recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der andre, som skal have Apple betaer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der andre, som skal have Apple betaer?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@rasmus larsen

Ville heller ikke have noget mod at få lov at prøve og lege med den a12z mini. Men der er også kommet lidt tests af dens performance. som udgangspunkt er det ikke vildt prangende faktisk, men derfor ville den stadig være ganske interessant at lege med :-) blandt andet ser det pt ikke ud til at den kan udnytte alle kerner i processoren, men kun de 4 hurtige. 


til 500 usd er det også en fremragende pris (ved godt den desværre kun kan købes hvis man har et udviklerID, så apple giver nok ret meget "tilskud" til den)

Men når man tænker på hvor stor den chip egentlig er rent fysisk sammenlignet med en Intel Core, og hvor meget strøm den bruger, og forsøger at skalere op, så er der så afgjort muligheder for Apple.

Er den ikke kun til låns for de 500$?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@rasmus larsen

Ville heller ikke have noget mod at få lov at prøve og lege med den a12z mini. Men der er også kommet lidt tests af dens performance. som udgangspunkt er det ikke vildt prangende faktisk, men derfor ville den stadig være ganske interessant at lege med :-) blandt andet ser det pt ikke ud til at den kan udnytte alle kerner i processoren, men kun de 4 hurtige. 


til 500 usd er det også en fremragende pris (ved godt den desværre kun kan købes hvis man har et udviklerID, så apple giver nok ret meget "tilskud" til den)

Men når man tænker på hvor stor den chip egentlig er rent fysisk sammenlignet med en Intel Core, og hvor meget strøm den bruger, og forsøger at skalere op, så er der så afgjort muligheder for Apple.

Husk at der benchmarkes på x86 til ARM emulering (Rosetta 2), så der er masser af overhead. Med det in mente så synes jeg, at det er ret godt gået for en 2 år gammel chip (A12Z = re-binned A12X), der slet ikke er udviklet med det formål at sidde i en Mac/PC. Var programmerne (og benchmark) udviklet til ARM-processorarkitektur, så der ikke skulle emuleres, ville den givetvis yde markant højere.

Hvis de anstrenger sig og udvikler en dedikeret chip - hvilket de jo gør - så tror jeg, at den bliver imponerende. Smile
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 12:30
Jeg er udmærket klar over det er emulering (når ipads med samme indmad testes, er scoren også markant højere) Det er også derfor jeg er ganske fortrøstningsfuld ved at når de kommer med den nye udgave, så vil den helt sikkert sparke røv. Men det er som i gamle dage da de introducerede rosetta 1. - "fast - enough!" :)

@dieseldk - jo det er det rent teknisk, den skal afleveres retur efter præcis 12mnd fra lejedatoen. Og der er hell to pay hvis man ikke gør - det står der i hvert fald i T&C.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 13:11
Jeg kommer ikke selv til at være early adopter på de nye Macs med Apples chip, mest fordi jeg købte ny iMac sidste år, men jeg håber, at udviklingen bidrager til at skubbe Apple TV-boksen fremad. I stedet for at genbruge en SoC fra en mobilenhed, så ville det give mening at udstyre boksen med en SoC fra en stationær enhed.

Jeg håber egentligt mest på, at de udvikler en dedikeret TV SoC, så grafikdelen kan nærme sig PlayStation/Xbox, men jeg ved ikke om der er økonomi i det Smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 13:13
PS: Infuse virker nu på tvOS 14 beta efter seneste opdatering af app'en. Så skal vi bare have den NemID i vinklen Cry
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 13:44
Så det jeg læser er at det eneste vi har opdaget indtil nu, er at Nem ID app'en ikke virker på iOS (Vigtig app, så nok til at jeg ikke tester)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Så det jeg læser er at det eneste vi har opdaget indtil nu, er at Nem ID app'en ikke virker på iOS (Vigtig app, så nok til at jeg ikke tester)
Jeg har ikke været ude for andre Apps som ikke virker. Og alt i alt, så kører det altså super godt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 14:38
For mig er Nem-ID en showstopper, så jeg holder på hesten indtil det virker :-)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

For mig er Nem-ID en showstopper, så jeg holder på hesten indtil det virker :-)
Smile
Jeg skal nok sige til, hvis det kommer igang. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

mmelmose]
Smile
Jeg skal nok sige til, hvis det kommer igang. 

super duper - tak.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

PS: Infuse virker nu på tvOS 14 beta efter seneste opdatering af app'en. Så skal vi bare have den NemID i vinklen Cry

Virker HDR i infuse?
Det virker ikke i mrmc 
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 18:28
Er der nogen der har testet NemID med Public Beta 2.

Jeg har lige installeret iPad OS 14 Public Beta 2

Der har jeg dog ikke NemID på

Ahh. kan se at public beta 2 = developer beta 2, så de bare følges ad.


Redigeret af hummelmose - 11-Juli-2020 kl. 18:32
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu