auto er ikke frigivet i DK af Google endnu, så du skal man. inst. det på Android. Google, hvordan det inst. man.

Android Auto er frigivet i Danmark.


Jeg mener ikke at Android Auto officielt er frigivet i DK.

Hvis du har en ny mobil som er med Android 10, så er Android Auto en del af OS. Men der er vist noget med at den ikke bliver opdateret.

Så hvis du vil opdaterer eller inst. på en tidl. OS end version 10, så skal man manuelt downloade APK filen.

Ok, hvor har du læst/hørt at Android Auto muligvis ikke opdateres i DK.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 10:19

 Hvorfor give så meget for en telefon, har en Nokia 7.2 den kan rigtig meget, garanteret opdatering i 2 år, 4K video, Android 10.
Fås for under Kr. 2000. Mere behøver det ikke at koste.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 10:22
Er der egentligt noget Nokia tilbage i en Nokia telefon i dag ?

Eller er det bare en Kina model med et Nokia navn.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 10:23
Nej præcist - jeg er heller ikke ude efter at give alt for meget for en mobil telefon, gerne mellem 1000 og 2000 kr. I "værste fald" op imod 3000,- men så heller ikke mere og ikke sandsynligt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Hvorfor give så meget for en telefon, har en Nokia 7.2 den kan rigtig meget, garanteret opdatering i 2 år, 4K video, Android 10.
Fås for under Kr. 2000. Mere behøver det ikke at koste.
Nej behøver ikke koste mere end 2000kr, ligesom et tv heller ikke behøver koste mere end 2500kr.
Men nogle gange vil man gerne have lidt mere kvalitet og funktioner end det du kan få i en basis model.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 10:32

 Hvor dyr en telefon har du e.v t råd til at miste, en til 12K eller en til 2K.
Angående funktioner så er der jo rigeligt med App's.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Hvor dyr en telefon har du e.v t råd til at miste, en til 12K eller en til 2K.
Angående funktioner så er der jo rigeligt med App's.
Lidt skæv måde at gøre det op på - jeg har endnu til gode at miste en mobil, på trods af at jeg har haft en siden midt i 90'erne.
Og det er jo ikke alle funktioner der kan dækkes med apps.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 10:56
 Nej ikke alt kan dækkes ind med en App, men hvad vil du have derudover.? Den kan bruges til Wi-Fi Call, den har NFC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu