recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb med bankoverførsel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb med bankoverførsel.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Nu er 14k vs 22k også en ok besparelse, medmindre man har masser af penge. 

14K for ingen ting er også mange penge.

Har du et link til dem der skulle sørge for penge overførelsen og som skulle holde pengene indtil du siger god for varen.

For jeg har læst om det samme flere gange, hvor folk bare er snydt. De prøver at give dig en sikkerhed, men der INGEN sikkerhed. Har du overført pengene, så er løbet kørt.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 12:23
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Nu er 14k vs 22k også en ok besparelse, medmindre man har masser af penge. 
Jamen hvor er sikkerheden? Har selv anvendt paypal, som skulle være noget så sikkert. Men fik et par mærkelige mails fra dem, at jeg havde købt Netflix abb, og da jeg ville stoppe det, fik jeg bare beskeden at betaling var gået igennem. Så privat handel foregår her for fremtiden altid face to face.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Du kan se hvad jeg har modtaget her:


Det her ser helt klart ud til at være snyd. Så hold fingerne væk
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 13:06
Pengene er ikke overført. Banken sagde selv med kreditkort er du sikret hvis uheldet er ude og kan gøre indsigelse. Med PayPal har jeg prøvet et par gange hvor jeg fik pengene tilbage. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 13:21
Det ene dokument hedder Brochure_EPOST_verkaufer_2020.

Hvis du google navnet, får du INGEN hits. 

Du er snyd. Du får ingen varer. Hvor har du fundet varen? Ebay? 
Anmeld annoncen
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 13:29
Det var på dba.
Jeg har fået hans kontaktoplysninger samt telefonnummer. 
Fik også denne kvittering 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 13:34
En der køber en projektor i Berlin til 21k og så efter 3 måneder sætter den til salg for 14 i DK via DBA og skal have overført pengene til en konto i Belgien.

HVor mange alarmklokke vil du have der skal ringe?????
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 13:39
Jeg tror bare det bedste i folk😂 jeg vil acceptere CashOnDelivery that's it. 
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 13:45
Enig med PerW, hvis det holdt vand burde Deutsche Post have en online beskrivelse af epost servicen som understøttede det pdf dokument, men jeg kan ikke finde en tilsvarende beskrivelse.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 13:49
Fik dog denne mail fra E-post og DHL express kunne se forsendelsen, så det er meget godt lavet i så fald.

Thank you for your inquiry. I will be glad to assist you in this matter.

Your transaction was approved by our E-POST department, and you can track & trace here Sendungsverfolgung.

The simplest and quickest way to track your transaction is online, using DHL Sendungsverfolgung.

https://www.dhl.de/de/privatkunden/dhl-sendungsverfolgung.html

Deutsche Post DHL Group is the world’s leading mail and logistics company. The Group is focused on being the first choice for customers, employees and investors in its core business activities worldwide. It makes a positive contribution to the world by connecting people and enabling global trade while being committed to responsible business practices, purposeful environmental activities and corporate citizenship.

Deutsche Post DHL Group operates under two brands: Deutsche Post is Europe’s leading postal service provider. DHL is uniquely positioned in the world’s growth markets, with a comprehensive range of international express, freight transportation, e-commerce and supply chain management services.

Deutsche Post DHL Group employs approximately 510,000 employees in over 220 countries and territories worldwide.

Prior to starting a shipping order, E-POST Team verifies the content of the package, in order to avoid transactions with stolen/fake items.

1. Buyer and Seller Agree to use this service
Both parties agree to terms of the transaction, which includes a description of the merchandise, sale price, number of days for the Buyer's inspection, and any shipping information.

2. Buyer Pays Deutsche Post
The Buyer submits the bank draft. Deutsche Post verifies the payment. Processing time varies by financial institution.

3. Seller Ships Merchandise
Upon payment verification, the Seller is authorized to ship merchandise. Deutsche Post verifies that the Buyer receives the merchandise.

4. Buyer Accepts the Merchandise
The Buyer has 30 days for an inspection and the option to accept or reject the merchandise.

5. Deutsche Post pays the seller
Deutsche Post pays the seller by method selected. The transaction is complete.

In other words, the Seller isn't paid until you receive the goods. According to our records, you have received 30 days of inspection. You must accept or reject the goods within this period. If you decide not to purchase the item(s), we will fully refund the paid amount, and we will come and pick up the merchandise.

 



Mit freundlichen Grüßen

i.A. Eva Reizammer
Zahlungsabteilung




Deutsche Post AG
Service- und Versandzentrum
92631 Weiden




© 2020 Deutsche Post AG
Sitz Bonn; Registergericht Bonn HRB 6792
Vorstand: Dr. Frank Appel, Vorsitzender; Ken Allen, John Gilbert, Melanie Kreis, Dr. Thomas Ogilvie, Tim Scharwath
Vorsitzender des Aufsichtsrates: Dr. Nikolaus von Bomhard
Deutsche Post Webseite | Impressum | Datenschutz
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Pengene er ikke overført. Banken sagde selv med kreditkort er du sikret hvis uheldet er ude og kan gøre indsigelse. Med PayPal har jeg prøvet et par gange hvor jeg fik pengene tilbage. 
Min bank sagde sjovt nok det modsatte da jeg spurgte dem, du er ikke sikret pengene tilbage med visadankort. Ved ikke med mastercard, der gælder andre regler og forsikringer.


Redigeret af Munch - 16-Juli-2020 kl. 13:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu