recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køber jeg forkert ? Eller gør jeg det forkert
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køber jeg forkert ? Eller gør jeg det forkert

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 09:58
SACD er ikke bedre end flac som sådan. Men det meste flac er kun i almindelig CD kvalitet, så med SACD vil du opleve større detaljegrad i lyden. Men som MarkR skriver så er der mulighed for at købe Højopløstlig FLAC musik på hdracks. har dog aldrig selv prøvet den. men hvis du bare skal have flac i cd kvalitet så har tidal en store til at købe flac i
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af MarkR MarkR skrev:

@Benjamin7

Jeg synes du overser Naiera's kommentar omkring iTunes audio format. De sælger 256 Kbps AAC musik. Forskellen mellem 256 Kbps ACC og FLAC er meget større end FLAC og SACD.

Tag et lyt på godt optagede FLAC recordings her (meget begrænset udvalg):

FLAC er svært at finde ordenligt i Danmark IMO.
HDTracks fx, fås kun i USA.

Hej igen, jeg må rette lidt ind, jeg undersøgte igår og må sige jeg har gået og troet det var Flac, men det er AAC, Så Naiera  komentar er korrekt.


Et lille side indfald, jeg har jo altid brugt mit hjemmelavet media center til at afspille musik med, og alt er jo digital ind til det rammer forstærkeren, er der nogen måde og kontrollere om man mister nået undervejs

Og bør man have et lydkort til ens mediacenter? bruger jo bare det som sidder i forbindelse med HDMI
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Benjamin7 Benjamin7 skrev:

Oprindeligt skrevet af MarkR MarkR skrev:

@Benjamin7

Jeg synes du overser Naiera's kommentar omkring iTunes audio format. De sælger 256 Kbps AAC musik. Forskellen mellem 256 Kbps ACC og FLAC er meget større end FLAC og SACD.

Tag et lyt på godt optagede FLAC recordings her (meget begrænset udvalg):

FLAC er svært at finde ordenligt i Danmark IMO.
HDTracks fx, fås kun i USA.



Hej igen, jeg må rette lidt ind, jeg undersøgte igår og må sige jeg har gået og troet det var Flac, men det er AAC, Så Naiera  komentar er korrekt.


Et lille side indfald, jeg har jo altid brugt mit hjemmelavet media center til at afspille musik med, og alt er jo digital ind til det rammer forstærkeren, er der nogen måde og kontrollere om man mister nået undervejs

Og bør man have et lydkort til ens mediacenter? bruger jo bare det som sidder i forbindelse med HDMI
vhis du skal være sikker på ordenlig kvalitet af afspilningen. Så sæt dlna server op på dit mediacenter, og så afspille musikken direkte via HEOS i din receiver. jeg har aldrig lyttet til musik i cd kvalitet der er så godt, som når denon/merantz får lov til selv at dekode lyden.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 

vhis du skal være sikker på ordenlig kvalitet af afspilningen. Så sæt dlna server op på dit mediacenter, og så afspille musikken direkte via HEOS i din receiver. jeg har aldrig lyttet til musik i cd kvalitet der er så godt, som når denon/merantz får lov til selv at dekode lyden.


Når jeg skal lytte til CD'er, så flytter jeg højtaler kablerne fra min marantz over i min gamle Rotel effektforstærker og så er min 30 gamle Onkyo Integra CD afspiller forbundet med en gammel NAD forforstærker. Så er lyden bedre end i Marantzen.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 

vhis du skal være sikker på ordenlig kvalitet af afspilningen. Så sæt dlna server op på dit mediacenter, og så afspille musikken direkte via HEOS i din receiver. jeg har aldrig lyttet til musik i cd kvalitet der er så godt, som når denon/merantz får lov til selv at dekode lyden.


Når jeg skal lytte til CD'er, så flytter jeg højtaler kablerne fra min marantz over i min gamle Rotel effektforstærker og så er min 30 gamle Onkyo Integra CD afspiller forbundet med en gammel NAD forforstærker. Så er lyden bedre end i Marantzen.
nu snakker OP om afspilning af filer ikke cd'er. Der er forskel på hvordan de bliver dekodet.
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 11:07
Alt musikken ligger på Synology (1817+) det er vel fint nok og aktivere DLNA på den? hertil skal det godt nok siges jeg bruge "media indeksering" på Synologyen og det kan heos fint se :)
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Benjamin7 Benjamin7 skrev:

Alt musikken ligger på Synology (1817+) det er vel fint nok og aktivere DLNA på den? hertil skal det godt nok siges jeg bruge "media indeksering" på Synologyen og det kan heos fint se :)
Så er der ingen ko på isen. Jeg vil våge den påstand på at det er bedst at lade den enhed der skal dekode lydformatet, og så afspille den. Lidt lige som men skal helst med film lade receiver dekode lydformaterne, og ikke afspilleren. Men der er PerW ret, mht til cd-afspilning, for der er det DAC'en der er den største synder.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 22:37
Hvis du har købt numrene på iTunes, kan du vel streame dem til din receiver

DLNA er det ikke fra forrige århundrede?

Ved godt at en del har investeret I at købe numre tidligere, hvor man nu kan betalen en 100 mand for Apple Music, Spotify eller andet for hele kataloget

Flyt back-up’en i skyen 

Kør NAS’en på genbrug

Optimer anlægget til digital musik

Alternativet er at gå helt retro og købe vinyl

Midt imellem er afbrudt samleje.... 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Hvis du har købt numrene på iTunes, kan du vel streame dem til din receiver

DLNA er det ikke fra forrige århundrede?

Ved godt at en del har investeret I at købe numre tidligere, hvor man nu kan betalen en 100 mand for Apple Music, Spotify eller andet for hele kataloget

Flyt back-up’en i skyen 

Kør NAS’en på genbrug

Optimer anlægget til digital musik

Alternativet er at gå helt retro og købe vinyl

Midt imellem er afbrudt samleje.... 

Spotify er bare ikke det samme som at afspille musik fra CD eller for den sags skyld FLAC filer. 

Jeg kan hører forskel om jeg lytter til Spotify eller bruger min lokale musik. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Hvis du har købt numrene på iTunes, kan du vel streame dem til din receiver

DLNA er det ikke fra forrige århundrede?

Ved godt at en del har investeret I at købe numre tidligere, hvor man nu kan betalen en 100 mand for Apple Music, Spotify eller andet for hele kataloget

Flyt back-up’en i skyen 

Kør NAS’en på genbrug

Optimer anlægget til digital musik

Alternativet er at gå helt retro og købe vinyl

Midt imellem er afbrudt samleje.... 
Jeg giver PerW ret. Spotify er rent lyd i dårlig kvalitet i forhold til CD/FLAC. Og når det er sagt, DLNA er gammel ja, men den virker, og hvis man har en mediaserver der holder styr på musikken, hvor man kan åbnet for DLNA, så virker det ikke gammeldags. Du snakker om Vinyl. Det sjovt, for derer blevet lavet så mange test nu, og selv PS audio siger, at vinyl er ikke lydbar bedre end CD/FLAC så længe musikken er indspillet digitalt, så der vinder man ikke noget. Kun på gamle analog udgivelser, med mindre at konverteringen af det analog er lavet ordenligt..
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 17:25
Ja, der er stor forskel på formaterne... Personligt har jeg opgraderet min NAS og køber stadig CD'er og kopiere dem over på NAS i tabsfrit format. Det løber op hvis man skal have et abonnement i god kvalitet. Og jeg har tilpas stor samling til at jeg ikke købe ret meget nyt længere... Så skal det virkelig være godt..... Jeg har dog SACD til gode. Synes ikke jeg har kunnet finde meget af det jeg lytter til på SACD. Men kunne jeg, ville jeg købe en afspiller med det samme. Der er også DVD-audio. Jeg undres til stadighed over at man skal komprimere så meget... Bytes har aldrig været billigere. Og mulighederne for super lyd har aldrig været større..... Men interessen er nok for lille :( Og mange har vænnet sig til dårlig lyd og ved slet ikke hvad de går glip af. Så tror ikke der sker bedring i nær fremtid. Jeg kigger også af og til på denne side, når jeg skal købe, så jeg kan vurdere om dynamikken er der: http://dr.loudness-war.info/

Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 13:44
Hvad med at købe Deezer Elite fx.? Der kan man få alt i FLAC..
Med lidt krumspring kan den fåes til 25 kr +- pr måned
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu