recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstærker til B&W højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken forstærker til B&W højttalere

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 05:16
Oprindeligt skrevet af Fido22 Fido22 skrev:

Ved ikke om det er højttalerne, eller den c328 jeg lånte, men var i hvert ikke imponeret. Synes der mangler dybde og bass:/ ... men spillede helt klart bedre end med min gamle surround-forstærker.
Prøv at tilslutte din sub (til den gamle forstærker) og se om det er noget du kan leve med indtil du finder den rigtige forstærker. Jeg går ud fra at du med denne test er kommet frem til at du skal have en ny forstærker.

Er B&W forbundet rigtigt + og -.

Kan B&W flyttes tilbage mod en væg eller ind i et hjørne.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 07:27
Slet.

Redigeret af Mufti - 09-Juli-2020 kl. 07:29
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af Fido22 Fido22 skrev:

Ved ikke om det er højttalerne, eller den c328 jeg lånte, men var i hvert ikke imponeret. Synes der mangler dybde og bass:/ ... men spillede helt klart bedre end med min gamle surround-forstærker.

Tjaee.

Måske er det ikke en højttaler for dig.

Modellen er ellers en af deres mest solgte og beskyldes for at være lidt bas tung.

Det vil i hvert fald være dumt at smide penge efter en lyd du ikke er tilfreds med.

Tjek lige en sidste gang at de ikke spiller i modfase. Altså at højttalerkablerne sidder rigtigt på + og -

Hvis kabler Ikke er monteret rigtigt mangler bassen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 08:04
Hvad har du brugt af kilde til at hører musik med?
Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 16:03
Da jeg skiftede fra et surround anlæg til "rigtige" højttalere, oplevede jeg også at den bas jeg havde fået fra subwooferen var blevet så integreret i min forståelse af lyd, at de nye højttalere lød lidt flade. Men det var bare fordi jeg havde hørt for meget techno med +12dB under 80Hz.
Så... måske er B&W'erne ikke de rigtige højttalere for dig (de går jo kun ned til 48Hz), eller også er løsningen måske at du skal have sub på samtidig (det ville også kræve mindre at forstærkeren...)
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 16:48
de omtalte B&W kræver en kraftig strømstærk forstærker for at kunne lyde ordentlig.
Har selv et par B&W 604 S2 som i starten ( mange år siden) blev forsynet fra en Denon reciever på ca 50 watt og de lød noget tamt i det. 
Først efter at have skiftet recieveren til en der kunne yde mindst 100 watt i 8 ohm kom B&W højttalerne til live. 😀

B&W 603 S2 er skam nogle fine højttalere med rimelig god bas hvis blot de er tilsluttet en god strømstærk forstærker 😉
Til top
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 15:22
Tak for jeres svar. Lånte en NAD C328 (50 Watt), hvilket ikke var nok. Derfor har jeg nu solgt højttalerne og overvejer hvilken vej jeg skal gå. Måske noget brugt Dali + NAD, som man kan lytte til inden man køber :-)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 17:50
lidt syn du har givet op.

En ordentlig forstærker og de spiller godt. Og hvis man kigger brugt, havde en ordentlig forstærker ikke kostet det vilde.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 18:13
Næh, hvorfor have højttalere der er urimeligt svære at få ordentlig lyd ud af, når man med andre højttalere kan få mindst lige så god lyd, vel at mærke med en billigere forstærker.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Fido22 Fido22 skrev:

Tak for jeres svar. Lånte en NAD C328 (50 Watt), hvilket ikke var nok. Derfor har jeg nu solgt højttalerne og overvejer hvilken vej jeg skal gå. Måske noget brugt Dali + NAD, som man kan lytte til inden man køber :-)

Hvor i landet bor du?

Er det i nærheden af Vejle, kunne du overveje at lytte på disse


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Næh, hvorfor have højttalere der er urimeligt svære at få ordentlig lyd ud af, når man med andre højttalere kan få mindst lige så god lyd, vel at mærke med en billigere forstærker.


Klaus

Jeg har selv B&W 604 og mine aflagte B&W 603 har min søn og vi har ingen problemer med at få dybde i lyden. 

Min søn bruger ikke subwooker og der er masser af bas.

Så de er ikke urimelige svære at drive
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 11:03
Hvis trådstarter er vant til en såkaldt Bilka pukkel fra subben, kan en mere lineær højttaler godt lyde tam.

Det er derfor jeg anbefaler at han vælger en anden højttaler inden han bruger en masse penge på en forstærker..

Hvis B&w sættet er fejlfri burde det være nemt at sælge.


Redigeret af Mufti - 15-Juli-2020 kl. 11:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu