recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dreambox

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox
    Sendt: 01-Juli-2020 kl. 17:28

Hej alle

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg ligger denne post.
 
Jeg har tidligere lavet et opslag om dette, men tænker et nyt er bedre.
Jeg vil meget gerne investere i en ny dreambox, men jeg er i tvivl om et par småting.

Jeg vil gerne benytte den til at se Boxer TV.
Hvilken dreambox er den billigste der kan dette?
Og hvis jeg vil gå "all in" på den største og fedeste, hvilken model så, og hvad gør den bedre for mig?


Når jeg modtager dreamboxen, vil den så være i stand til at bruges til Boxer TV, med det image der er på, hvis nej, hvor kan jeg få hjælp til at lægge et andet image på?

Skal jeg også bruge et Boxer TV modul?
Hvis jeg senere vil kunne benytte boxen til parabol, kan der så købes sat modul, eller hvilken modelæ skal jeg i givet fald vælge som kan begge dele fra start?

Jeg har læst noget om at boxen skal "låses" op for at kunne mounte/streame til en Nas server, med det medfølgende image, hvis det er rigtigt, hvordan får jeg det så låst op?
 
Hvad med IP TV, er der en fidus i det nu?

Det var det hele, håber på jeres svar.

Rigtig god dag:-)

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 18:18
Hej.

Jeg vil begynde med at poste 3 links til 3 Dreamboxe, som alle er velegnede til Boxer:

DM 525 / DM 525 Combo boks test


Dreambox DM900 – High End tv-boks test


Dreambox DM920 Test


Lad os tage Dreambox DM525 først. Som jeg har forstået det, er der i Tyskland større Media afgift på DVB bokse med PVR. Så Dreambox har lavet en version af DM525 hvor PVR er disablet og brugerne så selv kan enable det. Jeg ved IKKE om den version Amazon.de sælger billigt kommer standard med eller uden PVR, Det må man selv spørge dem om. Elles find evt. en anden forhandler.

Men elles har Dreambox DM 900 og DM 920 en meget kraftigere CPU samt en 2,5" harddisk med SATA interface placeret i en skuffe på bagsiden. En af 4 forskelle mellem DM 900 og DM 920 er at DM 900 kun har et CI slot til ET Boxer TV modul og ET Abonnements kort mens DM 920 har TO for samtidigt optagelse af en kodet Boxer kanal, mens man samtidigt kan se en anden kodet Boxer kanal.

Jeg købte en brugt DM 900, til min søster på 65, på ebay.de for 1001 DKr incl forsendelse til Danmark. 
Jeg har valgt at bibeholde den oprindelige Dreambox firmware, da jeg håber at andre familie medlemmer, så kan supportere hende, hvis de besøger min søster før mig. Så ja til dit spørgsmål om at Boxer virker med den oprindelige firmware.

Jeg valgte at købe et Boxer TV Modul UDEN CI+ til min søsters Dreambox DM 900.

Her er manualer til Dreambox:


 
Og til sidst en Engelsk 'Dreambox user_manual_black_rcu Remote'


Jeg har her i 2020 skrevet adskillige indlæg om min søsters nye Dreambox DM 900. Foreslår at du finder nogle af dem frem, ved hjælp af forummets søge function. 

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 01-Juli-2020 kl. 18:20
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 18:44
Hej Carsten
 
Fantastisk, super brugbart.
 
1000 tak :-)
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 18:53
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 18:56
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 21:05
Hej.

Dreambox DM 525 kan købes hos Amazon.de til EUR 102,36 incl forsendelse. Her er et link:


Som tidligere skrevet, vil jeg hellere at bruge et Boxer CI TV Modul og ikke et CI+ modul.

Jeg ved ikke om der kan skiftes tuner i DM 525. Men i DM 900 og DM 920 kan man få udskiftelige tuner til SAT, Antenne/Kabel eller en kombination.

Og hvis du vil mere med din kommende Dreambox, kan jeg huske jeg jeg læste noget om forrige versioner af Kodi, for DM 900 og DM 920 i dette link:


Hilsen Carsten.

Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Dreambox DM 525 kan købes hos Amazon.de til EUR 102,36 incl forsendelse. Her er et link:


Som tidligere skrevet, vil jeg hellere at bruge et Boxer CI TV Modul og ikke et CI+ modul.

Jeg ved ikke om der kan skiftes tuner i DM 525. Men i DM 900 og DM 920 kan man få udskiftelige tuner til SAT, Antenne/Kabel eller en kombination.

Og hvis du vil mere med din kommende Dreambox, kan jeg huske jeg jeg læste noget om forrige versioner af Kodi, for DM 900 og DM 920 i dette link:


Hilsen Carsten.

 
 
Tak for link, det ser godt ud.
 
Jeg skal lige forstå forskellen på de 2 Boxer moduler?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

  Jeg skal lige forstå forskellen på de 2 Boxer moduler?

Hej.

Jeg ved ikke ret meget om forskellen mellem CI og CI+. Jeg mener at have læst at CI+ har noget med en evt kopi beskytelse at gøre. Men der er nok nogle forum medlemmer der kan forklare mere?

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:


Jeg skal lige forstå forskellen på de 2 Boxer moduler?


CI+ kan begrænse muligheden for at kunne optage samt spole/springe forbi reklameblokke i optagelser. Det sker ikke med et modul uden +.
Læs eventuelt mere om de enkelte Dreambox modeller her: https://dreambox.de/en/

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

  Jeg skal lige forstå forskellen på de 2 Boxer moduler?

Hej.

Jeg ved ikke ret meget om forskellen mellem CI og CI+. Jeg mener at have læst at CI+ har noget med en evt kopi beskytelse at gøre. Men der er nok nogle forum medlemmer der kan forklare mere?

Hilsen Carsten.

 
Tak :-)
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:


Jeg skal lige forstå forskellen på de 2 Boxer moduler?


CI+ kan begrænse muligheden for at kunne optage samt spole/springe forbi reklameblokke i optagelser. Det sker ikke med et modul uden +.
Læs eventuelt mere om de enkelte Dreambox modeller her: https://dreambox.de/en/

Flemming
 
Tak, hvor finder man mon et modul uden +
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

 
Tak, hvor finder man mon et modul uden +


De er ved at være vanskelige at opdrive. Prøv at google, eventuelt DBA eller Gul og Gratis. Jeg købte selv de 3 ud af 4 som jeg har brugt. Måske kan Carsten fortælle hvor han købte sit.

Flemming


Redigeret af fltk - 02-Juli-2020 kl. 14:26
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu