recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler wifi i haven
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler wifi i haven

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 17:58
 Sagemcom fast 3890 er ikke specielt stærkt når det gælder Wifi.

Overvej at sætte det i brugde mode og få en Mesh løsning.

Selv har jeg Google wifi. Der findes mange andre muligheder.

Jeg har rigtigt god dækning i hele hytten samt i haven.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Min plan var at smide en extender i en stikkontakt i mit bryggers som er det rum der er tættest på min have.
du kan ikke bare stikke den i en stikkontakt. De skal enten forbindes trådløs eller også skal du trække et netværks kabel der ud. Men hver netværk firma her hver deres måde at lave det der hedder trådløs bridge. Men tror ikke din router fra din udbyder understøtter dette
De skal selvfølgelig forbindes trådløst, men har også mulighed for at kable det.
hvis du kan kable, så er det mest optimale at opsætte endnu et access punkt.
Hvad skal jeg så kigge efter?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Min plan var at smide en extender i en stikkontakt i mit bryggers som er det rum der er tættest på min have.
du kan ikke bare stikke den i en stikkontakt. De skal enten forbindes trådløs eller også skal du trække et netværks kabel der ud. Men hver netværk firma her hver deres måde at lave det der hedder trådløs bridge. Men tror ikke din router fra din udbyder understøtter dette
De skal selvfølgelig forbindes trådløst, men har også mulighed for at kable det.
hvis du kan kable, så er det mest optimale at opsætte endnu et access punkt.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Min plan var at smide en extender i en stikkontakt i mit bryggers som er det rum der er tættest på min have.
du kan ikke bare stikke den i en stikkontakt. De skal enten forbindes trådløs eller også skal du trække et netværks kabel der ud. Men hver netværk firma her hver deres måde at lave det der hedder trådløs bridge. Men tror ikke din router fra din udbyder understøtter dette
De skal selvfølgelig forbindes trådløst, men har også mulighed for at kable det.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Min plan var at smide en extender i en stikkontakt i mit bryggers som er det rum der er tættest på min have.
du kan ikke bare stikke den i en stikkontakt. De skal enten forbindes trådløs eller også skal du trække et netværks kabel der ud. Men hver netværk firma her hver deres måde at lave det der hedder trådløs bridge. Men tror ikke din router fra din udbyder understøtter dette
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Min plan var at smide en extender i en stikkontakt i mit bryggers som er det rum der er tættest på min have.
det er absolut den letteste løsning, dog også den mest ringe. Men kravet er nok ikke så højt i haven.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvad er udendørs wifi ?
det er ap'er der er bygget til udendørs klima. Prøvet kun på få det ned i bruger niveau snak så alle kunne følge ned
ok, troede måske det var noget ekstra sikkerhed på wifi. Men ja en IP68 giver også mening.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 13:25
Min plan var at smide en extender i en stikkontakt i mit bryggers som er det rum der er tættest på min have.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvad er udendørs wifi ?
det er ap'er der er bygget til udendørs klima. Prøvet kun på få det ned i bruger niveau snak så alle kunne følge ned
Til top
M1ch43l Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2012
Sted: Herfølge
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M1ch43l Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 12:07
Wi-Fi-802.11ip68 Hug
Beolit 707
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 11:36
hvad er udendørs wifi ?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej

Jeg mangler wifi i min have. Jeg har kigget på disse to extendere. Jeg har internet gennem Yousee og har Sagemcom fast 3890V2.



Jeg har kun brug for wifi og ikke ekstra porte.

Hvad tænker I?

På forhånd tak for hjælpen.

hvad har du i forvejen?

Jeg har Sagemcom fast 3890.
en af de nemmeste løsninger. Det er du køber fx orbi WiFi fra netgear. Du vil nok synes at et start set er dyrt. Men så bede de internet udbyder om at sætte din router i bridge mode koble orbi til. Der bliver også lavet udendørs WiFi i orbi. Så du kan. Altid tilføje nyt. Ved der findes andre løsninger så som unify. Orbi er nemt at sætte op med en app
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu