recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streaming-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streaming-tv?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Shield har Android 10, Mi Box er derimod lidt bagud, den har Android 8 eller 9.
beklager sige det shield har kun android9 men normalt er der stor opdatering om sommeren
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.


Jeg vil lægge hovedet på blokken og sige det "forbudte og farlige": Nu DRTV er kommet til Android-TV [selv uden antennesignal] vil jeg mene at det er fuldt forsvarligt med blot et TV med Android-TV platform til den almindelige bruger - Det eneste man reelt mangler med indbygget smart-tv funktion er automatisk sync af framerate - Hvis det ikke er noget der siger dig noget, så kan du altså sagtens "nøjes" med et Android-TV alene. Jævnfør min signatur har jeg et Android-TV i soveværelset. Det er hooked op med et ATV 4K som soveværelses-tv'et har arvet inde fra stuen efter jeg fil en Shield derinde (En Shield har jo i øvrigt også Android-TV som styresystem). Det er for det meste kæresten der benytter TV'et i soveværelset og så bruger hun faktiske altid selve smart-tv delen i TV'et uden om ATV'et. Det er kun hvis jeg skal lokkes til at se noget 23,796 fps derinde at ATV'et tændes. Ellers klarer selve TV'et faktisk både Dolby Vision tonemappingen og opskalering bedre end hvis man benytter ATV'et. Og siden Android-TV trods alt stadig opdateres i hvert fald en god portion år frem over, mener jeg roligt man kan anbefale et Android-TV som en enkeltstående enhed i dag, med mindre man går op i framerate match (hvilket jeg så selv gør). Hvis smart-tv platformen skulle vise sig forældet om en 5-10 år kan man jo altid købe en ATV 5 eller 6 eller en Shield 202[x] eller hvad der nu måtte faldbyde sig en gang i fremtiden 

Redigeret af TBC1 - 03-Juli-2020 kl. 06:06
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 17:28
TBC1 _ Hvad med Itunes, er det blevet tilgængeligt på hele androidplatformen ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

TBC1 _ Hvad med Itunes, er det blevet tilgængeligt på hele androidplatformen ? 
kun til Sony lige i øjeblikket desværre
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.


Jeg vil lægge hovedet på blokken og sige det "forbudte og farlige": Nu DRTV er kommet til Android-TV [selv uden antennesignal] vil jeg mene at det er fuldt forsvarligt med blot et TV med Android-TV platform til den almindelige bruger - Det eneste man reelt mangler med indbygget smart-tv funktion er automatisk sync af framerate - Hvis det ikke er noget der siger dig noget, så kan du altså sagtens "nøjes" med et Android-TV alene. Jævnfør min signatur har jeg et Android-TV i soveværelset. Det er hooked op med et ATV 4K som soveværelses-tv'et har arvet inde fra stuen efter jeg fil en Shield derinde (En Shield har jo i øvrigt også Android-TV som styresystem). Det er for det meste kæresten der benytter TV'et i soveværelset og så bruger hun faktiske altid selve smart-tv delen i TV'et uden om ATV'et. Det er kun hvis jeg skal lokkes til at se noget 23,796 fps derinde at ATV'et tændes. Ellers klarer selve TV'et faktisk både Dolby Vision tonemappingen og opskalering bedre end hvis man benytter ATV'et. Og siden Android-TV trods alt stadig opdateres i hvert fald en god portion år frem over, mener jeg roligt man kan anbefale et Android-TV som en enkeltstående enhed i dag, med mindre man går op i framerate match (hvilket jeg så selv gør). Hvis smart-tv platformen skulle vise sig forældet om en 5-10 år kan man jo altid købe en ATV 5 eller 6 eller en Shield 202[x] eller hvad der nu måtte faldbyde sig en gang i fremtiden 
Er delvis enig.
Hvilken afspiller kan anbefales på Android tv, hvis man vil sit eget materiale fra en NAS.
Har prøvet et par Sony afspillere men filmen hakkede osv.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.



Jeg vil lægge hovedet på blokken og sige det "forbudte og farlige": Nu DRTV er kommet til Android-TV [selv uden antennesignal] vil jeg mene at det er fuldt forsvarligt med blot et TV med Android-TV platform til den almindelige bruger - Det eneste man reelt mangler med indbygget smart-tv funktion er automatisk sync af framerate - Hvis det ikke er noget der siger dig noget, så kan du altså sagtens "nøjes" med et Android-TV alene. Jævnfør min signatur har jeg et Android-TV i soveværelset. Det er hooked op med et ATV 4K som soveværelses-tv'et har arvet inde fra stuen efter jeg fil en Shield derinde (En Shield har jo i øvrigt også Android-TV som styresystem). Det er for det meste kæresten der benytter TV'et i soveværelset og så bruger hun faktiske altid selve smart-tv delen i TV'et uden om ATV'et. Det er kun hvis jeg skal lokkes til at se noget 23,796 fps derinde at ATV'et tændes. Ellers klarer selve TV'et faktisk både Dolby Vision tonemappingen og opskalering bedre end hvis man benytter ATV'et. Og siden Android-TV trods alt stadig opdateres i hvert fald en god portion år frem over, mener jeg roligt man kan anbefale et Android-TV som en enkeltstående enhed i dag, med mindre man går op i framerate match (hvilket jeg så selv gør). Hvis smart-tv platformen skulle vise sig forældet om en 5-10 år kan man jo altid købe en ATV 5 eller 6 eller en Shield 202[x] eller hvad der nu måtte faldbyde sig en gang i fremtiden 




Er delvis enig.
Hvilken afspiller kan anbefales på Android tv, hvis man vil sit eget materiale fra en NAS.
Har prøvet et par Sony afspillere men filmen hakkede osv.
jeg bruger plex. Dels fordi hele familien i huset skal kunne adgang på deres enheder. Også tager den alle lydformater 😊 og så skifter den refresh rate automatisk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 19:15
ok så kan bare downloade en plex klient til Android tv ?


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

ok så kan bare downloade en plex klient til Android tv ?


ja man skal så have en plex server kørende på sin nas hvis filmene ligger der. Men du kan læser mere om det på plex.tv og plex virker på alle enheder selv med infuse6 hvis man er Apple tv bruger. Men skal lige tilføje at plex afspiller kun de formater enheden hvor klienten er installeret på understøtter. Så på Shield tager den alt. Men ved ikke med dit sony tv

Redigeret af T-Duck - 03-Juli-2020 kl. 19:29
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 19:29
Itunes er stadig "tjenesten" , hvis man vil have ultimativ adgang til leje af 4k HDR premiere film, og i det hele taget leje af film ( mange til 9kr). Jeg har selv droppet Netflix det meste af året efterhånden,som de har lagt al fokus over på serier og egenproduktioner . .
 Så uanset hvad TV’et ,Shield og Android ellers byder ind med, så er der i min verden foreløbigt ingen vej udenom AppleTV . . 


Redigeret af Lennon - 03-Juli-2020 kl. 19:35
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Itunes er stadig "tjenesten" , hvis man vil have ultimativ adgang til leje af 4k HDR premiere film, og i det hele taget leje af film ( mange til 9kr). Jeg har selv droppet Netflix det meste af året efterhånden,som de har lagt al fokus over på serier og egenproduktioner . .
 Så uanset hvad Shield og Android ellers byder ind med, så er der i min verden foreløbigt ingen vej udenom AppleTV . .
hvis vi tager billedet ja. Men lyd på egne rips er Shield bedst pga. Bitstream
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 19:37
Enig, men det må (stadig) holdes op mod mangelen af Itunes . .

Redigeret af Lennon - 03-Juli-2020 kl. 19:40
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

ok så kan bare downloade en plex klient til Android tv ?


ja man skal så have en plex server kørende på sin nas hvis filmene ligger der. Men du kan læser mere om det på plex.tv og plex virker på alle enheder selv med infuse6 hvis man er Apple tv bruger. Men skal lige tilføje at plex afspiller kun de formater enheden hvor klienten er installeret på understøtter. Så på Shield tager den alt. Men ved ikke med dit sony tv
Ok tak, havde lige håbet på en enkel løsning.
Har også et atv koblet til, så benytte infuse til den slags ting. Det virkede med det samme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu