recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aqara -hub rækkevidde på deres komponenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aqara -hub rækkevidde på deres komponenter?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 19:15
Hej Klavil,

Jeg har sådan en bandit liggende som jeg ikke bruger længere.
Xiaomi Mijia Multi-funktion gateway V2

Du kan køber den for 100 spir :)

Jeg havde den siddende i min garage og så havde jeg en temp sensor på ude i drivhuset, ca 10 meter væk, gennem 1 enkel ydervæg. Ideen var den skulle tænde for en ventilator når det blev for varmt, da de automatisk åbne/lukke vinduer ikke gjorde helt nok.
Det endte dog med at jeg gik væk fra det og købte en ventilator med sol panel :D
Men den viste fint temperaturen i drivhuset.



Redigeret af sqnk - 15-Juli-2020 kl. 19:20
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 21:22
tror ikke den fungerer med apple homekit
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 16:21
Jeg havde tidligere 2 Aqara Hub, der havde problemer med at dække hele huset samt en Ikea Hub. De tre Hubs er skiftet du med en Conbee 2 Stick, der etablere et fælles Zigbee netværk for alle enheder. Aqara enhederne kan bruge Ikea pærer til at sende signalet videre. Om Conbee virker med Homekit ved jeg ikke, men det kan du undersøge

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Om Conbee virker med Homekit ved jeg ikke, men det kan du undersøge


Det gør den, og langt at fortrække frem for alle mulige hubs som ligger i et stort rod og ikke til at finde rundt i. Køb en rpi og en conbee så er alt samlet ;)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Om Conbee virker med Homekit ved jeg ikke, men det kan du undersøge


Det gør den, og langt at fortrække frem for alle mulige hubs som ligger i et stort rod og ikke til at finde rundt i. Køb en rpi og en conbee så er alt samlet ;)
tja det kan nu argumenteres for fordelene ved en enkelt hub eller flere hubs.

 Bruger i HomeKit med jeres conbee ?
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 22:21
Jeg bruger zigate på rpi4 med domoticz. 
Fordelen er også at man slipper for at alt info bliver sendt til kina
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 23:42
har du så bare en conbee 2 usb nøgle sidende et eller andet sted?
Hvordan fungerer den og hvad med at koble dine smartting til og programmere dem?
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Om Conbee virker med Homekit ved jeg ikke, men det kan du undersøge


Det gør den, og langt at fortrække frem for alle mulige hubs som ligger i et stort rod og ikke til at finde rundt i. Køb en rpi og en conbee så er alt samlet ;)

hvad er en RPI? Nogen steder man kan læse lidt om hvordan de andre enheder fungere med tilkobling samt programmering
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2020 kl. 00:19
Conbee 2 er en USB stick. Min sidder i Intel Nuc, men har tidligere brugt en Raspberry Pi. Jeg bruger Home Assistant SW, der er et alternativ til Home Kit.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu