recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia TV med boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telia TV med boks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telia TV med boks
    Sendt: 12-August-2020 kl. 19:25
Det er da en smule mystisk, når i ikke har problemer med boksen. Har i også den lille runde Arris boks. Jeg har som sagt tre bokse på tre tv, de opfører sig alle som beskrevet tidligere, altid sort skærm til start og altid en mængde tryk på 2-3 forskellige kanaler i guiden før der kommer billede. Er det måske et "handshake" problem ?. Jeg har både opsætninger hvor boksen er sat direkte på tv'ets HDMI port, og opsætning hvor boksen sidder på en receiver, som så sender billedet til tv'et. Der er fuldstændigt samme problem på alle. Sort skærm ved opstart og problemer med at skifte kanal, uden først at få sort skærm. Meget underligt Shocked
Det skal også lige nævnes, at hvis jeg som det første efter jeg har tændt boksen (på den sorte skærm), starter med at genstarte boksten under "indstillinger", så starter DR1 altid med billede, der er så næsten altid problemer ved efterfølgende kanalskift.


Redigeret af ajaj - 12-August-2020 kl. 19:31
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 18:30
Har Telias boks. Den starter op på den kanal jeg stoppede på. Så her virker det.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 18:28
Vores Telia boks fungerer (som regel) helt fint, må jeg sige.
En gang imellem, men det er kun sket ca to gange på halvandet år, så kommer der sort skærm som nævnt. Det findes ved at hive strømmen og sætte den til igen.

Vi savner dog at kunne optage, samt det med at pause/spole som det medfører. Man kan i nogle programmer på nogle kanaler, men det er noget med at det er begrænset af hvilke rettigheder det enkelte program kommer med. Siges det.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 17:22
Hejsa Bimbobo
Med hensyn til dit spørgsmål om Telia TV boks, her en lille redegørelse fra en bruger. -Jeg er en af dem der har købt "lortet" Wink. Jeg må sige at vi i husstanden ikke er de store TV kiggere, dog ses altid nyheder og fredagens underholdning, og til vores forbrug er kvaliteten ok. Dog ikke så god som hos YouSee, som vi har haft både bredbånd og flow tv hos i mere end 20 år. Men ved årsskiftet blev deres prisers himmelflugt for meget, selv for mig. Vi skiftede til Fastspeed og Telia tv. Vi købte 3 stk. tv bokse, mest fordi konen synes at det er nemmere med en fjerbetjening, når der skal ses TV. Trods hyppige opdatering af softwaren i boksen fra Telias side, fungerer ingen af de tre bokse optimalt,- langt fra...
Men deres android app fungerer ok.
Jeg har endnu til gode at opleve at en boks fungere en hel aften. 
Her kommer en typisk Tv kig oplevelse via boksen:
Efter tryk på fjernbetjeningen fremkommer i 99% af tilfældene en sort skærm, herefter trykkes på "guide", en tv guide fremkommer, man vælger så kanal ved tryk og så bliver skærmen oftest sort igen. Efter via guiden 2-3 gange at have prøvet forskellige kanaler, kommer der pludseligt et TV billede på en af kanalerne, og nu kan du de fleste gange så skifte til den kanal du ønskede fra start. Hvis du så senere igen skal skifte kanal mødes du oftest igen af en sort skærm og skal igennem guide trykkeriet igen !!!
Så jeg kan IKKE anbefale boksen, -men app'en virker ok, der er billede hver gang.
Hvis andre kan få deres Telia tv boks til at virke, hører jeg meget gerne om det.


Redigeret af ajaj - 12-August-2020 kl. 17:29
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



På DR1, TV2 og Kanal 5: 4900 Kbit/s
På SVR1, SVR2 og svensk Kanal 4: 5400 Kbit/s
Resten af deren kanaler 2500 Kbit/s


 Man kan da ikke kalde det for gode bitrater.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tennisbold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tennisbold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 13:34
Det er også nogenlunde de tal, som Flatpanels har på deres side. Egentlig er jeg mest interesseret i at høre om Telias egen boks. Er den OK nem at bruge, stabil osv. Men hvis bitraten er markant lavere på deres boks ift. ATV, Chrome osv., så er det da også værd at vide.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der kan ikke ændres på bitrate uanset hvad der bruges til Telia TV.


Hej.

Jeg testede Telia TV i en gratis måned i sommeren 2018.

Jeg har en Asus router hvor jeg på en graf kan se Internet trafikken de sidste 10 minutter.

Så jeg har selv målt disse hastigheder:

På DR1, TV2 og Kanal 5: 4900 Kbit/s
På SVR1, SVR2 og svensk Kanal 4: 5400 Kbit/s
Resten af deren kanaler 2500 Kbit/s

Og man kan virkelig se forskel.

Der er virkelig forskel på hastighederne hvis man bruger Chrome, Internet explorer eller deres App fra Microsoft Store. Deres App giver de højeste hastigheder.

Ellers roser deres support Apples TV4.

Så der er både forskel i bitrate alt efter hvilke kanaler man ønsker at se, samt også forskel efter hvordan man streamer det. Jeg forstår ikke at andre, kan skrive noget andet.

Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 12:34
 Der kan ikke ændres på bitrate uanset hvad der bruges til Telia TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tennisbold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tennisbold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 12:24
Ok, men er det boksens skyld, eller er bitrate den samme, uanset hvordan man vælger at få Telia TV på sit tv?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 12:11
 Lav bitrate og kun 3-4 kanaler i HD, det er da noget lort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tennisbold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tennisbold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 11:57
Hvorfor er det noget lort?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 11:53
 Der er vel næppe mange der vil købe sådan noget lort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu