recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken robotstøvsuger?
    Sendt: 23-Juni-2020 kl. 16:14
Jeg har tidligere fulgt med i en debat der var herinde omkring de her robotstøvsugere, men har ikke fulgt op på debatten længe - sæ jeg giver den et skud her.

Den skal klare et areal på ca 100m2 (Stue og tilstødende køkken i åben forbindelse dvs ingen dørtrin mm).
Vi har to hunde og 3 børn. Hundene er bomuldshunde og fælder meget lidt i sig selv, men de OG ungerne kan flytte en hel del støv rundt på det nævnte areal.
Tidligere læste jeg faktisk om en Xaomii der var testvinder foran et par roomba´. Vi har ingen præferencer i nogen retning og tror heller ikke vi har brug for ret meget "smartness". Vi arbejde meget forskelligt og kan derfor ikke sætte en støvsugning ind i fast en rutine. Det ville nok typisk blive når den sidste forlader huset at den sættes igang. Da vi forventer at gemme den under sofa skal det være nemt at aktivere. Enten ved google assisten eller anden måde.

Hmm ja - hvad anbefales?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 18:38
vi købte roborock s6 efter at have læst/set en del anmeldelser. Er specielt glad for den kan kortlægge huset og du fx kan få den til kun at støvsuge et eller flere rum. Det bruger jeg mere en forventet. Plus at lave virtuelle no-go zoner og virtuelle vægge den ikke på køre forbi er super.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

vi købte roborock s6 efter at have læst/set en del anmeldelser. Er specielt glad for den kan kortlægge huset og du fx kan få den til kun at støvsuge et eller flere rum. Det bruger jeg mere en forventet. Plus at lave virtuelle no-go zoner og virtuelle vægge den ikke på køre forbi er super.

Den vil jeg også kigge på - tak:)


Umiddelbart virker Roomba 981 som en fornuftig maskine og til færre penge end jeg troede sådan en ville koste.
Nogen der har erfaringer med den?
Jeg kan ikke helt blive klog på om den har Google Assistant?
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 08:54
Vi har også lige købt en Roborock S6, og selv om vi ikke har haft den mere end et par dage, så er vi allerede super glade for den. Vi havde den billigste Roomba inden (mener det er en 605), mest for at se om en robot var noget for os.

Vi har køkken, alrum og 2 stuer ud i et, og selv om de fysisk egentlig bare er et stort rum, så har vi i app'en delt det op i disse 4. Det betyder af at vi kan få støvsuget den ene stue imens ungerne leger i den anden.

Moppefunktionen er også rar. Ikke fordi den tager indgroede pletter, men en våd klud hen over gulvet engang i mellem giver bare lige lidt mere end kun at støvsuge.

Vi gav 3333 kr for vores og synes allerede at den var alle pengene værd.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 10:04
den roborock kan den kobles på Google assistant?

Det er tiltrækkende den har en “moppe” funktion.
Forventer ikke den kan vaske gulv, men den fine støvfilm der tit ligger på et planke gulv


Redigeret af Bromberg5 - 24-Juni-2020 kl. 10:05
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 10:09
Det kan den, til Google Home, bruger det dog selv ikke. Man super APP til robomov, jeg kan sidde på arbejde og se hvor i huset den er ved at støvsuge.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 10:48
Jeg har vel haft S6 i snart et år, og vi har været rigtig glade for den.
der er kun et problem, hvis du har et sort gulvtæppe tror den det er et hul, så den kører uden om.

Dog er den sidste firmware noget skidt, den skulle forbedre hvordan den støvsuger rummene, men den kan slet ikke finde ud af at kører rundt, køre ind i ting og blev ved med at prøv at komme forbi.
har slette map, og lavet nyt, men den kan bare ikke finde ud af det :-(

venter på ny firmware da jeg ikke finde finde en løsning til at downgrade den
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 10:59
Jeg har en S5 MAX, og jeg er simpelthen så glad for den. Jeg bruger også moppefunktionen, og selvfølglig erstatter den ikke en gulvvask, men det gør altså at vi ikke behøver vaske gulvet så ofte som før.
Eneste kritik jeg har, det er at vi har et kraftigt tæppe under sofabordet, og den kæmper den altså med at komme op på. Men det lykkedes altid for den, det tager bare lidt tid.

Jeg har min koblet op på Apple HomeKit via HA, så når den sidste person forlader hjemmet mellem 06-09 så starter den med at støvsuge hjemmet.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg har vel haft S6 i snart et år, og vi har været rigtig glade for den.
der er kun et problem, hvis du har et sort gulvtæppe tror den det er et hul, så den kører uden om.

Dog er den sidste firmware noget skidt, den skulle forbedre hvordan den støvsuger rummene, men den kan slet ikke finde ud af at kører rundt, køre ind i ting og blev ved med at prøv at komme forbi.
har slette map, og lavet nyt, men den kan bare ikke finde ud af det :-(

venter på ny firmware da jeg ikke finde finde en løsning til at downgrade den

Du kan bare bruge remote til at tvinge den op på tæppet, så husker den det til næste gang ;)

Ift firmware ... det oplever jeg slet ikke. Har du set der er en gruppe på FB for dem med Roborock, måske du kan få hjælp der.


Redigeret af janLp - 24-Juni-2020 kl. 11:04
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 11:04
Er også tilfreds med vores Roborock 50 med moppefunktion. Men app funktionerne er elendige synes jeg. Den starter med at lave et kort over rummet. Og det fungerede fint i 2 rum, men nu kan den kun startes med appen i det ene rum. Og afgrænsning af område den IKKE skal støvsuge er vanskelig at pinpointe på et kort der er på størrelse med en 5-krone. 

Så vi er gået over til at sætte Roborock i det rum der skal støvsuges og starte den på knappen. Og jeg er imponeret over hvor grundig den er. Badeværelset kører den selv over 2 gange fordi den er klog. Og vi bruger moppen på alle blanke gulve, det gir lige en frisk duft af rene gulve.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Er også tilfreds med vores Roborock 50 med moppefunktion. Men app funktionerne er elendige synes jeg. Den starter med at lave et kort over rummet. Og det fungerede fint i 2 rum, men nu kan den kun startes med appen i det ene rum. Og afgrænsning af område den IKKE skal støvsuge er vanskelig at pinpointe på et kort der er på størrelse med en 5-krone. 

Så vi er gået over til at sætte Roborock i det rum der skal støvsuges og starte den på knappen. Og jeg er imponeret over hvor grundig den er. Badeværelset kører den selv over 2 gange fordi den er klog. Og vi bruger moppen på alle blanke gulve, det gir lige en frisk duft af rene gulve.

Jeg synes bestemt ikke app'en er ringe (nu har vi godt nok en S6, men regner med at det er samme app)

Kan du ikke zoome ind på kortet så det bliver nemmere at ramme?

Og hvad mener du med at den kun kan startes med app i det ene rum?
Vi har et stort rum, køkken, alrum, 2 stuer, og disse ser den som et stort rum når den kortlægger. Efterfølgende har jeg splitet det op i de 4 rum, og nu kan vi frit vælge hvilket rum der skal støvsuges i. Der kan endda vælges 2 eller 3 rum ud af de 4.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Er også tilfreds med vores Roborock 50 med moppefunktion. Men app funktionerne er elendige synes jeg. Den starter med at lave et kort over rummet. Og det fungerede fint i 2 rum, men nu kan den kun startes med appen i det ene rum. Og afgrænsning af område den IKKE skal støvsuge er vanskelig at pinpointe på et kort der er på størrelse med en 5-krone. 

Så vi er gået over til at sætte Roborock i det rum der skal støvsuges og starte den på knappen. Og jeg er imponeret over hvor grundig den er. Badeværelset kører den selv over 2 gange fordi den er klog. Og vi bruger moppen på alle blanke gulve, det gir lige en frisk duft af rene gulve.

Jeg synes bestemt ikke app'en er ringe (nu har vi godt nok en S6, men regner med at det er samme app)

Kan du ikke zoome ind på kortet så det bliver nemmere at ramme?

Og hvad mener du med at den kun kan startes med app i det ene rum?
Vi har et stort rum, køkken, alrum, 2 stuer, og disse ser den som et stort rum når den kortlægger. Efterfølgende har jeg splitet det op i de 4 rum, og nu kan vi frit vælge hvilket rum der skal støvsuges i. Der kan endda vælges 2 eller 3 rum ud af de 4.
Nej ingen zoom mulighed. I “rum oversigten” på appen er Roborock fysisk anbragt i soveværelset, og jeg kan ikke flytte den tilbage til stuen, hvor jeg startede.

Og nu har jeg skiftet tlf og kan slet ikke anvende appen, da jeg ikke har gemt password. Det plejer at være muligt at lave et nyt password, men det virker ikke. Og jeg har skrevet til firmaets kundeservice, som nærmest er ikke eksisterende.


Redigeret af Munch - 24-Juni-2020 kl. 12:17
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu