recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb med bankoverførsel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb med bankoverførsel.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Fik dog denne mail fra E-post og DHL express kunne se forsendelsen, så det er meget godt lavet i så fald.

Thank you for your inquiry. I will be glad to assist you in this matter.

Your transaction was approved by our E-POST department, and you can track & trace here Sendungsverfolgung.

The simplest and quickest way to track your transaction is online, using DHL Sendungsverfolgung.

https://www.dhl.de/de/privatkunden/dhl-sendungsverfolgung.html

Deutsche Post DHL Group is the world’s leading mail and logistics company. The Group is focused on being the first choice for customers, employees and investors in its core business activities worldwide. It makes a positive contribution to the world by connecting people and enabling global trade while being committed to responsible business practices, purposeful environmental activities and corporate citizenship.

Deutsche Post DHL Group operates under two brands: Deutsche Post is Europe’s leading postal service provider. DHL is uniquely positioned in the world’s growth markets, with a comprehensive range of international express, freight transportation, e-commerce and supply chain management services.

Deutsche Post DHL Group employs approximately 510,000 employees in over 220 countries and territories worldwide.

Prior to starting a shipping order, E-POST Team verifies the content of the package, in order to avoid transactions with stolen/fake items.

1. Buyer and Seller Agree to use this service
Both parties agree to terms of the transaction, which includes a description of the merchandise, sale price, number of days for the Buyer's inspection, and any shipping information.

2. Buyer Pays Deutsche Post
The Buyer submits the bank draft. Deutsche Post verifies the payment. Processing time varies by financial institution.

3. Seller Ships Merchandise
Upon payment verification, the Seller is authorized to ship merchandise. Deutsche Post verifies that the Buyer receives the merchandise.

4. Buyer Accepts the Merchandise
The Buyer has 30 days for an inspection and the option to accept or reject the merchandise.

5. Deutsche Post pays the seller
Deutsche Post pays the seller by method selected. The transaction is complete.

In other words, the Seller isn't paid until you receive the goods. According to our records, you have received 30 days of inspection. You must accept or reject the goods within this period. If you decide not to purchase the item(s), we will fully refund the paid amount, and we will come and pick up the merchandise.

 



Mit freundlichen Grüßen

i.A. Eva Reizammer
Zahlungsabteilung




Deutsche Post AG
Service- und Versandzentrum
92631 Weiden




© 2020 Deutsche Post AG
Sitz Bonn; Registergericht Bonn HRB 6792
Vorstand: Dr. Frank Appel, Vorsitzender; Ken Allen, John Gilbert, Melanie Kreis, Dr. Thomas Ogilvie, Tim Scharwath
Vorsitzender des Aufsichtsrates: Dr. Nikolaus von Bomhard
Deutsche Post Webseite | Impressum | Datenschutz


Er du sikker på at det er sendt fra Deutsche Post???

Der er intet problem i at sende mail med en vilkårlig afsender oplysning. 

Hvis du har mailen kan du i reglen se i egenskaber for mailen, mailens vej igennen internettet og kan se hvilke pc og server der har sendt mailen. Men det kræver lidt viden.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 14:14
En traceroute?

Den er sendt fra 

E-POST kundenservice@dhl.online-frankieren.com

Men gør ikke mere kun hvis det bliver COD



Redigeret af Bjur - 16-Juli-2020 kl. 14:16
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Fik dog denne mail fra E-post og DHL express kunne se forsendelsen, så det er meget godt lavet i så fald.

Har du tjekket at den email kommer fra en autentisk email server som er forbundet med Deutsche Post og/eller DHL? Det kan du typisk underssøge via email header som du kan putte i et tool som denne: https://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx
DMARC burde være grøn og afsender adressen fra det rigtig domæne:
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 14:30
online-frankieren.com har ikke noget med DHL at gøre såvidt jeg kan se. Og "dhl" som subdomæne kan alle lave.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 14:37
Okay tak for svarene. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Det var på dba.

Hvorfor i alverden sætter en tysker noget billigt til salg på dba?




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

En traceroute?

Den er sendt fra 

E-POST kundenservice@dhl.online-frankieren.com

Men gør ikke mere kun hvis det bliver COD


COD er også farligt - du kan risikere at modtage en knækflise til 14.000 kr.
Man er nødt til at kontrollere indholdet og om varen virker, før betaling.

online-frankieren.com domænet er oprettet den 4. juni 2020. Wink

Meget imponerende svindelnummer, hvor de lukrere på en service, som har en masse underservices hvilket gør det uoverskueligt.

De nævner tilmed i faktura at IBAN nummereret matcher den agent som skal varetage ordren.
Så de har også en grund parat til hvorfor din bank har svært ved at se den precise modtager af pengene.

Men deres e-mail adresse fælder dem bigtime.

Man ville heller ikke lave faktura eller infomateriale uden angivelse af website for at hente mere information.


Redigeret af Cyberguyen - 16-Juli-2020 kl. 16:17
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 16:27
Tak for fyldestgørende svaret Cyber. Den er oprindeligt lavet på dba skal jeg så anmelde den uden decideret at have klart bevis?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 16:28
Og han har jo mine kontaktoplysninger som adresse

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tak for fyldestgørende svaret Cyber. Den er oprindeligt lavet på dba skal jeg så anmelde den uden decideret at have klart bevis?

Jeg ville bare kontakte DHL og Deutche post og fortælle dem at der kører dette scam i øjeblikket.

Deres advokater vil med 100% sikkerhed være interesseret i denne sag.

Vil du ikke også få det lidt bedre i kroppen, når ærgelsen har lagt sig, hvis de får fat i dem. Big smile

De har en side beregnet til formålet:

PDF filen er oprettet i 2018, så det er sikkert noget, der har været benyttet flere gange.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Den er oprindeligt lavet på dba skal jeg så anmelde den uden decideret at have klart bevis?

Ja.

Jeg forstår ikke, at alarmklokkerne ikke bimler og bamler hos dig, ved sådan en annonce.

Hvis du boede i Tyskland, ville du så sælge din projektor på dba, med potentielt set 4,5 millioner købere, eller på et tysk medie med potentielt 65 millioner købere?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Den er oprindeligt lavet på dba skal jeg så anmelde den uden decideret at have klart bevis?

Ja.

Jeg forstår ikke, at alarmklokkerne ikke bimler og bamler hos dig, ved sådan en annonce.

Hvis du boede i Tyskland, ville du så sælge din projektor på dba, med potentielt set 4,5 millioner købere, eller på et tysk medie med potentielt 65 millioner købere?



Klaus

Og be
Løbet skal overføres til Belgien 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu