recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb med bankoverførsel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb med bankoverførsel.

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb med bankoverførsel.
    Sendt: 16-Juli-2020 kl. 09:10
Hej jeg har brug for noget hjælp. Jeg er ved at købe en projektor hos en privatperson i Tyskland. Han har sendt pakken med noget der hedder E-post hvor jeg får mulighed for at teste den et par dage inden han modtager pengene fra E-post hvor de sender med DHL. Jeg skal overføre pengene til E-post via bankoverførsel med IBAN, SWIFT code osv. På regningen står der Deutsche Post DHL group. Det ser meget professionelt ud, så tror ikke der er noget galt og har også fået sælgers adresse og telefonnummer. Mit spørgsmål er, hvordan står jeg hvis der bliver problemer og lad os sige pakken ikke kommer frem.
Har jeg så overhoved noget sikkerhedsnet med denne form for bankoverførsel?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 09:17
snak med din bank.
Jeg er ret sikker på at der er forskellige fremgangsmåder i de enkelte banker, og hvad du står tilbage med i tilfælde af uheld.

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 09:22
Jeg har købt med bankoverførsel til udlandet en gang, og gør det ikke igen.

Det var bøvlet med IBAN, SWIFT og alle andre numre. Jeg skulle også bruge bankens adresse. Det lykkedes mig aldrig at lave overførslen selv og måtte lade banken gøre det. Gebyr: 100 kr. Lidt voldsomt når varen kostede 200 kr.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 09:32
Tak for svarene. Er 99% sikker på den er god nok men det er en dyr vare så 100 kr går nok
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 09:40
Det kan kun din bank svare på. Ring dog til dem, istedet for at stole på tilfældige brugere i et forum...
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 09:43
Gør jeg også om lidt de skal lige have åbent men tænkte der måske var en generel regel. 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 10:24
"...så tror ikke der er noget galt...".  LOL LOL LOL

Hvor stort beløb er det, du er i færd med at smide væk? Wink

Bankoverførsel = bare ærgerligt Sonny Boy.


Redigeret af Flippo - 16-Juli-2020 kl. 10:26
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 10:49
14k. Men har ikke betalt. Banken sagde også det samme. Er vi enige om, hvis jeg kan få ændret til enten at betale med kreditkort, PayPal eller CashOnDelivery så er jeg sikret? 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 11:00
igen - spørg dog din bank! paypal kan du claime via paypal, men du er jo ikke garanteret noget som helst.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 11:06
For mig lyder dette som en scam og jeg ville holde fingerne langt væk. 

Du kan også bare give mig pengene :-)

Hvis du går ind på e-post.de, så er det Deutsche Post du kommer ind på, som har noget der svarer til eboks. Dette har intet med handel at gøre.

Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hej jeg har brug for noget hjælp. Jeg er ved at købe en projektor hos en privatperson i Tyskland. Han har sendt pakken med noget der hedder E-post hvor jeg får mulighed for at teste den et par dage inden han modtager pengene fra E-post hvor de sender med DHL. Jeg skal overføre pengene til E-post via bankoverførsel med IBAN, SWIFT code osv. På regningen står der Deutsche Post DHL group. Det ser meget professionelt ud, så tror ikke der er noget galt og har også fået sælgers adresse og telefonnummer. Mit spørgsmål er, hvordan står jeg hvis der bliver problemer og lad os sige pakken ikke kommer frem.
Har jeg så overhoved noget sikkerhedsnet med denne form for bankoverførsel?

Den må godt nok være billig hvis du gider og bøvle med at købe en projektor på den måde og hvis den er så billig, så hold fingrene væk fra den, der er stor chance for at du bliver snydt.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 11:48
Nu er 14k vs 22k også en ok besparelse, medmindre man har masser af penge. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu