recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler wifi i haven
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler wifi i haven

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Min plan var at smide en extender i en stikkontakt i mit bryggers som er det rum der er tættest på min have.
du kan ikke bare stikke den i en stikkontakt. De skal enten forbindes trådløs eller også skal du trække et netværks kabel der ud. Men hver netværk firma her hver deres måde at lave det der hedder trådløs bridge. Men tror ikke din router fra din udbyder understøtter dette
De skal selvfølgelig forbindes trådløst, men har også mulighed for at kable det.
hvis du kan kable, så er det mest optimale at opsætte endnu et access punkt.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Min plan var at smide en extender i en stikkontakt i mit bryggers som er det rum der er tættest på min have.
du kan ikke bare stikke den i en stikkontakt. De skal enten forbindes trådløs eller også skal du trække et netværks kabel der ud. Men hver netværk firma her hver deres måde at lave det der hedder trådløs bridge. Men tror ikke din router fra din udbyder understøtter dette
De skal selvfølgelig forbindes trådløst, men har også mulighed for at kable det.
hvis du kan kable, så er det mest optimale at opsætte endnu et access punkt.
Hvad skal jeg så kigge efter?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 17:58
 Sagemcom fast 3890 er ikke specielt stærkt når det gælder Wifi.

Overvej at sætte det i brugde mode og få en Mesh løsning.

Selv har jeg Google wifi. Der findes mange andre muligheder.

Jeg har rigtigt god dækning i hele hytten samt i haven.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 18:00
et access punkt eller en billig router. De fleste routere kan sættes op som access punkt.

Generelt.
    Vælg access punkt mode
    Sæt kabel fra din hoved router i wan port på dit access punkt
    Opsæt dine wifi identisk med hoved routeren

Så burde det virke.
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

et access punkt eller en billig router. De fleste routere kan sættes op som access punkt.

Generelt.
    Vælg access punkt mode
    Sæt kabel fra din hoved router i wan port på dit access punkt
    Opsæt dine wifi identisk med hoved routeren

Så burde det virke.

Hvad med noget Cisco eller Aruba udstyr, det burde kunne klare dit behov til fulde.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 08:11
Vi har også haft behov for at udvide vort Wifiområde fra en router på loftet i husets midte med en netgear extender i husets ene ende,  siden en ekstra extender i den anden ende af huset.  Såidstnævnte bruger jeg dels i vort orangeri, hvor den har sin placering.
Men den flyttes ofte til en anden stikkontakt eller den sættes endog i naboens stikkontakt, når vi lejer dette hus til feriegæster.
Da routeren har et godt signal er det nemt automatisk at opnå et trådløst signal til denne.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 08:18
Jeg har prøvet flere af disse trådløse extendere. De kan ikke håndtere mange klienter og giver problemer ved streaming. Efter utallige klager fra familen, skiftede jeg til Google mesh. Nu har jeg klippestabil wifi i hele huset og haven. Har ikke fortrudt et sekund.

Der findes mange mesh løsninger. Jeg kender kun Google, men der er helt sikkert andre gode muligheder.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 08:36
Med vores løsning og med fibernet har vi med 14 enhedstilslutninger både med kabel og trådløst aldrig oplevet de problemer som Mufti nævner. 

Redigeret af bentpetersson - 29-Juni-2020 kl. 08:37
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 09:00
en ting du skal være opmærksom på ift. wifi i haven er, at moderne lavenergi ruder er fantastiske til at stoppe wifi signal, defor kan det være en fordel at kable det udendørs access point.

Hvis du vælger Mesh er det højest sandsynligt du placerer dem indvendigt, tænk over det med ruderne


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 09:10
@orm. Vi har lavenergi vinduer overalt. Vi mærker kun begrænsning fra murværk. Vor router har jeg for opnåelse af godt signal anbragt i tagetagen.
Hverken i haven eller orangeriet, det ligger uden for selve huset mærker vi begrænsninger. Jeg streamer endog dertil uden hakken. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Med vores løsning og med fibernet har vi med 14 enhedstilslutninger både med kabel og trådløst aldrig oplevet de problemer som Mufti nævner. 
rent teknisk er extendere bare en dårlig løsning. 
De billige køre ofte en gammel standard, samt kan håndtere få streams.

14 enheder er jo relativt få enheder på et wifi net i dag.
Men synes det er synd du betaler for fiber, og så vælger en ringe løsning inde i huset.

En mesh løsning er ligeså let at konfigure som dit extender udstyr.
En rigtigt kablet access punkt er også rimeligt let, men kræver dog et kabel.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 09:33
Jeg er bestemt ikke uenig med dig lahan. 
Mit wifisystem har bare opfyldt mit behov. Når vi har gæster i flere uger har det også klaret deres mange enheder.
Når jeg har købt er det sket via Elgiganten, hvor jeg har haft 30 dage til afprøvning. Og nu 50 dage ved medlem. Så ved man om det virker.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu