recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos arc og Apple TV.  Ingen Atmos.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos arc og Apple TV. Ingen Atmos.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
akneboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akneboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos arc og Apple TV. Ingen Atmos.
    Sendt: 28-Juni-2020 kl. 12:18
Sorry hvis jeg skriver det forkerte sted men. Ved ikke om det er tv ell. Sonos Arc relateret. 
Sprit nyt lg 2020 tv og jeg kan ikke få Apple tv til at afspille Atmos. Har prøvet alt. Er det Tvet eller Sonos Arc der er problemet. Netflix App på tv afspiller Atmos uden problemer. 
Er det LPCM i sonos eller er det Tvet der ikke vil. Bytter det til noget andet hvis det er Tvet der er problemet. Er lidt ny i det her så ved ikke om jeg gør noget forkert. Billede fra Apple tv afspilning. 


Redigeret af akneboy - 28-Juni-2020 kl. 12:19
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af akneboy akneboy skrev:

Sorry hvis jeg skriver det forkerte sted men. Ved ikke om det er tv ell. Sonos Arc relateret. 
Sprit nyt lg 2020 tv og jeg kan ikke få Apple tv til at afspille Atmos. Har prøvet alt. Er det Tvet eller Sonos Arc der er problemet. Netflix App på tv afspiller Atmos uden problemer. 
Er det LPCM i sonos eller er det Tvet der ikke vil. Bytter det til noget andet hvis det er Tvet der er problemet. Er lidt ny i det her så ved ikke om jeg gør noget forkert. Billede fra Apple tv afspilning. 

vi skal først lige vide hvilket tv det er, så vi ved om den kan atmos over via hdmi
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 14:31
Er det Apple TV 4K eller Apple TV HD?
Til top
akneboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akneboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 22:23
det er er et 2020 LG nanocell med Atmos og earc, det er apple TV 4k

Redigeret af akneboy - 28-Juni-2020 kl. 22:23
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 08:06
Så kan det skyldes eARC PCM-problemet, som ramte LGs 2020-modeller. Se her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1591858924

Men apropos af nysgerrighed; hvorfor er valget faldet på en LGs NanoCell? Jeg spørger da jeg kan forstå, at du stadig har returret. Billedkvaliteten på disse er desværre ikke god og man kan jo trods alt få 55" OLED til 6.999 kr. og løbende 65" OLED til 9.999 kr. Virker lidt ærgerligt at have så fint udstyr, som du har, og så middelmådigt billedet, uden mulighed for HDR-kvalitet.
Til top
akneboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akneboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 14:45
ville have købt et Lg b9 65” men da vi har 3 meter vinduer i hver ende af stuen turde jeg ikke OLED pga. genskin, og så orker jeg ikke at gå og tænke på burn in.  Jeg returnerer lg tv’et imorgen og køber et sony ah9505 i 65” ell ag9505 i 75”

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 06:05
Du vil opleve højere niveau af genskin på de skærme, som du nævner her. Det vil også påvirke kontrasten, da LCD-paneler ligger i lag, så lyset reflekterer inde imellem lagene. Pt. har OLED laveste målte reflektionsniveau, bortset fra det særlige filter på Samsungs LCD-topmodeller.

Jeg går ud fra, at du mener XH og XG-serierne fra Sony? Langt bedre end LGs NanoCell, men ikke i samme klasse som et OLED TV. Jeg ønsker blot at give input. Jeg ved godt at det er irriterende at høre på efter køb, men hver gang jeg ser en købe en af LGs IPS LCD TV, så ærgrer jeg mig ærlig talt lidt på deres vegne Confused
Til top
akneboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akneboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 07:03
det er super med input. Har aldrig haft så svært ved at købe et TV som nu. Kæft med crap man skal tage stilling til. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu