recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aqara -hub rækkevidde på deres komponenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aqara -hub rækkevidde på deres komponenter?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aqara -hub rækkevidde på deres komponenter?
    Sendt: 14-Juli-2020 kl. 01:30
Jeg har kig på Xiaomi eller Aqura water leak sensor.
Som jeg kan forstå skal jeg have fat på en hub for at det skal virke, og hvis det er apple Homekit skal det være Aqara.
Mit spørgsmål går på, hvor lang rækkevidden er fra hub til diverse enheder?
Vi har et 3 plans hus og jeg vil gerne have sensorerne med vand placeret i stueplan i køkkenet samt i vores vaskerum i kælderen. Huben regner jeg med skal være i stueplan, men kan den række?
Jeg har philips Hue både inde og ude og der sender pærerne signalet videre til den næste så rækkevidden hele tiden forlænges?
En anden ting er om de komponenter man køber som stikkontakter, sensorer osv fra Mi eller Aqara, skal de være Zigbee eller Wifi, da jeg kan se at det er lidt forskelligt hvad man kan købe og vil dem med zigbee kunne ses i Philips Hue eller dem med wifi?

Er der nogen der har nogle fif til hvad man ellers kan få fat på og evt hvad man kan styre sammen med philips hue?
På forhånd tak


Redigeret af klavil - 14-Juli-2020 kl. 01:44
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 08:15
de kan ikke ses i Philips hue, kun i din HomeKit app.


Min Aqara hub står i stueplan, den kan godt nå de enheder jeg har på 1 sal. Den bruger Zigbee.

Du skal have en HomeKit hub til at bygge det sammen, ent et atv eller en gammel ipad

Philips hue app virker kun til Philips ting, dog kan visse andre pærer også importeres, men det er ikke en ordentlig løsning. HomeKit virker ikke på ikke Philips pærer i Philips app.

Til HomeKit kan du bruge 

apple Home app, som dog mangler visse funktioner.
Home+, er god men koster lidt penge
Eve app, er også god.

Jeg bruger alle 3, lidt afhængigt af hvilke automation jeg skal sætte op.

Jeg har selv 8-9 forskellige produkter som alle spiller sammen via HomeKit. Atv er hub i mit tilfælde.

Fx hvis man åbner et vindue så sidder der en Aqara sensor. Den giver så besked til at slukke for varmen.


Redigeret af lahan - 14-Juli-2020 kl. 11:57
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 14:11
som jeg forstår det, så hvis jeg køber en Aqara hub samt nogle af deres enheder så kan jeg styre det hele fra homekit via apple?
Jeg syntes jeg har været internettet tyndt med anmeldelser og falder tilbage på Aqara hubén hver gang samt det tilbehør der er med. Kan det ikke også sættes op i Mi home appen, hvor jeg har min Xiaomi robot støvsuger i forvejen?
jeg fangede ikke helt det du skrev med atv (tænker på en atv)?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 15:52
atv er et appletv

Jo kan godt bruge mi Home / Aqara app, men at bruge en app til smart Home er ikke særligt smart
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 18:06
kan du uddybe det med app brug og smarthome?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af klavil klavil skrev:

kan du uddybe det med app brug og smarthome?
jeg mener et smart Home bør fungere uden at man skal bruge sin telefon / app.

LyseT skal tændes automatisk eller på en kontakt. Man skal ikke gøre det via sin telefon.

Din støvsuger skal gå i gang automatisk, evt kun når du ikke er hjemme. Den skal ikke startes via en app.

Jeg kunne finde på at lave en automation der hedder.
Hvis mandag, onsdag, fredag og klokken er 10:00 og ingen er hjemme
Start støvsugning og klip græsset.

Så når jeg kommer hjem er der støvsuget og græsset slået.


En app er fin til at konfigure systemet, men skal ikke bruges til at benytte det.




Redigeret af lahan - 14-Juli-2020 kl. 18:16
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 18:16
ja ok. det kan jeg godt følge.
Man bliver dog nød til at programmere det til at gøre det man ønsker først.
Jeg går udfra at de sensorer Aqara har som dørsensor, vandsensor osv kan programmeres til at tænde lyset på mit Hue?
har du bare prøvet dig frem mht at finde en app du syntes er den bedste til at programmere dine smarthome ting i?
Det jeg har nu er også automatiseret til tid bevægelse eller andet, dog via philips hue indtil nu
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af klavil klavil skrev:

ja ok. det kan jeg godt følge.
Man bliver dog nød til at programmere det til at gøre det man ønsker først.
Jeg går udfra at de sensorer Aqara har som dørsensor, vandsensor osv kan programmeres til at tænde lyset på mit Hue?
har du bare prøvet dig frem mht at finde en app du syntes er den bedste til at programmere dine smarthome ting i?
Det jeg har nu er også automatiseret til tid bevægelse eller andet, dog via philips hue indtil nu
Skal du binde produkter sammen skal du bruge en HomeKit app. Du kan ikke bruge Philips hue app eller Aqara app.
Start med apple Home og evt eve app. De er begge gratis.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 18:20
et eksempel med Aqara kontakt.
Når den åbner på mit vindue, så slår jeg varmen fra på min Tado radiator.


Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 18:29
super tak for hjælpen
Så må jeg hellere gå ud og investere i Aqara huben samt i første omgang de water leak sensors.
Jeg har lagt vores støvsuger ind i homekit så jeg bare kan give en kommando til siri hvis der er noget, ellers er den jo programmeret i Mi home
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af klavil klavil skrev:

super tak for hjælpen
Så må jeg hellere gå ud og investere i Aqara huben samt i første omgang de water leak sensors.
Jeg har lagt vores støvsuger ind i homekit så jeg bare kan give en kommando til siri hvis der er noget, ellers er den jo programmeret i Mi home
det bedste er at begynde at lege med muligheder, bare for at forstå hvordan det virker.

Evt få noget hue lys til at tænde når din støvsuger starter. Evt prøve de forskellige apps med nogle lette automationer.
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 07:46
Jeg har ikke lige undersøgt hvordan de nye modeller af stikkontakter er. Men den her gammel model har indbygget zigbee router i sig. Dvs den forlænger rækkevidden. Jeg har selv 2 af dem, dog er de lidt trælse med adapter.

Jeg har desuden lavet en zigbee router på CC2530 + CC2591, så kan jeg fange en dør sensor i min postkasse. Jeg bor på 2 sal.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu