recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee VS Hiper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee VS Hiper

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 10:42
Jeg er interesseret i at vide om der andre der har samme problemer med hastigheden som mig?
Og hvad har i gjort for at løse det? Er eneste vej at opsige og flytte til yousee?
Til top
macsat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér macsat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 11:31

Jeg oplevede det samme med Hiper. "Lav" og meget svingende hastighed.

Jeg skiftede til Fastspeed (samme COAX kabel) og det kører 100% stabilt på knap 1000Mbit.


Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af macsat macsat skrev:


Jeg oplevede det samme med Hiper. "Lav" og meget svingende hastighed.

Jeg skiftede til Fastspeed (samme COAX kabel) og det kører 100% stabilt på knap 1000Mbit.




Nu har jeg fået oprettet modemmet hos Youse og der skal nu være åbnet op for 100mbit når jeg kommer hjem.

Vi får at se.
Tænk hvor mange der betaler for meget for en vare de ikke realiteten ikke får.
(Jeg var en af dem)

Er Fastspeed ikke overtaget af Yousee?

Kan du ikke uddybe hvis muligt hvad problemet var med hiper?
Bruger fastspeed ikke samme router (sagemcom fast 3890v3). Har du 1000mbit?

Redigeret af LofterPalle - 10-Juli-2020 kl. 12:00
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af macsat macsat skrev:


Jeg oplevede det samme med Hiper. "Lav" og meget svingende hastighed.

Jeg skiftede til Fastspeed (samme COAX kabel) og det kører 100% stabilt på knap 1000Mbit.




Er Fastspeed ikke overtaget af Yousee?

Ikke endnu :)
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af macsat macsat skrev:


Jeg oplevede det samme med Hiper. "Lav" og meget svingende hastighed.

Jeg skiftede til Fastspeed (samme COAX kabel) og det kører 100% stabilt på knap 1000Mbit.




Er Fastspeed ikke overtaget af Yousee?


Ikke endnu :)


Det kan være jeg skal prøve dem?
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 12:19




Det ikke alle der kan fp hvis ikke de har fået opdateret til Docsis 3.1

Redigeret af LofterPalle - 10-Juli-2020 kl. 12:29
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 13:26
Da Hiper ikke var ejet af Yousee skulle de købe kapacitet hos Yousee og det gjorde i hvert fald i Struer, at jeg kun havde 225 MBit. Efter Yousee har overtaget Hiper har jeg fået mine 1000 Mbit.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Da Hiper ikke var ejet af Yousee skulle de købe kapacitet hos Yousee og det gjorde i hvert fald i Struer, at jeg kun havde 225 MBit. Efter Yousee har overtaget Hiper har jeg fået mine 1000 Mbit.


Tror du det har betydning hvis man bor i en forening? Ved at det er yousee der ejer kabelnettet herude, måske har de ikke købt kapacitet på lige præcis dette sted.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Da Hiper ikke var ejet af Yousee skulle de købe kapacitet hos Yousee og det gjorde i hvert fald i Struer, at jeg kun havde 225 MBit. Efter Yousee har overtaget Hiper har jeg fået mine 1000 Mbit.


Tror du det har betydning hvis man bor i en forening? Ved at det er yousee der ejer kabelnettet herude, måske har de ikke købt kapacitet på lige præcis dette sted.

Hvis du ikke kan få Hiper så har de ikke købt kapacitet eller så har Yousee måske en aftale med din forening og hvis du kan få Hiper men oplever du ikke har i nærheden af 1000 Mbit så er det sikkert fordi de ikke har købt nok kapacitet til at x antal personer kan få fuld hastighed. Det kan så variere på tidspunkter af døgnet eller hvis folk f.eks. tager på ferie, så kan du opleve et boost i de perioder.
Til top
mogensch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2020
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mogensch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 21:38
Uanset om man modtager sit bredbåndssignal fra YouSee, Hiper eller FastSpeed, så er det 100% det samme setup=yousee´s. Hverken Hiper eller Fastspeed har nogen bredbåndsaftaler med firmaer der giver dem adgang til det store Internet. De lejer sig ind på YouSee´s anlæg, de bruger de samme modems, og igen 100% det samme net som YouSee.
Det vil sige at oppetid er 100% den samme, service laves af det samme firma.



Redigeret af mogensch - 10-Juli-2020 kl. 21:39
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af mogensch mogensch skrev:


Det vil sige at oppetid er 100% den samme, service laves af det samme firma.

Dream on.

Prisen på forbindelsen afhænger også af den service-forpligtelse der er på forbindelsen. Jeg taler ikke om prisen slutkunden betaler til udbyderen, men prisen som udbyderen betaler til ejeren af linjen.

Jo billigere en linje, jo længere kommer man bag i køen ved nedbrud. Det står i aftalen mellem ejeren af linjen og udbyderen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af mogensch mogensch skrev:

Uanset om man modtager sit bredbåndssignal fra YouSee, Hiper eller FastSpeed, så er det 100% det samme setup=yousee´s. Hverken Hiper eller Fastspeed har nogen bredbåndsaftaler med firmaer der giver dem adgang til det store Internet. De lejer sig ind på YouSee´s anlæg, de bruger de samme modems, og igen 100% det samme net som YouSee.

Det vil sige at oppetid er 100% den samme, service laves af det samme firma.



Hvordan kan du vide det du siger er rigtigt? Vi er enige om de bruger samme modems, men du får ikke nødvendigvis samme hastighed. Hvordan vil du forklare at flere herinde har skrevet efter de har skiftet til anden udbyder, oplever de højere og stabil hastighed.

Sagen er bare at mange kunder oplever det samme som jeg, nemlig at de på en 1000mbit forbindelse max kan få 300mbit?

Redigeret af LofterPalle - 11-Juli-2020 kl. 07:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu